Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Újragondolják a Google+ működését

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.29.

A napokban bejelentésre került, hogy a Google eltörli a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket. Ez nem jelenti a közösségi oldal halálát, de a cég belátta, hogy így értelmetlen a működtetése.

A Google a hivatalos blogján jelentette be, hogy a szolgáltatásaihoz tartozó Google+ megkötéseket eltörli, melynek első „áldozata” a YouTube, illetve a kommentek szekciója lesz. A kétségkívül erőltetett szigorítás annak idején nagy vihart kavart, elsődleges célja a Google+ népszerűsítése és a felhasználói táborának bővítése volt.

Újragondolják a Google+ működését

Hogy ez mennyire volt eredményes, arra nincsenek pontos adatok, de az akkori felháborodás és a mostani bejelentés arra enged következtetni, hogy nem ez volt a cég legsikeresebb lépése (sokkal inkább egy elkeseredett próbálkozás).

A szigorítások eltörlése természetesen nem egyenértékű a Google+ halálával, csupán egy új, kevésbé erőltetett megoldást szeretnének találni.

Úgy döntöttünk, hogy itt az ideje ezt helyrehozni, nem csak a YouTube-nál, hanem a Google felhasználói élmény teljes biztosítása érdekében is” – írta Bradley Horowitz, a Google alelnöke.

A Facebook sikerét követően, annak idején több trónkövetelő is megjelent a piacon, melyek közül mindegyik megpróbált valami újat alkotni, illetve valamilyen módon megreformálni a közösségi oldalak lényegét. Ezek közül a legsikeresebb kétségkívül a Google+ volt, mely a 2011-es indulását követően rövid időn belül a harmadik helyre tornázta fel magát. A kezdeti siker azonban hamar elmúlt, jelenleg az ötödik helyen áll (Facebook-Twitter-LinkedIn-Pinterest).

A két éve bevezetett szigorítás eltörlésével a Google belátta, hogy a kényszer nem minden esetben járható út. Ez különösen igaz egy olyan cégnél, ahol a felhasználói élmény maximális biztosítása az elsődleges cél. A saját hibáink belátása pedig egy értékelendő szempont.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet