Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Hajókerék illusztrációja cél ikonokkal, ellenőrző listával, sakkfigurával, folyamatábrával és aktatáskával, amelyek üzleti stratégiai elemeket szimbolizálnak. A kékkel színezett „stratégia” szó a COVID-19-korszak alkalmazkodását jelzi.

Ügyfél szemüvegén át: Facebook Vállalkozáskezelő beállításai

Tartalomjegyzék

Anikó Illyés
2022.05.12.

A Facebook Vállalkozáskezelővel járó feladatokat sokan szívesen átengednék az ügynökségeknek (nem csodáljuk!), mely azonban csak részben jó megoldás. Cikkünkkel abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy mikor kell fiók tulajdonosként mindenképpen a saját kezünkbe venni Vállalkozáskezelőnket. Ellenkező esetben akár saját cégadataink, bankszámlánk, Facebook oldalunk felett veszíthetjük el a döntési jogunkat. 

Business Suite vs. Business Manager

Sokan hallottak már (vagy akár használják is) a Facebook Business Suite, vagy Business Manager valamelyikét. A nehézség már sokszor itt kezdődik, hiszen a két felület egy célra jött létre, mégis más menüpontok és más funkciók vannak kiemelve a kettőben. Ráadásul ügyfélként szerethetjük a Suite front-end eszközeit (pl. posztok időzítése, üzenetek megválaszolása), ügynökségként pedig a back-end erősségeit preferáljuk, úgy mint a hozzáférések kezelése és tulajdonosi jogosultságok. Mindenkinek a saját döntése, hogy mely platformot használja, azonban ha ügynökséggel dolgozunk együtt, javasoljuk a régi Business Managert, hiszen nem fogjuk egymás kéréseit érteni az eltérő menüpontok miatt, illetve nem is fogjuk tudni biztonságosan kézben tartani a hozzáféréseket. Mutatjuk, hogy hogyan lehet Suite-ről a régebbi Manager-re váltani (és fordítva). 

Amennyiben még nincs Facebook Business Manager fiók, látogass el a https://business.facebook.com/overview oldalra és pár perc alatt létrehozhatod! 

Hozzáférési jogosultság kiosztása és elvétele

Következő nagyon fontos pont a hozzáférések kezelése, amely a Facebook Business Manager-rel pofonegyszerűen és átláthatóan kezelhető. 

A Felhasználók menüpontból az Emberek a saját cégednél dolgozó alkalmazottak. A Partnerek pedig külsős cégek, akik bizonyos együttműködésekre szerződnek, így nem kell mindent látniuk, csak a rájuk vonatkozó részt. Például, ha egy ügynökséggel dolgozol, itt adhatod hozzá az Objektumok megosztása gombbal a Facebook oldal, hirdetési fiók, vagy pixel hozzáférést. Illetve itt is tudod eltávolítani. Fontos tudni, hogy a hozzáférés lehet admin szintű, azonban tulajdonosként véd a Facebook Vállalkozáskezelő, tehát nem veszítheted el a hozzáférésedet, a végső szó a tiéd! 

A márka biztonsága

Ezt a menüpontot kicsit lejjebb görgetve éred el. De vajon miért kell a tartományt (domaint) ellenőriztetni? A válasz egyszerű: mert ennek segítségével biztosítható, hogy a tartalmad megfelelően jelenik meg, vagyis így bizonyítod, hogy a weboldalad a te tulajdonodban van és te hirdethetsz rá.

Figyelem! Ha több oldalad van, ki kell választanod, hogy melyikre szeretnéd a tulajdonjogot bizonyítani, mert sajnos a Facebook Vállalkozáskezelő csak egy domain-nél engedi ezt. Azonban ha ezt nem végzed el, akár ki is tilthatnak a saját Vállalkozáskezelődből! 

Biztonsági központ

Végül, de nem utolsósorban érdemes felkeresni a Biztonsági központot, hiszen itt láthatod, hogy még mivel kell foglalkozz, annak érdekében, hogy teljesen biztonságos legyen a fiókod. Az egyik ilyen elem a kétfaktoros hitelesítés, amely sajnos egy plusz lépést jelent majd a Facebook Business Managerbe való belépéskor, viszont véd a fiókfeltöréstől. 

Amennyiben bent vagyunk a fiókban, kattintsunk az alábbi linkre és pár perc alatt be tudjuk állítani! https://business.facebook.com/security/2fac/settings/ .

Eddigi tapasztalataink során a legerősebbnek az applikációs kódot éreztük. Sajnos az adathalászok könnyebben férnek hozzá egy sms-hez, mint egy külön app által pár másodpercre generált kódhoz. 

A kétfaktoros hitelesítést egyébként ajánljuk a Business Managerben és a saját profilunkon is, hiszen jelenleg nem lehet a kettőt teljesen elválasztani egymástól. Ha valaki feltöri a személyes profilunkat, a hitelesítési folyamat nélkül be tud lépni a hirdetői fiókba is, hozzáférhet a banki adatokhoz és hirdethet a számlánk terhére. Így ez a kis kellemetlenség mindenképpen megéri! 

Az alábbi link végigvezet minket a beállításokon, így megnyugodhatunk, hogy mindent megtettünk a saját fiókunk biztonsága érdekében. https://www.facebook.com/id/hub/ 

Legutolsó elemként még felfedezhetünk egy javaslatot, amely arra sarkall, hogy ne egyedül legyünk adminok egy Vállalkozáskezelőben. Ez akkor nyújt segítséget, ha valami mégis történik a hozzáféréssel, vagy egy kolléga távozik a cégtől. Kis cég esetében a cégtulajdonost javasoljuk, nagyobb szervezet esetén a marketing csapatból több kollégát. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet