Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Új strukturált adat a kereskedők számára

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.10.02.

A Google mostantól támogatja a “ShippingDetails” strukturált adatjelölő használatát, ezáltal a keresési eredmények közt megjeleníthetőek lesznek a szállítási információk. 

A Google által támogatott Schema.org adatjelölők (markup) listája tovább bővült. A “ShippingDetails” használatával a kereskedők megjelölhetik a termékek szállításával kapcsolatos lehetőségeket és feltételeket, így azok már a keresési eredmények közt elérhetőek lesznek a vásárlók számára.  

A termék aloldalakon használt strukturált adat az alábbi módon lesz látható a SERP-ben:

A Google elmondása szerint a szállítási feltételek (ideértve a költségeket és a szállítási időt) kulcsfontosságú tényező abban, hogy a látogató végül fog-e vásárolni. Felméréseik során azt találták, hogy a látogatók elállnak a vásárlástól, ha előre nem látható és bizonytalan szállítási költséggel szembesülnek. Ezért bizonyos keresési eredmény típusok esetén rendszeresen fognak szállítási információkat megjeleníteni – például a Google Search free listing esetében.

Mivel idén júniustól ingyenes a termékek listázása a Google Shopping-ban a USA-ben, ezért az ottani piacon értékesítő kereskedőknek ez további előnyöket jelenthet.

A Schema.org hivatalos dokumentációja szerint az alábbi attribútumokat lehet megadni a szállítási feltételek beállításához:

  • deliveryTime: a rendelés leadása és a termék megérkezése közti idő
  • doesNotShip: annak jelölésére, ha egy adott területre a szállítás nem lehetséges
  • shippingDestination: azon területek, ahova a termék kézbesíthető
  • shippingRate: az adott területre szállítás költsége
  • shippingSettingsLink: azon aloldal linkje, ahol részletesen elérhetőek a szállítási költségek és a szállítási idő

A most bevezetett strukturált adat mellett a kereskedőknek eddig is megvolt a lehetősége, hogy a Google Merchant Center-ben beállítsák a szállítási feltételeket. Ez a markup elsősorban azon kereskedőknek lesz hasznos, akik nem rendelkeznek Merchant Center fiókkal.

A markup és a Merchant Center-beli beállítások egyidejű használata nem szükséges!

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet