Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Több oldaltérkép feltöltése a Search Console-ba még hasznos is lehet

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.12.14.

Akik nagyobb oldalakat kezelnek, biztosan szembesültek már azzal a problémával, hogy kényszerűségből kellett több részletben feltölteni a sitemap.xml fájlokat, ugyanis maximum 50.000 URL-t tartalmazhat és maximum 10MB lehet a fájlméret kitömörítés után. John Mueller-nek tették fel a kérdést előző héten hangout-on, hogy ez csak egy technikai korlátozás vagy John személy szerint látja-e ennek előnyét is.

Tapasztalt SEO szakembereknek talán nem akkora újdonság John Mueller válasza, de mindenképpen jó hallani a választ egy “hivatalos” személytől is. Amennyiben a Search Console-t nem félválról kezeljük és a későbbiek során szeretnénk hasznos információ forrásként tekinteni rá, akkor érdemes feladarabolni a sitemap.xml fájlokat. Ha találunk egy megfelelő logikát, például termékkategóriák, gyártók stb., aminek a mentén a csoportosítást megcsinálhatjuk, akkor később könnyen fényderülhet indexelési hibákra, illetve könnyebben feltárhatóvá válnak azok. Tegyük fel, hogy egy darab oldaltérképet töltöttünk fel, ez esetben annyit láthatunk majd, hogy a Google az oldalak 72%-át már indexeli. Ha ezzel ellentétben feltöltöttünk kategóriák, termékek, gyártók oldaltérképet is, akkor azt fogjuk látni, hogy a gyártók 89%-át, a termékek 70%-át, míg a kategóriák 95%-át indexeli. Ez már így jóval kezelhetőbb és könnyebben elvégezhető a hibaelemzés is, ha úgy gondoljuk, hogy szükség van rá.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet