Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Újabb Google algoritmusfrissítés – ezúttal a magyar piacot is érinti!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.12.21.

Elindult a helpful content update újabb verziója, ami ezúttal globálisan fejti ki hatását, így a magyar piacon is. Ennek voltak már megelőző változatai, viszont azok nem érintették a magyar piacot, a mostani viszont igen.

Ennek lényege, hogy lejjebb fogja rangsorolni azokat a website-okat, amelyeken nincs hasznos, emberek által írt (!) tartalom, hanem csak alacsonyabb minőségű, az algoritmusnak szánt tartalmak találhatóak rajta. Ha ezek a tartalmak nem adnak kielégítő segítséget és élményt (!) a user számára, akkor ezáltal a Google lejjebb fogja rangsorolni a website-ot. Ez függ attól, hogy mennyi ilyen alacsony minőségű tartalom található a website egészén – nyilván minél több, annál jobban fog romlani az átlagos pozíció. Azaz itt a site egészének arányában nézi (és súlyozza), hogy mennyi hasznos és nem hasznos tartalmat talál rajta az algoritmus.

Viszont azt is írták, hogy amint a webhelytulajdonos eltávolítja ezeket az alacsony minőségű szövegeket, és/vagy feljavítja őket, akkor egy kis idő elteltével a Google felveszi ezt a jelet, és újra feljebb fogja rangsorolni azt. Adott esetben az adatokból láthatjuk, hogy mely tartalmak teljesítménye esett vissza (függetlenül a szezonalitástól), így megtudhatjuk hogy mely kontenteket tekintheti a Google alacsonyabb minőségűnek. Így ezután ezeket fel tudjuk javítani és/vagy el tudjuk távolítani, ha szükséges.

Ha az itt található kérdésekre pozitív választ tud adni egy weboldal, akkor valószínűleg nem kell aggódnia:

https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content

Lényegében elmondható, hogy ezt főleg azért indították útjára, mert mostanság nagyon rákaptak arra egyes weboldal-tulajdonosok/SEO-sok (főleg nyugatabbra), hogy AI által generált szöveget írtak. A Google ezt nem szereti, ezért is dolgoznak ellene. Joggal, mert ezek még nem olyan minőségű, és nyelvtanilag sem pontos szövegek.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet