Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Végéhez ért a 2022 májusi Google Core Update

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.06.20.

A május 25-én kezdődött algoritmus frissítés június 9-én hivatalosan is befejeződött.

Ha a május 25. és június 9. közti időszakban javulást (vagy stagnálást) látunk a weboldal organikus teljesítményében, akkor örüljünk! Újabb algoritmus frissítést vészeltünk át sikeresen.

Azonban, ha negatívan érintette weboldalunkat a frissítés, és visszaesett a honlapunk teljesítményet, akkor a Google tanácsát megfogadva javítsuk a weboldal tartalmát!

John Muller, a Google képviseletében októberben elmondta, hogy ezen “core update”-ek nem egy-egy konkrét problémát céloznak meg, hanem a weboldal általános relevanciáját. Ez magában foglalhatja a könnyű használhatóságot (felhasználó barát-e a weboldal), az egy oldalon belüli hirdetéseket, de leginkább a weboldal általános állapotát.

Egy ilyen frissítés után, ha tompítani akarjuk a károkat, ne ragadjunk le egy-egy problémánál, például konkrét technikai vagy on-page SEO elemnél, hanem holisztikusan próbáljuk meg felmérni a weboldal optimalizálási lehetőségeit.

Az AI által írt tartalmú weboldalakat hogyan érintette a coe update?

Még túl korai lenne következtetéseket levonni, azonban már mutatkoznak jelek arra vonatkozóan, hogy a mesterséges intelligencia által előállított tartalmú weboldalak erősebben érezték meg a frissítés utáni visszaesést. Ilyen Oliver Boyers Twitteren megosztott esete is:

Azonban volt olyan is, akinek ennek a frissítésnek köszönhetően sikerült beelőznie a versenytársait egy olyan piacon, ahol jellemző az AI által generált rossz minőségű tartalom.

Azzal kapcsolatosan, hogy mennyire támogatott az AI tartalmak használata, a Google azt mondja, hogy csak abban az esetben mennek az ilyen tartalmak a szabályaik ellen, amennyiben ezen tartalmakkal a keresőmotor manipulációja a cél.

Forrás: Searchenginejournal.com

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet