Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Újdonságok a Performance Max kampányok terén

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.03.01.

Több újdonsággal is előállt a Google, ami a Performance Max kampányokat illeti. Lássuk, mik ezek!

Optimalizáljuk az eredményeket a keresési készletből 

A mesterséges intelligencia által vezérelt keresés és a Performance Max együttesen jelentik az Ads Power Pairing eszközt, amely segít maximalizálni a konverziók számát a Google teljes területén.

Mindezt úgy, hogy a keresési kampányoknál kombináljuk az általános egyezésű kulcsszavakat az intelligens ajánlattételel. A Performance Max kibővíti ezt a Google összes hirdetési csatornáján – beleértve a Keresést is. Továbbfejlesztett kulcsszó nélküli mesterséges intelligencia technológiával elemzi a céloldal tartalmát, elemeit és termékfeedjét (ha van ilyen), hogy új, konvertáló lekérdezéseket találjon, és releváns szöveges hirdetéseket hozzon létre, amelyek megfelelnek a felhasználó szándékának. Az új funkciók segítségével tovább javíthatjuk a keresési készlet eredményeit a PMax-ban.

Javaslat, hogy használjunk fiókszintű kizáró kulcsszavakat. Ezek a fiókszintű kizáró kulcsszavak a Discovery-kampányok kivételével minden olyan kampányra vonatkoznak, amelyek a keresési és a Shopping-készletben jelennek meg. Ez magában foglalja a P.Max kampányokat is, amelyek megkönnyítik a kizáró kulcsszavak hozzáadását anélkül, hogy ezeket az egyes kampányokra kellene alkalmazni.

Kampányszintű márkakizárások is lehetővé válnak (saját és más márkák). A márkakizárások a Keresési és Shopping-fogalomra vonatkoznak a P.Max kampánynál, akár megosztott listákat is használhatunk. 

A kizáró kulcsszavakkal ellentétben ezek a kizárások segítenek blokkolni a forgalmat egyértelmű elírásokkal vagy a kizárt márkák idegen nyelvű írásával. Ezenkívül a márkanévben szereplő szavakat megemlítő forgalom csak akkor blokkolódik, ha egyértelműen a márkára utal. Például egy „Chrome” nevű böngészőmárka kizárása nem zárja ki a „chrome kipufogóvégek” keresést, mivel az utóbbi keresésben a „chrome” szó nem utal márkára.

Page feed: A következő hónapokban már lehetőség nyílik feltölteni az oldalak URL-címeit tartalmazó feed-et, hogy tovább finomítsuk az eredményeket az ú.n végső URL-bővítési funkció használatakor. Végső URL-kibontás segíthet az optimalizálásban. (A végső URL-kibontással a rendszer a végső URL-t a felhasználó keresési lekérdezése és szándéka alapján relevánsabb céloldalra cserélheti, és dinamikus hirdetés címsort, leírást és további eszközöket hozhat létre a céloldal tartalmának megfelelően). Ezeket kapcsolhatjuk ki és be, a céljainknak megfelelően. 

Konverzió növekedés követése kísérletekkel

Lehetőség nyílik az Ads-en belül a kampányok tesztelésre is, melynek funciója hogy a jelenlegi kampányok mellett teszteljük a PMax kampányokat is. Kísérletezhetünk azzal például, hogy a normál Shopping-kampányok a PMax  kampányokkal szemben hogyan teljesítenek, azonban más hasonló célokkal, beállításokkal rendelkező kampánytípusokat is hozzáadhatunk a kísérlethez. 

Fontos itt, hogy világos hipotéziseink legyenek a kísérlet célját illetően, és a szerint vizsgáljuk majd az eredményeket, illetve, hogy a kísérletet legalább 4-6 hétig futtassuk, hogy legyen ideje elegendő adatot gyűjteni.

Teszteléssel kapcsolatos bevált módszerekről itt olvashatunk.

Javítsuk a videótartalmainkat

Videókészítő eszköz használata válik lehetővé közvetlenül a PMax kampány munkafolyamat Eszközök részében. Itt egyszerűen létrehozhatunk kiváló minőségű videó elemeket. 

Tipp: Fontos, hogy jó minőségű és releváns képeket válasszunk a videóinkhoz. Javasolt minél több releváns elem feltöltése és több videó készítése a sokféle sablon és formátum segítségével. Ezáltal a mesterséges intelligencia technológiája a videók szélesebb választékát teszi lehetővé, hogy az adott közönséghez és kontextushoz a legjobb megoldást illessze. 

Eredmények megértése új jelentésekkel és információkkal

Elemcsoport (Asset group) jelentések: Hamarosan az elemcsoport szintjén láthatjuk a konverziókat, a konverziós értéket, a költségeket és számos egyéb mutatót.

Költségkeret ütemezési statisztika

A költségvetés ütemezési statisztikái a következő hetekben jelennek meg, és segítenek automatikusan feltárni a költségkeret és a teljesítmény optimalizálásának lehetőségeit (mennyit költenek és mennyit fognak, újraelosztási javaslatok, módosítások…stb.).

Ezenkívül személyre szabott ajánlásokat is kaphatunk a költségvetés maximális kihasználása érdekében.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Júliusi Google Analytics 4 Consent Mode változás

A Google Analytics 4 mostantól nem csak jelzi, hanem egy sávos rendszerrel értékeli is az Adatfolyamokban a consent beállításokat. 
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hírek

A PMAX kampányok legutóbbi frissítése bevezetett egy új „Képek” szekciót a kampánybeállítások között

A Google automatikusan bekapcsolja a hirdetők számára ezt az új PMAX funkciót.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet