Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Változás a Google Helyek jelentésben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.16.

Mi változott a Google Ads Helyek jelentésében, és miért van szükségünk egyedi jelentésre?

Az elmúlt hónapban a Google „egyszerűsített” helyjelentéseket vezetett be a Google Ads felhasználói felületén. 

A Google alapértelmezett helybeállításai  a megcélzott helyeken tartózkodó vagy azok iránt érdeklődő személyeket célozza meg, de gyakran olyan helyeken költ, amelyek nem eredményeznek konverziót.

Tavaly a Google kibővítette a célzási lehetőséget  úgy, hogy elérjük azokat az embereket is, akik ingáznak vagy meglátogatják a megcélzott helyeket. A hirdetések megtekintéséhez a felhasználóknak már nem kell fizikailag a környéken tartózkodniuk.

A Google egyetlen jelentésbe foglalta ezen helyadatok jelentését.

  • Szűrhetjük a teljesítmény adatokat a megcélzott helyek vagy az egyező helyek szerint (egy kampányhoz vagy a teljes fiókhoz is).
  • A megcélzott helyek a megcélzott helyek teljesítményét mutatják.
  • Az egyező helyek a felhasználó fizikai helye vagy az érdeklődési hely alapján egyeztetett helyeket mutatják. Az egyező helyeknél lehetősége lesz szűkíteni az egyező hely nézetet, és részletes helyszínekre keresni, például  régiók, irányítószámok, városrészek és egyebek.
  • A Helytípus továbbra is opció a Jelentésszerkesztőben. Ennek használata egy jelentésben megmutatja az egyes lehetőségek összesített teljesítményadatait.
  • Távolsági jelentéseknél, ha helybővítményeket használunk, akkor a Távolság Jelentés előre meghatározott „Távolság” jelentésként elérhető lesz a Jelentések között. Ez megmutatja: a hirdetést kiváltó hely és a legközelebbi üzleti hely közötti távolságot.

A felhasználók tartózkodási helyét, a jelentésszerkesztőben szűrők hozzáadásával tudjuk lekérni.

A nagy korlát itt az, hogy nem szűrhetjük ezeket a jelentéseket hely szerint. Ez azt jelenti, hogy nincs jelentés, csak azokról a helyekről, ahol a felhasználók a célterületünkön kívül estek, és hirdetéseinket vagy az érdeklődés váltotta ki, vagy  rendszeresen adott helyen tartózkodtak.

Ezt az elemzést magunknak kell elvégeznünk, ami azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy exportálnunk kell egy táblázatba, ahol elvégezhetjük a szűrést. Pl kiszűrhetjük a nulla kattintással vagy a megjelenítéssel kapcsolatos helyeket, hogy lássuk hova költi a fiók a pénzt. 

Javasolják, hogy hozzunk létre egy felhasználói hely jelentést a jelentésszerkesztőben, és rendszeresen ellenőrizzük azt, hogy ne pazaroljunk pénzt feleslegesen helyeken. Adjunk hozzá nem kívánt helyeket a kizárt listához és rendszeresen vizsgáljuk felül.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet