Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Új korszak a kampánykezelésben: kötelező Advantage+ frissítés a Meta hirdetési fiókokban

Tartalomjegyzék

Tamás Solcz
2025.05.08.

A Meta hirdetésekben idén egy jelentős változás lép életbe: minden kampány automatikusan Advantage+ (ADV+) típusúvá válik, és ezzel együtt a manuális beállítási lehetőségek is fokozatosan kivezetésre kerülnek.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Korábban kampányindításkor választhattunk a “Tailored” vagy “Manual” beállítások közül, mostantól azonban a rendszer automatikusan továbblép a kampány setup felületére, Advantage+ módban. Ez azt jelenti, hogy a kampányokat csak ajánlás szinten tudjuk befolyásolni, hasonlóan a Google Performance Max kampányaihoz.

Célközönség beállítás: kevesebb kontroll, több AI

A korábbi kétosztatú audience control helyett mostantól egy egységes mező áll rendelkezésre. A Meta rendszere ezeket a javaslatokat „signal”-ként kezeli, tehát figyelembe veszi, de nem tekinti kötelezőnek.

Például, ha minimum életkort 25 évre állítjuk, a rendszer ettől még célozhat fiatalabbakat, ha úgy ítéli meg, hogy ők is relevánsak. Ugyanez igaz a nyelvi, ország- és kizárási beállításokra is.

A beállítási felület bal alsó sarkában egyelőre elérhető egy opció, amivel kikapcsolható az ADV+ – ezt remarketing kampányokhoz érdemes használni. Hosszú távon azonban várhatóan ez a lehetőség is kivezetésre kerül.

Forrás: Facebook Meta

Miért fontos ez a hirdetőknek?

A változás vegyes hatásokat hozhat:

  • Lesznek olyan fiókok, ahol az AI-alapú célzás javítja az eredményeket, de olyanok is, ahol csökkenhet a pontosság és a teljesítmény.
  • Elengedhetetlen, hogy felkészüljünk a változásokra és beszéljünk a lehetséges hatásukról.
  • Még nagyobb szerepe lesz a client/customer listáknak, ezért ahol csak lehet frissítsük rendszeresen.

Kreatív és szöveg: újra reflektorfényben

Ahogy a célzási beállításokat egyre inkább az AI végzi, úgy kerül a kreatív és a primary text a figyelem középpontjába. A hirdetések tartalma az egyik legfontosabb eszközünk lesz a megfelelő közönség eléréséhez – ezért még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a jó minőségű és releváns képi és szöveges tartalmakra.

Elhelyezések (Placement): AI veszi át az irányítást

Az elhelyezések is teljesen AI-alapúvá válnak. Bár egyes helyeken lehetőségünk lesz javasolni például az Audience Network kizárását, a végső döntést az algoritmus hozza.

Érdemes mérlegelni: valóban indokolt az adott felület kizárása? Tapasztalataink szerint egyes fiókoknál kifejezetten jó konverziók érkeznek például az Audience Network-ből is.

Forrás: Facebook Meta

Összegzés

Az Advantage+ kampányok teljes körű bevezetése mérföldkő a Meta automatizációs törekvéseiben. Bár a kevesebb manuális beavatkozási lehetőség eleinte kihívást jelenthet, a jó kreatívokkal és megfelelő teszteléssel továbbra is hatékonyan működtethetők a kampányok.


Ha segítségre lenne szükséged a fentiekkel kapcsolatban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Szakértőink kiaknázzák a kreatív megjelenésben és célzási beállításokban rejlő óriási lehetőségeket, így számodra egy rendkívül hatékony hirdetési kampányt tudnak létrehozni és menedzselni.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet