Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Veszélyben a HTTPS-ért járó rangsorolási előny?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.31.

Tartalmi eltérések miatt veszélybe kerülhet a HTTPS-ért járó rangsorolási előnyünk.

A napokban egy Google+ Hangout keretein belül tért ki John Mueller, a Google Webmaster Trends elemzője a HTTPS-re való átállásért járó rangsorolási előny jövőjére.

https

Úgy tűnik, hogy hiába állt át egy weboldal a HTTPS kapcsolatra, ha tartalmi eltérések észlelhetők az oldalon belül, akkor nem fogja megkapni a biztonságos kapcsolatért járó rangsolorási előnyt.

Tartalmi eltérésnek (content mismatch) azt nevezzük, ha egy HTTPS kapcsolaton keresztül elérhető weboldalon olyan tartalmak találhatók, melyek nem biztonságosak. Ilyennek minősülnek például a nem HTTPS-en keresztül elért képek, vagy a közösségi média plugin-ek, stb. Ez a probléma sajnos gyakrabban fordul elő, mint hinnénk.

Mindeddig sokan számoltak be arról, hogy a tartalmi eltérések ellenére is érzékelték a rangsorolási előnyt, ám John Mueller szavai alapján a jövőben erre már nem biztos, hogy számíthatunk.

Véleménye szerint a elérkezik majd egy pont, amin túl csak kivételesen “tiszta” HTTPS-ek kaphatják meg az ezért járó minimális rangsorolási előnyt. Azt azonban nem hiszi, hogy valaha is büntetés járna a tartalmi eltérésekért. Esetleg arról lehet majd szó, hogy ha egy oldalon gyakoriak a tartalmi eltérések, akkor a nagyrészt HTTPS ellenére sem tekinti majd az oldalt a Google HTTPS alapúnak.

Az biztos, hogy ártani nem árt, ha ügyelünk weboldalunk minden zegzugára, és igyekszünk elkerülni a tartalmi eltéréseket. Így a legrosszabb esetben nem történik velünk semmi, de akár meg is jutalmazhat minket a Google egy jobb helyezéssel.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet