Segíthetünk?

Blog

SEO BLOG

2021. október 22.

Itt van 6 tartalommarketing tipp, ha nincs több ötleted!

Ha úgy érzed, hogy már minden ötletet ellőttél, és fogalmad sincs, hogy miről írhatnál még, akkor íme hat tartalmi ötlet, amik segítenek neked az értékes és vonzó tartalmak előállításában.

1. Használj új kulcsszókutatási eszközöket!

A kulcsszókutatás nem csak a SEO miatt fontos! Mélyreható betekintést nyújthat a közönséged érdeklődési körébe, és megismerheted, hogy milyen problémákkal küzdenek. Vizsgáld meg és igazítsd ezekhez a tartalmaid!

Talán kulcsszókutatásra már van egy jól bevált eszközöd, de hasznos, ha időről időre kipróbálsz egy-egy újabbat is. Miért? Mindegyik más adatforrást használ, vagy más módon jeleníti meg a találatokat. Bármelyik adhat olyan tartalmi ötletet, amire még eddig nem gondoltál.

Szerencsére elég sok eszköz közül választhatunk. Ha csak 1-2 ötletet ad, akkor már megérte rászánni azt a pár percet.

Kparser

Ez az eszköz nagyjából mindent megad, amire szükséged lehet egy jó téma lista elkészítéséhez. Vagy legalábbis a megfelelő irányba terelhet. Keress rá a fő kulcsszóra és a rendszer kilistázza a longtail kifejezéseket!

A Kparser havi 69 dollárért kínál prémium verziót, de az ingyenes változat is kiválóan használható. Működik magyar területi és magyar nyelvi szűréssel is.

KeywordTool.io

A KeywordTool.io is rengeteg adatforráshoz enged hozzáférést, akárcsak a Kparser, többek között a Google, a Youtube, az Amazon, az Instagram és a Twitter adataihoz.

Ez is kiválóan használható magyar találatokhoz is.

Válaszolj a felhasználók kérdéseire!

Erről talán még nem hallottál. Az Answer the Public a kulcsszót úgy jeleníti meg, hogy az azzal gyakran felmerülő kérdéseket társítja hozzá.

A példa kedvéért rákerestem arra, hogy “online marketing” és az alábbi találatokat kaptam. Ezekből ötletet nyerhetünk, hogy milyen kérdések merülnek fel az emberek fejében az online marketing kifejezéssel kapcsolatban. Ezeket a kérdéseket összegyűjtve akár blogcikk formában is fel tudod használni (pl. 5 tipp lista).

Sajnos magyar nyelvű találatokat nem tud mutatni, de Magyarországot kiválaszthatjuk területi célzásnak.

Ingyenes és fizetős változattal egyaránt rendelkezik. Az ingyenes is elegendő lehet, ha megfelelő számunkra a napi 1x használati korlátozás.

2. Fordulj az ügyfeleidhez ötletekért!

Hallgass a jelenlegi és jövőbeli ügyfeleidre! Ideje, hogy a tartalmaidnak legyen valós hatása az eredményedre, és ne csak szórd a gondolataid, függetlenül attól, hogy olvassa/nézi-e bárki, vagy sem.

(Akár játékossá is teheted, ha vizualizációs eszközökkel építed fel a felméréseidet, itt van néhány extra tipp erre vonatkozóan.)

Például kérdezz az életmódjukról! Ez segíthet abban, hogy feltérképezd ügyfeleid személyiségét, és őket foglalkoztató tartalmakat készíts. Ezután következnek a márkaspecifikus kérdések:

  • “Milyen kérdések merültek fel önben, amikor a szolgáltatásainkat böngészte?”
  • “Talált választ a kérdéseire a honlapunkon?”

Ez utóbbiak segítenek abban is, hogy javítsd webhelyed teljesítményét.

A legmenőbb dolog az, hogy a felmérés eredményeit fel is tudod majd használni a webhely tartalmában és cikkeiben, így a honlapod releváns és érdekes lesz, valamint mások is hivatkozni fognak rá linkek formájában.

Az is bölcs ötlet, ha kialakítasz egy jól meghatározott rutint, amelynek segítségével gyűjtöd ügyfeleid kérdéseit. Ez mind a tartalomtervezésben, mind a közösségi médiacélok elérésében segítségedre lesz.

Többek közt a Slack egy jó eszköz a csapaton belüli kommunikáció és az ötletmegosztás segítésére.

A webes analitika használata egy másik módja annak, hogy jobban megismerd honlapod látogatóit. A Finteza egy nagyszerű megoldás arra, hogy jobban megértsd, mely tartalmakra és oldalelemekre reagálnak legjobban a felhasználók. Támogatja a különböző interakciókat, beleértve az egérrel való görgetést, kattintásokat és a letöltéseket, így mérni tudod, hogy melyik tartalom vonzza jobban az olvasóid.

3. Vedd figyelembe a szezonális trendeket!

Vannak ünnepnapok és szezonális trendek, amelyeket figyelembe kell venned a tartalomszerkesztési terved összeállításakor. Ha megragadsz egy trendet, az mindig hatalmas lökést ad az interakcióknak, beleértve a kattintásokat és követőszerzést.

A black friday tipikus példa erre

A szezonális trendekben az a nagyszerű, hogy hónapokkal előre megtervezheted a szerkesztési naptáradat, mert előre tudod mikor lesznek, ráadásul évente ismétlődnek. Ez azt jelenti, hogy a naptáradat referenciapontként újra felhasználhatod a szezonális tartalmi stratégiád felépítéséhez, és a maximális siker eléréséhez.

Egyszerűen csak ülj le, és tervezd meg tartalmi stratégiád a közelgő nagy ünnepekre, szezonális eseményekre! Például a téli ünnepekre, Black Fridayre, vagy amik relevánsak a célügyfeleid számára.

Egy példa a posztolási ütemtervhez

A Google Táblázatkezelőt használhatod a tartalmi ütemterv elkészítéséhez. Hogy jobban tudjak koncentrálni az ötletelésre és inspirálódjak, általában a szezonális tartalmaim tervezésével kezdem egy nyomtatható naptár segítségével. Ilyet könnyen letölthetsz, vagy készíthetsz például ez alapján.

Vannak praktikus naptáralkalmazások, amik akár a WordPressbe is integrálhatók, hogy nyomon követhesd azokat az ünnepeket, amiket esetleg be szeretnél építeni a közösségi média posztolási tervedbe.

A közösségi médiafrissítéseket akár egy évre előre is beütemezheted, hogy mindig legyen valami a megjelenés a csatornádon, függetlenül attól, hogy mennyire vagy elfoglalt.

4. Nézz szét a világban!

Hajlamosak vagyunk az interneten keresni az inspirációkat, hiszen egy internetes közönséget célzunk meg, ami teljesen érthető: megannyi csodálatos témát fedezhetsz fel a világhálón. De nem ez az egyetlen hely, ahol kereshetünk, és pusztán online keresés valójában beszűkíti a látómezőnket, így a hozamunkat is korlátozza.

A legnépszerűbb tartalom az, ami a való világból származik. Az emberek szeretik a személyes történeteket.

Fedezd fel az iparágában zajló eseményeket, vagy olyan jelenségeket, amelyek érintőlegesen kapcsolódnak hozzá. Gondold át, hogyan hozhatók összefüggésbe a mindennapi tapasztalatok a szakterületeddel, és tedd közzé!

Jó módszer erre a helyi közösséggel való személyes kapcsolatfelvétel is (most már biztonságos és szociálisan távolságtartó módon).

Ez nagyszerű lehetőség arra, hogy megértsd közönséged/célügyfeleid szándékait és személyes vonatkozásait, amelyek hatással vannak döntéseikre. Ráadásul esélyt kapsz arra is, hogy új embereket ismertess meg a márkáddal.

Más helyi márkákkal, vállalkozásokkal és üzlettulajdonosokkal is kapcsolatba kerülhetsz, így potenciálisan kidolgozhatsz néhány témaötletet.

