Segíthetünk?

Blog

2024. október 14.

A brand kulcsszavak emelkedő költségeinek okai

A brand kulcsszavak korábban megbízható és megfizethető módszert jelentettek a vállalkozások számára, hogy vonzzák a márkájukat kereső, nagy értékű ügyfeleket, de az elmúlt évben a márkákra való keresési kifejezések költsége az egekbe szökött, különösen az olyan piacokon, mint a jogi szolgáltatások, ahol a kattintásonkénti költség (CPC) több mint kétszeresére nőtt 2023-hoz képest.

2018-ban a cégek körülbelül 1 dollárt fizettek kattintásonként, és körülbelül minden ötödik kattintás hozott egy konverziót. Napjainkban a CPC-arányok tízszeresére nőttek, miközben a kapcsolatfelvételi arány nagyjából 40%-kal csökkent. Egyszerűen fogalmazva, a vállalkozások sokkal többet költenek kattintásonként, és sokkal kevesebb értéket kapnak ezekből a kattintásokból.

Mi okozza az ár megdrágulását a márkákra való keresési kifejezéseknél?

A kiváltó ok: a Google bevételközpontú megközelítése.

A valóság az, hogy a márkanév egy aukcióba bocsátható kulcsszó, és ha van valami, amit a Google utál, akkor az az olyan kulcsszó, amelynek nincs versenytársa. Ha egy márkának nincs versenytársa, lehetőségünk van saját magunk beállítani az aukciós árat. Ez a dinamika lehetővé teszi, hogy hatékonyan megragadjuk a nagy értékű ügyfeleket, akik vonzódnak márkánk erősségeihez.

A Google viszont hajlandó elcserélni a hatékonyságot több bevételért, ha a hirdetésekről van szó.

Az elmúlt évben a Google a Performance Max kampányokra és az AI-vezérelt megoldásokra támaszkodott, amelyek arra ösztönzik a hirdetőket, hogy adják vissza az irányítást a Google-nak. Az általános kulcsszó egyezést és az intelligens ajánlattételi stratégia kombinálását erőltették, amely a valóságban csak még nagyobb zajnak teszi ki a márkanevekre való lekérdezéseket.

Stratégiák a növekvő költségek leküzdésére

Tekintettel arra, hogy a Google szándékosan emeli a költségeket, az egyetlen módja annak, hogy ezt kezeljük, az a kizáró kulcsszó-lista alkalmazása, viszont a kizáró kulcsszólisták létrehozása is csak a siker fele, ugyanis ha a versenytársak nem tesznek hasonló lépéseket, a mi erőfeszítéseink is elmaradhatnak.

Javaslatok:

  • Ne használjunk általános egyezésű brand kulcsszavakat.
  • Használjuk ki a márkakizárási eszközt (brand exclusion tool).
  • Ne hagyjuk, hogy a Performance Max irányítsa a márkát, hiszen túlságosan rizikós megbízni ilyen szempontból az AI-ban.

Forrás: https://searchengineland.com/branded-keywords-google-ads-cpcs-447191

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!