Segíthetünk?

Blog

2021. november 13.

A legjobb ünnepi közösségi média kampány ötletek, amelyeket érdemes kipróbálnod

Ismerd meg azokat a praktikákat, amelyeket a közösségi felületeid marketingjében használhatsz az ünnepekkor, valamint néhány olyan tartalmi példát, amelyet érdemes megfontolnod még az ünnepek előtt. A közösségi médiában nagyobb a verseny, mint valaha, de az ünnepek tökéletes lehetőséget kínálnak a versenytársakkal szembeni előny megszerzésére. 

Sokan csak összecsapnak néhány clip artot, felajánlanak egy kis promóciós kedvezményt, közzéteszik a Facebookon, utána csodálkoznak, hogy miért nem kapott nagyobb figyelmet a kampányuk. A legfontosabb az, hogy érzelmi szinten foglalkozz  a közönségeddel, és elég emberhez eljuttasd az üzenetedet, ami bizonyos összegű fizetett hirdetést is igényelhet.

Ebben a cikkben néhány praktikát mutatunk be, amelyeket a saját közösségi média marketingedben is könnyedén fel tudsz használni az ünnepek alatt. Segítünk összeállítani a vállalkozásod szempontjából releváns, ünnepi témájú tartalmakat. 

1. Díszítsd fel a profilodat

Az első és legnyilvánvalóbb (valamint leglátványosabb) teendőd az ünnepekre, amely egyben a legkevesebb erőfeszítést igényli: Egyszerűen frissítsd a borítóképed és a profilképed, hogy tükrözze az ünnepet, legyen szó Facebook, Instagram, TikTok, Linkedin, Twitter vagy bármely más közösségi média platformodról, ahol aktív vagy. A borítóképnél cseréld le a képet pl: egy munkatársadra, aki Mikulás jelmezt visel az üzlet bejárata előtt, vagy használhatsz ünnepi témájú grafikát is. A megvalósításnak csak a képzelet szab határt.

A profilképed cseréje attól is függ, hogy arcképet vagy a logódat használod képként. Előbbinél felvehetsz egy mikulás sapkát vagy rénszarvas agancsot. Ha utóbbiról beszélünk, akkor pl: hóval boríthatod be a logót, vagy cukorkát rejthetsz el a kép sarkában. 🙂 A kedves, akár “cuki” tartalomnak az év ezen időszakában igenis van helye.

2. Legyél olyan, mint a Mikulás

Mindenki szeret ajándékot kapni, ezáltal az ajándékozás hatékony módja lehet a közösségi médián keresztüli megjelenésnek is. Néhány ünnep alkalmasabb lehet erre, például karácsony vagy Valentin Nap, de ha elég kreatív vagy, bármikor megvalósíthatod az ötleteidet.

Amikor az ajándékozásról beszélünk, fontos leszögezni, hogy annak nem feltétlenül kell drágának lennie, de valódi értékkel kell bírnia a látogatók számára.

Egy példa arra, hogy mit ne tegyél: 

Egy karácsonyi képeslap, amely a következő szöveget tartalmazza: „Szeretném megköszönni, hogy ügyfelünk vagy. Karácsonyi ajándékként 10% kedvezményt szeretnék felajánlani minden új fotózási projektre az év végéig. ”

Ez nem ajándék, hanem egy vásárlási kedvezmény, és ebben az esetben nem túl lenyűgöző. Ha ajándékot akarsz adni, akkor adj valódi ajándékot, és ne tegyél hozzá semmilyen kötöttséget. Az ajándéknak pedig megfelelő értékűnek kell lennie a termékeid vagy szolgáltatásaid árához képest, de nem kell, hogy feltétlenül a vállalkozásodhoz kapcsolódjon.

Például elküldhetsz egy díszdobozban karácsonyi csokoládét a legjobb vásárlóidnak. Ha ilyen ajándékot kapunk, akkor sokan azonnal a közösségi médiában közzéteszik és általában meg is címkézik rajta a küldő céget. Soha ne kérj senkit, hogy tegye közzé az ajándékod, mert ettől lesz az ajándék igazán őszinte, máskülönben megkérdőjelezhetik a szándékodat. 

Összefoglalva mire figyelj, ha ajándékozol? 

  • Adj valamilyen valódi értéket. 
  • Ha lehetséges, szabd személyre és érdeklődési körre az ajándékot.
  • Ne kérd meg őket, hogy írjanak erről a közösségi médiában.

Gyakorlatilag korlátlan számú téma áll rendelkezésünkre, amelyekkel vállalkozásunkat népszerűsíthetjük az adott ünnepen. Közzétehetünk hosszabb vagy rövidebb tartalmakat is blog oldalunkon vagy kizárólag a közösségi médiában. 

3. Hosszabb blog tartalom

Bár ez a tartalom rövid távon valószínűleg nem irányítja a forgalmat, de organikus keresési szempontból azonnal képes terelni. Ennek az az oka, hogy ezzel tartalmat adunk az embereknek, ezért szívesebben megosztják, miközben az adott ünnep lebeg a szemük előtt. 

Íme néhány ötlet a kezdéshez:

Halloween (előre készülve a következő évre)

  • A legjobb horror filmek. Ezt tovább finomíthatjuk, ha külön bejegyzést készítünk a legijesztőbb, legviccesebb vagy gyerekbarát horrorfilmekhez.
  • Halloweeni események átfogó listája.
  • A különböző halloweeni hagyományok eredete.
  • Halloweeni dekorációs ötletek.
  • Halloweeni sminkek kozmetikai cégeknek
  • Halloweeni csemegék listája ételérzékeny gyerekeknek.
  • Ijesztő novellák a helyi szerzőktől.

Karácsony

  • A legjobb karácsonyi filmek. Ezt tovább finomíthatja, ha külön bejegyzést készítünk a gyerekeknek, a tinédzsereknek…stb. 
  • Ajándékötletek listája egy adott típusú személynek.
  • Az emberek által megosztott történetek a legrosszabb vagy legjobb karácsonyi emlékeikről.
  • A helyi karácsonyi események átfogó listája.
  • A karácsonyi hagyományok eredete.
  • Karácsonyi dekorációs ötletek.
  • Alacsony költségvetésű vagy luxus karácsonyi ajándékok listája.

Valentin nap

  • A legjobb vagy legrosszabb romantikus filmek.
  • Ajándékötletek listája annak alapján, hogy mióta vagytok kapcsolatban.
  • Az emberek által megosztott történetek a legrosszabb vagy legjobb Valentin -napról.
  • A helyi romantikus éttermek listája, kávézók listája.
  • Egyedi, luxus vagy alacsony költségvetésű Valentin  napi ajándékok listája.

4. Rövid tartalom a közösségi médiában

A közösségi médiában jelenleg a szavazások, sztori formátumú kérdések és vicces mémek, videók uralkodnak. Az ötlet az, hogy gyors elkötelezettséget hozzunk létre megjegyzések és megosztások segítségével.

Ez egy jó kiindulópont, de ahhoz, hogy jelentős vonzerőt érjünk el, meg kell találni a módját, hogy összekapcsoljuk az ünnepi témákat a vállalkozásunkkal és/vagy az iparágunkkal.

Halloween

  • A legjobb vagy rosszabb horror karakterek – szavazás formában.
  • Kérjük meg a követőinket, hogy osszák meg a legijesztőbb halloweeni élményüket.
  • Tegyünk fel egy találós kérdést, ahol egy kiragadott horror film egyik jelenetéből kell kitalálni a film címét.
  • közvélemény kutatás a legviccesebb trükkről, átverésekről, vagy a legelképesztőbb Halloween témákról.

Karácsony

  • A legjobb karácsonyi filmekről közvélemény kutatás. Bónusz, ha arra készteted az embereket, hogy vitatkozzanak arról, hogy a Die Hard karácsonyi vagy akciófilm.
  • Kérd meg az embereket, hogy osszák meg azt a pillanatot, amikor rájöttek, hogy a mikulás valójában nem is létezik. 
  • Közvélemény kutatás az emberek kedvenc karácsonyi  édességéről vagy egyedi családi szokásairó, amit minden ünnepnapon csinálnak. 
  • Kérje meg az embereket, hogy kommentálják a legjobb vagy legrosszabb ajándékot, amit kaptak vagy adtak valaha.
  • Kérd meg a követőidet, hogy osszák meg legjobb karácsonyi emléküket.

Valentin nap

  • A legjobb vagy legrosszabb romantikus filmek szavazása.
  • Kérdezd meg a követőidet, hogy ő ünneplik- e a Valentin napot, például egy vicces gif formájában.
  • Egy közvélemény kutatás arról,  melyik termékedet szeretik a legjobban vagy, ha szolgáltató vagy, akkor mit szeret a szolgáltatásodban. Bónusz: mindezt nyugodtan összekötheted egy nyereményjátékkal. 
  •  Kérd meg az embereket, hogy osszák meg legszebb karácsonyi képet a házi kedvencükről. Mindezt össze is kötheted szavazással. Aki a legtöbb likeot gyűjti a képre, megajándékozod egy kuponnal vagy egy fix ajándékkal. 

5. Hozz létre egy ünnep ihlette hashtaget

A hashtag nagyszerű módja annak, hogy sok ember beszéljen egy adott témáról, miközben mindenki könnyen megtalálhatja ezeket a tartalmakat.

Bizonyos esetekben mindössze annyi szükséges, hogy néhány ember használjon egy adott hashtaget annak érdekében, hogy igazán be tudjon pörögni.

A kulcs az, hogy erőteljes, vicces vagy időszerű legyen, vagy ideális esetben ezeknek az elemeknek a kombinációja.

Néhány ötletet hozzá:

Halloween

  • #ScarySEOTactics
  • #NightmareClientStories
  • #RealEstateHorrorStories
  • #TrickOrTreatIdeas
  • #HorrorFilledBusinessIdeas

Karácsony

  • #BestChristmasGiftEver
  • #WorstChristmasGiftEver
  • #ChristmasGiftsForHome
  • #MyDreamSecretSanta
  • #MitKivanszKaracsonyra

Valentin nap

  • #BestGiftFromMyLove
  • #WorstGiftFromMyEx
  • #WhatILoveAboutSEO
  • #HowIMetMetMyLove
  • #CompaniesILove

Összegzés: 

  • Az ünnepek alatt se felejtsd el, hogy a Social Media platformok elsődleges célja a kapcsolattartás és -építés, nem pedig az azonnali értékesítés. 
  • Készülj fel időben az ünnepekre és gondold át a stratégiát. (Aki lemarad, kimarad).
  • Teremtsd meg a hangulatot az online térben is a profilod és a borítóképed díszítésével.
  • Legyél kreatív,  ha ajándékozásról van szó és ne várj érte viszonzást. (Vásárlást, feliratkozást..stb) Ettől lesz a gesztus igazán őszinte, amit a vásárlóid értékelni fognak.
  • Az ünnepek alkalmával az érzelmeknek nagy jelentősége van, ezért mindenképpen építsd be a kreatív tartalmaidba a kampányok során.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Már fiatalon is tudtam, hogy a szövegírás és a marketing világa lesz az én utam, így 2016-ban PR-Marketing szakirányon szereztem diplomát. 2016-2020 között belekóstolhattam a Social media, Google Ads és Analytics, SEO, szövegírás és grafika világába. Egy marketing konferencián körvonalazódott előttem, hogy a PPC az, ami igazán érdekel. 2020 június óta erősítem a csapatot, azóta sikeresen elvégeztem a Google Search vizsgát. A marketing szakma a folyamatos megújulásról szól, ezért is tanulok és képzem magam, hogy az ügyfeleinknek a lehető legjobb szolgáltatást és segítséget tudjam megadni.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!