5. Tudd meg, hogy mások mit kérdeznek online!

A kérdéskutatás néhány fontos marketinglehetőséget kínál:

  • A kérdések betekintést nyújtanak abba, hogy a célközönséged mivel küzd, és hogyan segíthetnél nekik a legjobban.
  • A kérdések a legjobb tartalomötlet-források.
  • A kérdésfeltevés a közösségi médiában az egyik legfontosabb módja a közösségi média elkötelezettség növelésének, hiszen amikor a felhasználók egy kérdőjelet látnak, az emberek természetes reakciója, hogy megálljanak és választ keressenek.

Ezért tegyél fel gyakran kérdéseket a közösségi médiában, és foglalkozz a kapott válaszokkal!

Ha nyitott vagy arra, hogy kipróbálj olyan eszközöket, amelyekkel ezt a módszert alkalmazhatod, a Text Optimizer egy jó kellék ehhez. Bár sajnos magyar nyelven nem használható. Írd be a kulcsszót, és a program létrehoz egy listát a témaötletekből:

Minden kérdést aszerint értékel, hogy hányan teszik fel azt a kérdést, és hány webhelyen kerül említésre – így egyértelmű elemzést kapsz a kereslet-kínálat viszonyáról.

Az eszköz fizetős, és nem tudok alternatíváról. De a jó dolog az, hogy a kérdéskutatás többnyire ingyenes Google Chrome bővítményként használva. Kapsz néhány tartalmi ötletet anélkül, hogy fizetned vagy regisztrálnod kéne.

6. Tanuld meg a tartalom újracsomagolásának művészetét!

Mindenekelőtt a tartalom újracsomagolása lehet a leggyorsabban használható eszköz a fegyvertáradban. Fogd azt, ami már megvan, és tálald új köntösben, így minden egyes írásodból többet hozhatsz ki! Sokan a termékeny írók közül szintén ezt a taktikát alkalmazzák a végletekig kiélezve. Így sikerül ennyi mindent kihozniuk anélkül, hogy mások írnának helyettük.

Mit jelent tehát a tartalom újracsomagolása? Azt jelenti, hogy közvetlenül a régit alapul véve új tartalmat hozol létre. Ez többféle módon történhet:

  • Cikkek összegyűjtése egy ebookba, hogy aztán weboldaladról letölthetővé tedd (bónuszként ez egy remek leadmágnes is lehet!).
  • Webinárium készítése az általad írt információkból.
  • A tartalomsorozatod átalakítása egy (mini) e-mail tanfolyammá.
  • Hírlevelek készítése
  • Podcast felvétele a régi posztok tartalmából
  • Videó készítése a régi bejegyzés tartalmával
  • A posztok információinak infografikává alakítása
  • Slideshare prezentáció készítése sűrített diákkal
  • Új posztok írása a régi posztokban említett, kibővített apró részletek alapján.

Ez csak néhány példa, de így kapsz egy általános képet ennek működéséről. Egy tartalom soha nem maradhat önmagában anélkül, hogy valamilyen formában ne készüljön belőle újrahasznosított elem.

A régi tartalmak újracsomagolására vonatkozó ötletek listáját elnézve feltűnt valamelyik olyan médiaforma, amelyet még soha nem próbáltál ki? Lehet, hogy itt az ideje, hogy elkezdd bővíteni azt, amit korábban létrehoztál.

Általában blogbejegyzéseket szoktál írni? Akkor kezdj el infografikákat vagy videókat készíteni! Sosem csináltál még slideshare diavetítést? Ideje kipróbálnod!

A tartalommigrációval elkerülheted a kiégést. Ez jóhatással lesz a tartalomkészítésed sebességére és minőségére is.

A tartalom ötletelés nem könnyű, ráadásul folyamatos küzdelem. Reméljük, ezek az ötletek kihúznak az írói krízisből!

Ez a cikk Ann Smarty írása alapján készült.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

A Klikkmánia csapatában grafikai és videós igények megvalósításával foglalkozik. Jártas még hangfelvételek készítésében, valamint aktív zenész.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!