A Meta megerősítette, hogy a hirdetések az „Frissítések” („Updates”) fülön fognak megjelenni — ott, ahol a felhasználók állapotfrissítéseket tesznek közzé, illetve csatornákat követnek.
Az üzenetek érintetlenek maradnak (legalábbis egyelőre). Ugyanakkor ez az első valódi lépés a WhatsApp széleskörű monetizációja felé.
Mi fog változni:
- Hirdetések jelennek meg az Állapot-frissítéseknél a megszokott frissítések mellett.
- Tesztelik a csatornapromóciókat és fizetős előfizetéseket is
- A célzás lehetőségek: ország, nyelv, követett csatornák, hirdetés-interakciók.
Mi marad változatlan:
- Nincs hirdetés az személyes vagy csoportos beszélgetésekben.
- A célzáshoz nem használják fel a telefonszámot vagy az üzenettartalmakat.
- Nincs cross‑app adatmegosztás a Meta meglévő adatbázisán kívül.
A Meta nagyon óvatosan alakítja át a WhatsAppot egy hagyományosabb hirdetési platformmá. Hirdetők számára ez egy érdekes új felület lehet, különösen azokban a piacokon, ahol a WhatsApp uralja a figyelmet, de még nem kínál valódi teljesítmény-alapú hirdetési lehetőségeket.
Forrás: https://blog.whatsapp.com/helping-you-find-more-channels-and-businesses-on-whatsapp