Segíthetünk?

Blog

2021. augusztus 27.

Top 10 téma közösségi média posztokhoz

Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt, hogy a közösségi médiának milyen óriási szerepe van az online marketingben. A közösségi csatornákon megjelenő érdekes és aktuális posztok és témák segítenek abban, hogy a márkához kötött weboldal, webáruház vagy blog jelenlét eljusson és kapcsolatba lépjen új emberekkel, vagy fenntartsa a már meglévő ügyfélkör és követőbázis érdeklődését.

Ebben a cikkben 10 nagyszerű és inspiráló poszt bejegyzés témát mutatunk meg Nektek, amelyek segítenek felkelteni a követők érdeklődését és interakcióját.

Lássuk, mik ezek!

1. Használj minőségi képeket és fűszerezd meg egy kis humorral

Szórakoztasd a közönséged úgy, mint az amerikai The Cheesecake Factory étteremlánc, ami a  világ minden táján megtalálható és a közösségi oldalain óriási követőtáborral rendelkezik. Az étterem rendszeresen oszt meg képeket a kínálatában szereplő ételekről. Ezek a bejegyzések nagyszerű minőségű képeket és vicces kísérő üzeneteket tartalmaznak.

Az egyik, kenyérről készült bejegyzés például több mint 2400 lájkot és 265 hozzászólást kapott – ami valljuk be igencsak irigylésre méltó.

2. Ossz meg érdekes történeteket

A Google Maps egyike azoknak az alkalmazásoknak, melyeket nem kell bemutatni, hiszen mindnyájan tudjuk, hogy milyen célt szolgál – segít eljutni A-ból B-be, megkeresi a legrövidebb, vagy leggyorsabb útvonalat számunkra. A Google nemrégiben megosztott egy Twitter bejegyzést, amelyben bemutatja hogy egy tengerbiológus és csoportja a Google Maps segítségével fedezi fel a védett Nagy-korallzátonyt és az óceánt.

Ezzel a felhasználói történettel felhívták a figyelmet arra, hogy milyen sokrétűen lehet használni az alkalmazás. Nem utolsó sorban a személyes történetek és tapasztalatok nagy hatással vannak az emberekre, hiszen a bizonyítottan sikeres használat segít abban, hogy mások is kipróbálják az alkalmazást.

3. Mutasd meg az embereknek a vállalkozásod működését

A Tony Chocolonely holland cég csokoládékat készít és forgalmaz. Az elmúlt évben nyitották meg csokoládé bárukat Amszterdamban. Ennek hírét a Linkedin oldalukon is bejelentettek és egy fényképet is közöltek, amiben látszik az új üzlet berendezése.

Így a látogató elképzelheti, hogy az új üzletben milyen látvány fogja Őt várni. A bejegyzés több mint 2000 kedvelést kapott, ami jól tükrözi hogy egy fénykép, illetve a vállalkozás életéről megosztott információ mennyire kedvelt tartalom.

Oszd meg Te is az új termékeket és engedj betekintést a vállalkozás életébe, amivel izgalmassá teheted a közösségi megjelenésed.

4. Növeld a követők számát nyereményjátékkal

Egy Egyesült Királyságból származó online kisvállalkozás Etsy-n keresztül értékesíti a saját készítésű fülbevalóit. Az Instagram csatornán 1000 követő elérését egy nyereményjátékkal ünnepelték meg. 

Amennyiben Te is aktív résztvevője vagy a közösségi oldalaknak, akkor bizonyára találkoztál már ilyen nyereményjátékkal. Ezekkel a posztokkal nagyszerűen lehet a követőtábort építeni, illetve a vállalkozást népszerűsíteni. Egy jól feltett kérdéssel – aminek megválaszolása a részvétel egyik feltétele – fontos információt és visszacsatolást kaphatsz a közösségtől. Megtudhatod, hogyan használják és értékelik a termékeidet.

Fontos, hogy a nyereményjáték megfeleljen a mindenkori nyereményjátékra vonatkozó szabályzatnak. Szervezz nyereményjátékot és tedd népszerűvé közösségi oldalad.

Vigyázz, veszélyes terep lehet, de könnyen nyerhetsz is általa!

5. Oszd meg a tudásod és tapasztalataidat

A Social Media Examiner egy médiavállalat, amelynek székhelye az Egyesült Államokban található. Online magazinokat, blogokat és podcastokat tesz közzé arról, hogy a vállalkozások miként használják a közösségi oldalakat a siker elérése érdekében. Érdekes híreket és megoldásokat osztanak meg rendszeresen Twitter-fiókjukon, és több mint 500 000 követővel rendelkeznek. Óriási szakértői közösség gyárt tartalmakat a Social Media Examiner számára, amivel vonzóvá teszik a közösségi csatornájukat.

Az ingyen átadott szakértelmet így alkalmazni tudják a vállalkozások, ami lehet, hogy kissé ellentmondásosnak tűnik, de ha segítenek az embereknek, hogy önállóan végezzenek el bizonyos dolgokat, akkor hozzád fordulnak majd, amikor további segítségre lesz szükségük, mivel bízni fognak a szakértelmedben.

Fordíts időt a tartalommarketingre, készíts blogot és mutasd be az embereknek szakértői csapatodat és munkáidat. Ezek a népszerű bejegyzések pedig gyakrabban kerülnek a követők által megosztásra, így tovább népszerűsítik a márkádat.

6. Vond be a követőidet és hagyd, hogy kreatívak legyenek

A LEGO márkának rengeteg rajongója van világszerte, hiszen egy olyan népszerű termék, amivel kicsik és nagyok is könnyen kreatívak lehetnek. A Büszkeség Hónapja alkalmából arra kérték az embereket, hogy hozzanak létre valamit, ami tükrözi a büszkeséget. A beküldött kép közül néhányat megosztottak Facebook oldalukon, amelyek elég sok kedvelést kapott. 

Tehát vond be Te is ügyfeleidet vagy követőidet a tartalom létrehozásába, hiszen a LEGO által létrehozott poszt is jól mutatja, hogy az emberek kíváncsiak mások által létrehozott alkotásokra és valós, életszerű tartalomra. Ezzel a poszttal a LEGO bemutatta, hogy támogatja a Büszkeség Hónapját, amit a követők sok pozitív visszajelzéssel köszöntek meg.

7. Oszd meg értékeid és törekvéseid

Az IKEA skandináv üzletlánc, melynek üzletei világszerte mindenhol megtalálhatóak, fontos lépéseket tesz a fenntarthatóbb jövő érdekében. Az egyik jól teljesítő és több mint 3200 kedvelést kapott LinkedIn bejegyzésük arról szólt, hogy 2025-ig elérik, hogy 50% -ban növényi alapú menüt szolgálnak majd fel éttermeikben. 

Ami érdekes, mivel kevés köze van fő profiljukhoz, azaz a bútorokhoz és lakberendezési kiegészítőkhöz. Viszont, ha belegondolsz szinte minden IKEA üzletben található egy étterem és olyan élelmiszereket is árulnak, amelyeket az emberek hazavihetnek. A fenntarthatóság pedig komoly tényezővé válik, hiszen egyre több ember tartja fontos szempontnak, hogy kitől vásároljon,  mivel nemcsak a termék ára és minősége számít. 

Oszd meg követőiddel vállalkozásod értékrendjét így értesülhetnek arról, hogy a vállalat megfelel-e saját ambícióiknak. Mutasd meg követőidnek elképzeléseidet és a célt, ahová el szeretnél jutni.

8. Tegyél fel kérdéseket, amelyekre könnyű és szórakoztató a válasz

Szinte mindenki ismeri az OREO amerikai márkát, amely elsősorban kekszek gyárt és forgalmaz. A legismertebb a klasszikus Oreo keksz, de manapság más ízeket is kínálnak. Egy nemrégiben megjelent Instagram storyban megkérték rajongóikat, hogy válasszák ki kedvenc ízüket.

Az a jó ebben a típusú sztorikban, hogy könnyen interakcióba léphetsz az emberekkel, hiszen mindössze meg kell érinteniük a képernyőt a válaszhoz, az eredmény pedig egyből láthatóvá válik. Ráadásul ez a fajta Instagram történetet, amelyben kérdéseket lehet feltenni, viszonylag könnyen elkészíthető.

9. Legyél büszke és oszd meg a sikereidet

A Bettys az Észak-Angliai Yorkshire-ben található híres és több mint 100 éves teázó. Néhány héttel ezelőtt megosztottak egy bejegyzést a Facebookon a BBC weboldalán található videó linkjével. Ebben a videóban Nadiya és Fred (akiket gyakran láthat a BBC-n) látható, akik meglátogatják a Bettys-t és elfogyasztanak egy teát. A  bejegyzés sok lájkot és hozzászólást kapott.

A bejegyzés sikere valószínűleg azzal magyarázható, hogy ez a két személy nagyon ismerős arc a legtöbb Bettys követő számára Nagy-Britanniában. A tanulság? Oszd meg Te is sikereid például, ha egy helyi lap ír rólad, vagy ha valaki megjelöl a közösségi bejegyzésében. Válaszolj a bejegyzésre, illetve a megjelölésre,  hiszen egy ilyen jó bejegyzés nagyszerű kitörést jelenthet, komoly és megbízható tartalmat sugalhat és nem utolsó sorban sok kedvelést szerezhet számodra.

10. Legyél büszke a csapatodra

A vállalkozásod nem tud működni a csapatod nélkül. Ahogy a korábbi tippekben már említettük, az embereket érdekli és kíváncsiak arra, hogyan működik a vállalkozásod, ki az a személy akivel felveheti a kapcsolatot és szeretek arcokat társítani az e-mail címek vagy telefonszámok mellé. 

A HP egyike azoknak a vállalatoknak, amely úgy tűnik, hogy nagy figyelmet fordít alkalmazottaira. Egyrészt a befogadásról és a sokszínűségről írnak (ami náluk természetes), valamint megmutatják alkalmazottaikat, mint ahogy ebben a LinkedIn bejegyzésben is. Ezzel személyesebbé és szimpatikussá teszik a vállalkozást, valamint nem csak a társadalmat formálják, de erősítik a bizalmat a márka iránt is. Nem utolsó sorban az ilyen posztok növelhetik az állásokra jelentkezők számát is, mivel az emberek megismerik azt, hogy a már alkalmazásban lévő emberek hogyan érzik magukat ezen a munkahelyen és a véleményekkel képet kapnak a vállalat működéséről.

Összefoglalás

Ebben a cikkben tíz (remek) példát mutattunk meg a közösségi média bejegyzésekhez. Igaz, hogy a megosztott példák többsége mind nagy és nemzetközi márkák példáit sorakoztatja fel, de ez nem jelenti azt hogy ebből ne lehessen ihletet meríteni, még akkor is, ha a Te céged sokkal kisebb.

Összességében tehát:

  • Ne félj a személyes történetek megosztásától
  • Mutasd be követőidnek a csapatodat és ügyfeleidet
  • Lépj kapcsolatba az emberekkel
  • Oszd meg vállalkozásod életképeit
  • Szervezz nyereményjátékot a követőbázis és az ügyfelek növeléséhez.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

20 éves kereskedelmi és ügyfélszolgálati tapasztalattal rendelkezem, ezen idő alatt több száz kisebb-nagyobb céggel álltam kapcsolatban. Többek között sikerült megismernem és átlátnom a magyar vállalkozások közösségi médiában betöltött helyzetét és a kihívásaikat is. 2017 óta foglalkozom aktívan Facebook és Instagram csatornák kezelésével, a Klikkmánia csapatához pedig 2021-ben csatlakoztam, mint social media manager. A folyamatosan megújuló social trendek, valamint technikai újdonságok megismerése és alkalmazása mellett, szeretném sok éves kereskedelmi ismereteimet is kamatoztatni ügyfeleink közösségi oldalainak kezelésében.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!