Segíthetünk?

Blog

2021. augusztus 17.

6 tipp a Google Ads relevanciájának javítására

Egy korábbi cikkünkben már kitértünk a Google Ads minőségi mutató anatómiájára, most pedig arra fókuszálunk, hogy hogyan javíthatunk ezen a pontszámon.

A minőségi mutató adatai segítenek az optimalizálások során, illetve több hasznos metrika is rendelkezésünkre áll, mint pl. Várt CTR, Céloldallal kapcsolatos élmény, Hirdetés relevanciája. Az alábbi cikkünkben ezekre részletesen kitérünk. 

A fizetett hirdetések világában mindig fontos tényező lesz, hogy javítsunk a keresési élményen és ezáltal pedig a konverziókon is. 

A minőségi mutató egy visszajelzést ad a hirdetőknek, hogy mennyire releváns kulcsszavakat és hirdetéseket használ a fiókban, így ezekre érdemes kiemelt figyelmet fordítani. 

A PPC kampányaid a lehető legjobb teljesítményt nyújtják? A legfontosabb mutatókra most részletesen kitérünk, hogy segítsünk neked ennek meghatározásában. 

Hogyan számolja ki a Google a minőségi mutatót?

A minőségi mutató egy diagnosztikai eszközként szolgál a PPC menedzserek számára, hogy visszajelzést kapjanak arról, miben érdemes javítani a hirdetéseiken. 

A Google Ads a minőségi mutató segítségével határozza meg, hogy hol jelenjenek meg a hirdetések a keresési találatok között, és hogy mennyit kell fizetni egy kattintásért hirdetőként. 

A minőségi mutató három fő elemből áll:

  • Hirdetés relevanciája 
  • Céloldallal kapcsolatos élmény 
  • Várható átkattintási arány (CTR)

Ezeket a mutatókat használhatod az optimalizálás során, mikor a kulcsszavak szintjén vizsgálod az eredményeket. 

Kezdjük a minőségi mutató jelentés áttekintésével:

  1. Eredmények áttekintése: A minőségi mutató részletes jelentéseit kulcsszó szinten érjük el. 
  2. Hozzáférés a minőségi mutató teljesítmény adatainak előzményeihez: Könnyű észrevenni, hogy a pontszám hogyan változott az idő mulásával. 
  3. Adatok exportálása: Ez megkönnyíti az elemzést. 

A minőségi mutató jelentésének használata

A minőségi mutató kulcsszó szinten megtekinthető Google Ads-ben. 

Az oszlopok módosítása nézetben lehetőségünk van egyéni nézet létrehozására is, amit érdemes beállítani, így egyszerűen és gyorsan elérjük majd a jövőben ezeket a mutatókat. 

Amellett, hogy lehetőségünk van megnézni a jelentési időszakban a korábbi minőségi pontszámot, mélyebbre is áshatunk, ha megváltoztatjuk az időintervallumot, havi, vagy akár napok szerinti bontásra.

Ezzel a részletes betekintéssel lehetőségünk van azokra a területekre koncentrálni, amelyek fejlesztésre szorulnak. 

Az egyes összetevő értékek „Átlag felett”, „Átlagos” vagy „Átlag alatt” lehet. Az értékelés során a rendszer olyan hirdetőkkel végez összehasonlítást, akiknek a hirdetései pontosan az adott kulcsszó használatakor jelentek meg a megelőző 90 napban.

Ha valamelyik összetevő állapota „Átlagos” vagy „Átlag alatt”, akkor valószínűleg vannak olyan részletek, amelyeket érdemes optimalizálni.

Nézzünk meg egy példát:

A fenti screeshoton láthatjuk, hogy ennél a fióknál a várható CTR-re kell összpontosítani, mert az átlag alatti. 

A dátumtartományok változtatásával még módosulhatnak az értékekek, azonban a példában ez nem változott. 

Mivel a legtöbb mutató átlag feletti, így a várható CTR-en kell javítani, ami ugye átlag alatti. 

Vizsgáljuk meg a minőségi mutatóhoz tartozó 3 kulcsfontosságú mérőszámot, amelyek optimalizálhatók a fiókban. 

Lássuk a hirdetés relevanciája mérőszámot!

Hirdetés relevanciája

A hirdetés relevanciája azt jelzi, hogy a hirdetés mennyire egyezik meg a felhasználói keresés mögött rejlő szándékkal. 

Általánosságban azért lehet gyenge egy hirdetés relevanciája, mert:

  • Olyan hirdetéscsoportokat futtatunk, amelyek nem fókuszálnak egy adott témára. 
  • A hirdetéseket az egyik hirdetéscsoportból átmásoltuk egy új csoportba, azonban a kulcsszavakat nem igazítottuk ezekhez a hirdetésekhez, így nem lesz releváns a hirdetés. 

Megfelelő fiókstruktúra megléte javítja a relevanciát. Győződjünk meg arról, hogy a kampányok és hirdetéscsoportok szegmentálva vannak, és lefedjük az adott kategóriákat vagy pedig szolgáltatást. 

Tippek:

  • A releváns kulcsszavak szerepeljenek a hirdetési szövegben. Amennyiben lehetséges, próbáljuk beépíteni a címsorba, megjelenített URL-be és a leírásba is. 
  • Vizsgáljuk felül, hogy a hirdetések, megfelelőek-e az általunk használt kulcsszavakhoz. Hogyha egy hirdetés nem releváns az adott kulcsszavakhoz, akkor inkább szervezzük ki egy új hirdetéscsoportba. 

Céloldallal kapcsolatos élmény

A céloldallal kapcsolatos élmény azt jelzi, hogy a céloldal mennyire releváns és hasznos a hirdetésre kattintó felhasználók számára. 

Egy jó céloldal elengedhetetlen, hogy sikeres kampányokat futtassunk. 

Egy landing page esetében fontos, hogy a felhasználó könnyen navigálhasson az oldalon és a keresett termék/szolgáltatás elérhető legyen. 

Ha van egy űrlap vagy letöltési lehetőség az oldalon, akkor egyértelműen jelezzük a felhasználóknak, hogy mi fog történni ezt követően. Ilyen lehet például egy űrlap kitöltése után az ingyenes próbaverzió, vagy ha egy letöltésre kattintunk, akkor megkezdődik a PDF kiadvány letöltése. 

Nagyon fontos a relevancia. Például: hogyha a hirdetett kulcsszavunk a bögre, akkor a hirdetésnek tartalmaznia kell a “bögrék” kifejezést, a termékeknek pedig szerepelni kell a céloldalon. 

Ez biztosítja, hogy a céloldal tartalma releváns és hasznos legyen a felhasználó számára, ami elősegíti a minőségi mutató javulását is. 

Mindezen felül manapság nagyon fontos, hogy mobilon milyen a felhasználói élmény. A Google rendelkezik egy eszközzel, amely megmutatja az oldal sebességét és egyéb javaslatokat is ad. Érdemes ezt figyelemmel kisérni, hiszen a Google statisztikái alapján, a látogatók több mint a fele elhagyja a mobil webhelyet, ha az oldal nem töltődik be 3 másodpercen belül.

A hosszú betöltési idő gyakori oka lehet a lassú / többszöri átirányítás, a nagy oldalméret vagy lassú szerver. A fentebb említett Google eszköz letölthető jelentéseket ad a problémákról, amelyeket továbbítani tudunk a fejlesztőnek, hogy javuljon a betöltési időnk. 

Tippek: 

  • A felhasználói élmény javítása érdekében, a céloldalon található kommunikációt használjuk a hirdetésekben is, hogy a felhasználó tudja, hogy mi fog történni, amikor a hirdetésre kattint, és ismerős megszólítással találkozzon.
  • A céloldal javítása érdekében bátran használjuk a Google eszközeit, vagy az ehhez hasonló toolokat. 

Várható átkattintási arány (CTR)

A várható átkattintási arány (CTR) azt jelzi, hogy a felhasználók mekkora valószínűséggel kattintanak a megjelenő hirdetésre. 

A várható CTR eltér a Google Ads fiókban található CTR-től. Ez a mutató ugyanis a múltbéli Google Ads statisztikákon alapul, amely azt foglalja magába, hogy az érdeklődök milyen arányban kattintottak eddig a hirdetésre, és ez alapján látható, hogy releváns-e számukra a hirdetés. 

Alacsony, vagy az átlag alatti CTR több okból is előfordulhat. 

Az egyik ilyen probléma, hogy a hirdetés nem kapcsolódik szorosan a kulcsszóhoz. Azonban olyan esetek is előfordulhatnak, hogy a kulcsszó és a hirdetések szorosan kapcsolódnak egymáshoz, azonban irreleváns kifejezésekre is megjelenünk. Ilyenkor fontos, hogy vizsgáljuk felül a keresési kifejezések jelentést, és zárjuk ki azokat a kifejezéseket, amik nem relevánsak számunkra. 

A kizáró kulcsszavak és a kulcsszóegyezési típusok használatával, javulhat a CTR, ami a minőségi mutatón is meglátszik majd. 

Tippek:

  • Ellenőrizzük a várható CTR-t, és ahol átlag alatti mutatóval rendelkezünk, bizonyosodjunk meg róla, hogy a hirdetések megfelelőek a használt kulcsszavakhoz. 
  • Negatív kulcsszavak és az egyezési típusok használatával kerüljük az irreleváns megjelenéseket. 

Záró gondolatok

A historikus minőségi mutató pontszámok hihetetlenül hasznosak, amiket az optimalizálás során bátran használjunk a hirdetés relevanciája, a céloldal élménye és a várható CTR javítása érdekében.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

2017-ben csatlakozott a Klikkmánia csapatához, akkor még keresőmarketing gyakornokként. Az elmúlt évek során széleskörű tapasztalatra tett szert a PPC világában. A Google Ads és a Facebook kampányok menedzselésében érzi igazán otthon magát. Autodidakta módon fejleszti magát, illetve folyamatosan keresi az újdonságokat, hogy mindig naprakész legyen.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!