Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A legjobb pozíciók az AdWords hirdetésekben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.29.

Az Adobe Media Optimizer elkészített egy tanulmányt, hogy miként változtak az eredmények a különböző top hirdetési pozíciókban, mióta a Google eltűntette a jobboldali hirdetési helyeket.

Az Adobe áprilisi riportjában három havi adatot vett górcső alá, nem megnevezve a vizsgált AdWords hirdetési fiókokat, ügyfeleket. Nem meglepő módon kiderült, hogy a változás inkább a kisebb hirdetőket érintette kellemetlenül, mint nagyokat. A kisebb büdzsével rendelkező hirdetők korábban is alacsonyabb pozíciókra céloztak, amivel ugyan kevesebb volument értek el, de még hatékonyan tudtak hirdetni. A kimutatás szerint az átrendeződés miatt átlagosan 10%-al kevesebb kattintást hoznak el, mint korábban a jobban látható, jobboldali pozíciókból.

Az átlagos kattintási árak az első és második pozíciókban 6-7%-al növekedtek, míg a harmadik és negyedik pozíciókban 8-10%-al csökkentek. Vagyis a hirdetők túlárazzák az első két pozíciót, annak ellenére, hogy az átkattintási arány ezt nem feltétlenül indokolja. Az átlagos CTR a negyedik pozícióban 18%-al növekedett, ugyanez az elsőben 13%-al, a második nem változott, a harmadik pedig 2%-os javulást mutat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet