Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új shopping szekció a találati listán

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.01.24.

A Google ismét egy újítással jelentkezett. A keresőóriás ezentúl a népszerű termékekre meg fogja jelentetni a termékek képét, leírását, árát stb. a találati listán (tehát mint egy ad).

A megjelenítés egyelőre ruhákra, cipőkre, és kiegészítőkre vonatkozik. Ezek közül lehet például böngészni, szűrni, méretet kiválasztani.

googlelogo

Ha a felhasználó kiválasztott egy terméket, és rákattintott, akkor a Google megjelenteti azon oldalakat, ahonnan a terméket meg lehet rendelni (ráadásul az árakat is össze lehet hasonlítani).

Ezen felül plusz értékként jelenik meg, hogy a termékekről értékeléseket is meg lehet tekinteni.

Fontos tehát, hogy a vásárláshoz a felhasználónak meg kell látogatnia a kereskedő oldalát, de minden egyéb mást, amit a vásárlási döntés előtt tesz meg már a találati listán is meg tud csinálni.

Hogy hogyan lehet megjelenni ezeken a listákon? Talán nem meglepő a válasz, hogy megfelelő strukturált adatok implementálására lesz szükség, valamint a Google Merchant Center-ben be kell állítani a product feed-et hozzá.

Hátránya is van ennek az újdonságnak, mégpedig az, hogy növeli a zero click search-ök számát a vásárlási funnel egyes szakaszain, mely számos cégnek kifejezetten hátrányos lehet.

 

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet