Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megduplázódhat a napi AdWords költésünk?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2017.10.19.

A Google október elején egy olyan bejelentést tett, ami fejvakarásra késztette a hirdetőket. A bejelentés lényege, hogy a rendszer magától változtathat a napi költségkereten, amennyiben úgy véli, hogy nagyobb költéssel több konverziót érhetne el a fiók. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az általunk megadott napi költségkeret akár 100%-kal is megnövekedhet.

Fontos azt fejben tartani, hogy ettől függetlenül a havi költségkeret állandó, hiszen a rendszer kiegyensúlyozza magának, így csak azokban az időszakokban növeli meg az ajánlatokat, amikor érdemes. Tehát attól nem kell félnünk, hogy hónap végén túllépjük a hirdetésre fordított keretünket.

Ha nem bízunk a rendszerben, akkor a Túlteljesítést természetesen le tudjuk ellenőrizni. A folyamata attól függ, hogy az AdWords melyik verzióját használjuk.

AdWords új verziója:

 

AdWords új felület
AdWords új felület

AdWords régi verziója:

 

AdWords régi verziója
AdWords régi verziója

A dilemma

A változtatás akár azt is eredményezheti, hogy amennyiben a hónap első felében van egy-két igazán jól sikerült nap, ami hozza a konverziókat, de a költést is jobban fogyasztja, akkor a hó vége előtt elkölti a rendszer a rendelkezésre álló hirdetési keretünket.

Vagyis a hirdetéseink már meg sem jelennek a hónap hátralévő részében, aminek egy ügyfél sem örülne.

A másik oldalon viszont a Google elmondhatja, hogy: “az eredményeket hamarabb szállítottuk, így is hatékonyak voltunk, de a havi hirdetési keret kevésnek bizonyult. Most ezt megmutatta a rendszer, ha még több bevételt szeretnél generálni, akkor engedélyezz nagyobb havi keretet.”

Érthető a dilemma, hogy miért gondolja a Google ezt egy pozitív fejlesztésnek, miközben a hirdetők inkább problémának.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet