Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Veszélyben a HTTPS-ért járó rangsorolási előny?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.31.

Tartalmi eltérések miatt veszélybe kerülhet a HTTPS-ért járó rangsorolási előnyünk.

A napokban egy Google+ Hangout keretein belül tért ki John Mueller, a Google Webmaster Trends elemzője a HTTPS-re való átállásért járó rangsorolási előny jövőjére.

https

Úgy tűnik, hogy hiába állt át egy weboldal a HTTPS kapcsolatra, ha tartalmi eltérések észlelhetők az oldalon belül, akkor nem fogja megkapni a biztonságos kapcsolatért járó rangsolorási előnyt.

Tartalmi eltérésnek (content mismatch) azt nevezzük, ha egy HTTPS kapcsolaton keresztül elérhető weboldalon olyan tartalmak találhatók, melyek nem biztonságosak. Ilyennek minősülnek például a nem HTTPS-en keresztül elért képek, vagy a közösségi média plugin-ek, stb. Ez a probléma sajnos gyakrabban fordul elő, mint hinnénk.

Mindeddig sokan számoltak be arról, hogy a tartalmi eltérések ellenére is érzékelték a rangsorolási előnyt, ám John Mueller szavai alapján a jövőben erre már nem biztos, hogy számíthatunk.

Véleménye szerint a elérkezik majd egy pont, amin túl csak kivételesen “tiszta” HTTPS-ek kaphatják meg az ezért járó minimális rangsorolási előnyt. Azt azonban nem hiszi, hogy valaha is büntetés járna a tartalmi eltérésekért. Esetleg arról lehet majd szó, hogy ha egy oldalon gyakoriak a tartalmi eltérések, akkor a nagyrészt HTTPS ellenére sem tekinti majd az oldalt a Google HTTPS alapúnak.

Az biztos, hogy ártani nem árt, ha ügyelünk weboldalunk minden zegzugára, és igyekszünk elkerülni a tartalmi eltéréseket. Így a legrosszabb esetben nem történik velünk semmi, de akár meg is jutalmazhat minket a Google egy jobb helyezéssel.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet