Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A legjobb pozíciók az AdWords hirdetésekben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.04.29.

Az Adobe Media Optimizer elkészített egy tanulmányt, hogy miként változtak az eredmények a különböző top hirdetési pozíciókban, mióta a Google eltűntette a jobboldali hirdetési helyeket.

Az Adobe áprilisi riportjában három havi adatot vett górcső alá, nem megnevezve a vizsgált AdWords hirdetési fiókokat, ügyfeleket. Nem meglepő módon kiderült, hogy a változás inkább a kisebb hirdetőket érintette kellemetlenül, mint nagyokat. A kisebb büdzsével rendelkező hirdetők korábban is alacsonyabb pozíciókra céloztak, amivel ugyan kevesebb volument értek el, de még hatékonyan tudtak hirdetni. A kimutatás szerint az átrendeződés miatt átlagosan 10%-al kevesebb kattintást hoznak el, mint korábban a jobban látható, jobboldali pozíciókból.

Az átlagos kattintási árak az első és második pozíciókban 6-7%-al növekedtek, míg a harmadik és negyedik pozíciókban 8-10%-al csökkentek. Vagyis a hirdetők túlárazzák az első két pozíciót, annak ellenére, hogy az átkattintási arány ezt nem feltétlenül indokolja. Az átlagos CTR a negyedik pozícióban 18%-al növekedett, ugyanez az elsőben 13%-al, a második nem változott, a harmadik pedig 2%-os javulást mutat.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet