Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Végéhez ért a 2022 májusi Google Core Update

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.06.20.

A május 25-én kezdődött algoritmus frissítés június 9-én hivatalosan is befejeződött.

Ha a május 25. és június 9. közti időszakban javulást (vagy stagnálást) látunk a weboldal organikus teljesítményében, akkor örüljünk! Újabb algoritmus frissítést vészeltünk át sikeresen.

Azonban, ha negatívan érintette weboldalunkat a frissítés, és visszaesett a honlapunk teljesítményet, akkor a Google tanácsát megfogadva javítsuk a weboldal tartalmát!

John Muller, a Google képviseletében októberben elmondta, hogy ezen “core update”-ek nem egy-egy konkrét problémát céloznak meg, hanem a weboldal általános relevanciáját. Ez magában foglalhatja a könnyű használhatóságot (felhasználó barát-e a weboldal), az egy oldalon belüli hirdetéseket, de leginkább a weboldal általános állapotát.

Egy ilyen frissítés után, ha tompítani akarjuk a károkat, ne ragadjunk le egy-egy problémánál, például konkrét technikai vagy on-page SEO elemnél, hanem holisztikusan próbáljuk meg felmérni a weboldal optimalizálási lehetőségeit.

Az AI által írt tartalmú weboldalakat hogyan érintette a coe update?

Még túl korai lenne következtetéseket levonni, azonban már mutatkoznak jelek arra vonatkozóan, hogy a mesterséges intelligencia által előállított tartalmú weboldalak erősebben érezték meg a frissítés utáni visszaesést. Ilyen Oliver Boyers Twitteren megosztott esete is:

Azonban volt olyan is, akinek ennek a frissítésnek köszönhetően sikerült beelőznie a versenytársait egy olyan piacon, ahol jellemző az AI által generált rossz minőségű tartalom.

Azzal kapcsolatosan, hogy mennyire támogatott az AI tartalmak használata, a Google azt mondja, hogy csak abban az esetben mennek az ilyen tartalmak a szabályaik ellen, amennyiben ezen tartalmakkal a keresőmotor manipulációja a cél.

Forrás: Searchenginejournal.com

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet