A brand kulcsszavak emelkedő költségeinek okai
A brand kulcsszavak korábban megbízható és megfizethető módszert jelentettek a vállalkozások számára, hogy vonzzák a márkájukat kereső, nagy értékű ügyfeleket, de az elmúlt évben a márkákra való keresési kifejezések költsége az egekbe szökött, különösen az olyan piacokon, mint a jogi szolgáltatások, ahol a kattintásonkénti költség (CPC) több mint kétszeresére nőtt 2023-hoz képest.
2018-ban a cégek körülbelül 1 dollárt fizettek kattintásonként, és körülbelül minden ötödik kattintás hozott egy konverziót. Napjainkban a CPC-arányok tízszeresére nőttek, miközben a kapcsolatfelvételi arány nagyjából 40%-kal csökkent. Egyszerűen fogalmazva, a vállalkozások sokkal többet költenek kattintásonként, és sokkal kevesebb értéket kapnak ezekből a kattintásokból.
Mi okozza az ár megdrágulását a márkákra való keresési kifejezéseknél?
A kiváltó ok: a Google bevételközpontú megközelítése.
A valóság az, hogy a márkanév egy aukcióba bocsátható kulcsszó, és ha van valami, amit a Google utál, akkor az az olyan kulcsszó, amelynek nincs versenytársa. Ha egy márkának nincs versenytársa, lehetőségünk van saját magunk beállítani az aukciós árat. Ez a dinamika lehetővé teszi, hogy hatékonyan megragadjuk a nagy értékű ügyfeleket, akik vonzódnak márkánk erősségeihez.
A Google viszont hajlandó elcserélni a hatékonyságot több bevételért, ha a hirdetésekről van szó.
Az elmúlt évben a Google a Performance Max kampányokra és az AI-vezérelt megoldásokra támaszkodott, amelyek arra ösztönzik a hirdetőket, hogy adják vissza az irányítást a Google-nak. Az általános kulcsszó egyezést és az intelligens ajánlattételi stratégia kombinálását erőltették, amely a valóságban csak még nagyobb zajnak teszi ki a márkanevekre való lekérdezéseket.
Stratégiák a növekvő költségek leküzdésére
Tekintettel arra, hogy a Google szándékosan emeli a költségeket, az egyetlen módja annak, hogy ezt kezeljük, az a kizáró kulcsszó-lista alkalmazása, viszont a kizáró kulcsszólisták létrehozása is csak a siker fele, ugyanis ha a versenytársak nem tesznek hasonló lépéseket, a mi erőfeszítéseink is elmaradhatnak.
Javaslatok:
- Ne használjunk általános egyezésű brand kulcsszavakat.
- Használjuk ki a márkakizárási eszközt (brand exclusion tool).
- Ne hagyjuk, hogy a Performance Max irányítsa a márkát, hiszen túlságosan rizikós megbízni ilyen szempontból az AI-ban.
Forrás: https://searchengineland.com/branded-keywords-google-ads-cpcs-447191