We understand, we deliver.

Integrált online marketing stratégiai tippek 2017-re



Már most érdemes elkezdeni a 2017-es online marketing stratégia megtervezését vagy finomítását. Mielőtt papírra vetnénk a terveket (vagy inkább mindmappel vázolnánk azokat), lépjünk hátra egy lépést és gondolkodjunk el az integrált lehetőségekről, amelyek online stratégiai sikerhez vezethetik a vállalatunkat a 2017-es évben és azon túl.

Ebben a cikkben megosztom veletek a legkedveltebb és legsikeresebb tapasztalatokat ahhoz, hogy a legjobb integrációs stratégiákat, terveket és stratégiai gondolkodást elsajátítsátok. Elmagyarázom, hogy mit értek integrált marketing alatt, és ajánlok pár tippet, hogy miért is van szükségük a vállalkozásoknak digitális/online stratégiára.

Az integrált marketing egy olyan megközelítés, amellyel egységes élményt nyújthatsz azoknak fogyasztóknak, akik kapcsolatba lépnek a márkáddal vagy a vállalkozásoddal. A módszer egységesíti a marketing kommunikáció különböző területeit (hirdetés, értékesítés, PR tevékenységek, direktmarketing és közösségi média) beleértve azok taktikai megvalósítását is az erre vonatkozó egységes kommunikációs mixbe foglalva azt. Ezek mind egységesített erőként (szinergia) dolgoznak együtt. A folyamatot úgy tervezték, hogy biztosítsa, hogy az összes kommunikációs stratégia konzisztens legyen minden csatornán keresztül és középpontjában az ügyfél álljon. The DMA.org.

Miért fontos az integráció online?

Mielőtt felderítenénk a tippeket és a tanácsokat az integrált stratégia létrehozásához, fontos, hogy megvizsgáljuk azt az értéket, amit az integrált gondolkodás hozzáadhat a vállalkozásodhoz. Ez különösképpen szükségszerű az online világban, tekintve, hogy mennyi szakember és egyedülálló specialista van a piacon, és ezek tömeges jelenléte izolált munkakörnyezethez és szegmentált marketing csoportokhoz vezethet. Amit igazából az integrált munkával elérhetsz, az az a hozzáadott érték, amely a speciális szakértelem, a hozzáadott csoportos gondolkodás és hatékony csoportmunka eredményének kombinációjából ered.

Online marketing stratégia - Online integráció

The anatomy of the perfect search marketer – Stateofdigital.com

Lássunk egy példát arra, hogyan is néz ki az integrált munka a gyakorlatban, és hol helyezkednek el az egyes szakterületekért felelős digitális specialisták az információszerzésben és a vásárlási folyamatban:

Online marketing stratégia - Vertikális tölcsér

Vertical Leap ‘How companies win when SEO, UX and CX talk’ – Stateofdigital.com

Integrált munkakörnyezet kiépítése

Ha már sikerült hatékonyan elkülöníteni egymástól a piacon lévő szakértők felelősségét (SEO, PPC, CRO stb.), már nem is tűnik olyan valószínűtlennek az ezzel járó hatékonyságnövelés. A sikeres munkafolyamatokat támogató kulcsterületek többsége tartalmazza a következőket:

  • Elérhetővé teszi az adatokat minden résztvevőnek.
  • Jóváhagyja a várható projektmunkákat, és erősíti a csapatban gondolkodás szükségességét.
  • Azonosított csapat- vagy projektvezetőket rendel az egyes munkacsoportokhoz.
  • A kommunikációban mindenki proaktív, és elősegíti a csapat könnyebb együttműködését.
  • Biztosítja, hogy mindenki számára érthetőek legyenek a szerepek, felelősségek és feladatok.

A fentiek mellett már a kezdetektől tisztázni kell az érintettekkel, hogyan néz ki egy integrált megközelítés, és menedzselni kell az egyes elvárásokat. A várható végeredményeket érdemes előre jelezni és kommunikálni az érintetteknek, hogy ne csak a feladatokat és a végcélt lássák, hanem a várható eredményeket is (hova kell eljutni, illetve mit várunk el az egyes feladatköröktől).

A feladatkiosztásnál körültekintően kell eljárnod, hogy a legmegfelelőbb emberek kerüljenek az egyes szerepekbe. Utolsó lépésként, a lezárás után értékeld újra a folyamatot, hogy az egyes feladatok mennyire (pl. hány százalékban) járultak hozzá a sikerhez. Ezek kiértékelése elengedhetetlen egy folyamat ellenőrzésénél és teljesítményértékelésénél.

Tervezés a kezdetektől a sikerig

Egy integrált weboldal alapjai vagy egy digitális stratégia ugyanúgy épül fel, mint bármely más üzleti stratégia.

Ehhez a következőkre lesz szükséged:

Legyen egy letisztult misszió/célkitűzés

Mit szeretnél elérni? Ha erre a válaszod hosszabb, mint egy szimpla bekezdés (vagy kettő maximum), akkor valószínűleg túlgondolod a célt. Minél jobban finomhangolod a missziót, annál nagyobb az esély rá, hogy az alkalmazottak megértik azt, és annál könnyebben járulnak hozzá annak teljesüléséhez. Jó példaként említeném a következő missziót: “2017-re növeljük az új látogatók számát 70%-kal.”

Átfogó stratégia kidolgozása

A stratégiával könnyen érthetővé teszünk egy célt, mivel rálátást nyújt arra, hogyan fog megvalósulni a cél. Jó stratégia megfogalmazás például a következő: “Helyezd a weboldalad a középpontba, és tedd egy tartalomban gazdag, információs központtá, annak érdekében, hogy növelni tudd a nem márka specifikus látogatók számát és a weboldal forgalmát”.

Dönts a kulcstaktikákról

Ez a lépés lehetőséget nyújt arra, hogy a szakértők értéket teremtsenek már a gondolkodási fázisban, és azzal hozzájáruljanak az integrált digitális stratégiához, továbbá, hogy támogassák a különböző részlegek közötti együttműködést a közös cél érdekében, és lefektessék azokat az elvárásokat, amelyet az alkalmazottaknak teljesítenie kell a cél eléréséhez.

Hogy maradjunk az előző példánál, a taktikák a következőket tartalmazhatják: új tartalomcsomópontok generálása a weboldalon, fizetett tartalom promóciója, közösségi PR, email marketing, SMS marketing, a kapcsolati háló bővítése a jelenlegi társvállalkozásokkal.

Megegyezni a Kulcsteljesítmény mutatókban és metrikákban (KPI)

Fontos, hogy bárki, akit egy projektbe bevonunk, tisztában legyen azzal, hogyan néz ki egy sikeres projekt és azt hogyan mérjük. Egy projekt kulcsteljesítmény mutatói – más néven KPI, Key Performance Indicators – valószínűleg tartalmazni fogják a viszonyítási alapot és a részcélokat.

  • forgalmi forrás szerint
  • közösségi oldalak megosztásai
  • nem márka szerinti keresések megjelenítései
  • témakör/téma forgalma
  • témakör/téma rangsorolása
  • egyéb

Ezeket a mutatókat a megvalósítási szakaszban folyamatosan nyomon kell követnünk, és a célteljesülések függvényében az eredetileg szükségesnek ítélt taktikai megvalósítást ezek tükrében kell finomhangolnunk.

A specialisták szerepének megértése és maximalizálása

Akár házon belül dolgozol, akár egy külsős ügynökséggel, esetleg szabadúszóként, vagy más területen, valószínű, hogy az online marketing stratégiád beállításait nem tudja teljes egészében egyetlen ember elvégezni. A képesség, hogy megértsd és leghatékonyabban felhasználd a rendelkezésedre álló erőforrásokat (miközben rengeteg akadály jön közbe), már a legelejétől fontos az online marketing stratégiád megtervezéséhez. Azáltal, hogy megérted a specialisták szerepét és kihozod belőlük a legjobbat, azzal képes leszel megalkotni a projektek számára a tökéletes keresési vázat, amire építkezhetnek.

Online marketing stratégia - A marketinges anatómiája

The anatomy of the perfect search marketer – Stateofdigital.com

Praktikus integrált stratégiaalkotási tippek

A következőkben bemutatok pár integrált stratégiaalkotási tippet, amit remélem hasznosnak találtok majd, amikor létrehozzátok saját online marketingstratégiátokat. Amennyiben hasznosnak találtátok őket, írjátok meg lent kommentben, illetve, ha nektek is van hasonló bevált tippetek és taktikátok, osszátok meg velünk, szívesen vesszük.

  1. Bizonyosodj meg róla, hogy a végfelhasználóid állnak a stratégiád középpontjában. Meglepően könnyen előfordul, hogy túl sok integrált munkára fókuszálunk egyszerre és figyelmen kívül hagyjuk a fő célunkat.
  2. Legyen terved, de ne ragaszkodj hozzá túl mereven. Bármely stratégia elengedhetetlen eleme az értékelés és a finomhangolás. Megváltoztatni egy folyamatot nem jelent feltétlenül bukást, csak egy szükségszerű lépést, hogy kihozd a legtöbbet a legkönnyebben változó adatokból, taktikai sikerekből és potenciális hatásokból.
  3. Emlékezz rá, hogy az integráció csapatmunkát igényel. Az integrált munka nem diktatúra, hanem egy együttműködő környezet, ahol megosztjuk az adatokat, folyamatosan bővítjük a végeredményeket, és megfelelő képzéssel biztosítjuk, hogy az egyes szakértők képesek legyenek az eredmények elérésére.
  4. Állítsd be az ellenőrzés határidejét az integrált online marketing stratégiád mérföldköveihez. Tudnod kell, hogy mi az, amit elértél, és hogyan járultak hozzá az egyes részlegek alkalmazottjai a cél eléréséhez. A scrum csapatok is jól tudnak ezzel a módszerrel dolgozni, mivel minimális tervezést igényelnek, és gyakran 15 percnél is kevesebbet jelent a megvalósításuk.
Címke:
slide_template:
default
essb_pc_facebook:
3
essb_pc_twitter:
1

Junior Account Managerként tevékenykedik a Klikkmániánál, de magyar és német PPC kampányokat is szívesen menedzsel munkája szakmai kiegészítéseként. Németországi tanulmányai során ismerkedett meg az online marketing világával, majd a magyarországi Google Ground gyakornoki porgramban mélyítette el tudását. Ezután döntött úgy, hogy a Klikkmániánál próbálja ki magát a PPC és a SEO világában projektmenedzserként. Diplomáit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Nemzetközi Gazdálkodás alapszakán, majd Pénzügy mesterszakon szerezte. Munkájában leginkább a folyamatok hatékonyabbá tétele és a stratégiai tervezés területén szeret kihívásokat keresni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KLIKKMANIA KFT.
 H-1061 Budapest
 Andrássy út 36.
 +36 (20) 777 8858
 KAPCSOLAT

CLICK2DIGITAL LTD.
 125 Wood Street
 London, EC2V 7AW
 +44 (0) 20 3540 7393
 hello@click2digital.com