Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megduplázódhat a napi AdWords költésünk?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2017.10.19.

A Google október elején egy olyan bejelentést tett, ami fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet.

Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes. Tehát attól nem kell félnünk, hogy hónap végén túllépjük a hirdetésre fordított keretünket.

Ha nem bízunk a rendszerben, akkor a Túlteljesítést természetesen le tudjuk ellenőrizni. A folyamata attól függ, hogy az AdWords melyik verzióját használjuk.

AdWords új verziója:

 

AdWords új felület
AdWords új felület

AdWords régi verziója:

 

AdWords régi verziója
AdWords régi verziója

A dilemma

A változtatás akár azt is eredményezheti, hogy amennyiben a hónap első felében van egy-két igazán jól sikerült nap, ami hozza a konverziókat, de a költést is jobban fogyasztja, akkor a hó vége előtt elkölti a rendszer a rendelkezésre álló hirdetési keretünket.

Vagyis a hirdetéseink már meg sem jelennek a hónap hátralévő részében, aminek egy ügyfél sem örülne.

A másik oldalon viszont a Google elmondhatja, hogy: “az eredményeket hamarabb szállítottuk, így is hatékonyak voltunk, de a havi hirdetési keret kevésnek bizonyult. Most ezt megmutatta a rendszer, ha még több bevételt szeretnél generálni, akkor engedélyezz nagyobb havi keretet.”

Érthető a dilemma, hogy miért gondolja a Google ezt egy pozitív fejlesztésnek, miközben a hirdetők inkább problémának.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet