Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Újabb Google algoritmusfrissítés – ezúttal a magyar piacot is érinti!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.12.21.

Elindult a helpful content update újabb verziója, ami ezúttal globálisan fejti ki hatását, így a magyar piacon is. Ennek voltak már megelőző változatai, viszont azok nem érintették a magyar piacot, a mostani viszont igen.

Ennek lényege, hogy lejjebb fogja rangsorolni azokat a website-okat, amelyeken nincs hasznos, emberek által írt (!) tartalom, hanem csak alacsonyabb minőségű, az algoritmusnak szánt tartalmak találhatóak rajta. Ha ezek a tartalmak nem adnak kielégítő segítséget és élményt (!) a user számára, akkor ezáltal a Google lejjebb fogja rangsorolni a website-ot. Ez függ attól, hogy mennyi ilyen alacsony minőségű tartalom található a website egészén – nyilván minél több, annál jobban fog romlani az átlagos pozíció. Azaz itt a site egészének arányában nézi (és súlyozza), hogy mennyi hasznos és nem hasznos tartalmat talál rajta az algoritmus.

Viszont azt is írták, hogy amint a webhelytulajdonos eltávolítja ezeket az alacsony minőségű szövegeket, és/vagy feljavítja őket, akkor egy kis idő elteltével a Google felveszi ezt a jelet, és újra feljebb fogja rangsorolni azt. Adott esetben az adatokból láthatjuk, hogy mely tartalmak teljesítménye esett vissza (függetlenül a szezonalitástól), így megtudhatjuk hogy mely kontenteket tekintheti a Google alacsonyabb minőségűnek. Így ezután ezeket fel tudjuk javítani és/vagy el tudjuk távolítani, ha szükséges.

Ha az itt található kérdésekre pozitív választ tud adni egy weboldal, akkor valószínűleg nem kell aggódnia:

https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content

Lényegében elmondható, hogy ezt főleg azért indították útjára, mert mostanság nagyon rákaptak arra egyes weboldal-tulajdonosok/SEO-sok (főleg nyugatabbra), hogy AI által generált szöveget írtak. A Google ezt nem szereti, ezért is dolgoznak ellene. Joggal, mert ezek még nem olyan minőségű, és nyelvtanilag sem pontos szövegek.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet