Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Újragondolják a Google+ működését

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.29.

A napokban bejelentésre került, hogy a Google eltörli a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket. Ez nem jelenti a közösségi oldal halálát, de a cég belátta, hogy így értelmetlen a működtetése.

A Google a hivatalos blogján jelentette be, hogy a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket eltörli, melynek első „áldozata” a YouTube, illetve a kommentek szekciója lesz. A kétségkívül erőltetett szigorítás annak idején nagy vihart kavart, elsődleges célja a Google+ népszerűsítése és a felhasználói táborának bővítése volt.

Újragondolják a Google+ működését

Hogy ez mennyire volt eredményes, arra nincsenek pontos adatok, de az akkori felháborodás és a mostani bejelentés arra enged következtetni, hogy nem ez volt a cég legsikeresebb lépése (sokkal inkább egy elkeseredett próbálkozás).

A szigorítások eltörlése természetesen nem egyenértékű a Google+ halálával, csupán egy új, kevésbé erőltetett megoldást szeretnének találni.

Úgy döntöttünk, hogy itt az ideje ezt helyrehozni, nem csak a YouTube-nál, hanem a Google felhasználói élmény teljes biztosítása érdekében is” – írta Bradley Horowitz, a Google alelnöke.

A Facebook sikerét követően, annak idején több trónkövetelő is megjelent a piacon, melyek közül mindegyik megpróbált valami újat alkotni, illetve valamilyen módon megreformálni a közösségi oldalak lényegét. Ezek közül a legsikeresebb kétségkívül a Google+ volt, mely a 2011-es indulását követően rövid időn belül a harmadik helyre tornázta fel magát. A kezdeti siker azonban hamar elmúlt, jelenleg az ötödik helyen áll (Facebook-Twitter-LinkedIn-Pinterest).

A két éve bevezetett szigorítás eltörlésével a Google belátta, hogy a kényszer nem minden esetben járható út. Ez különösen igaz egy olyan cégnél, ahol a felhasználói élmény maximális biztosítása az elsődleges cél. A saját hibáink belátása pedig egy értékelendő szempont.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet