Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új kritérium a Google rangsorolási algoritmusában?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.05.26.

Május elején a megszokottaktól eltérő eredmények kezdtek megjelenni a Google találati listáin. Már korábban is találkozhattunk ilyen, előzetes bejelentést nélkülöző változtatásokkal, így nem kis meglepetésként érintette az online marketing világát a Google nyilatkozata a Search Engine Land egyik cikkében.

A keresőóriás bejelentette, hogy a fő algoritmuson változtattak, pontosabban azon, hogy ez hogyan dolgozza fel és rangsorolja a minőségi mutatókat.

Közismert, hogy egy oldal minősége számtalan tényező alapján kerül kiszámításra, és természetes, hogy az idő múlásával, a keresési- valamint internet felhasználási szokások változásával bizonyos tényezők fontosabbá váltak, mint mások. Hozzászoktunk már, hogy a Google nem játszik nyílt lapokkal, és a rangsorolási tényezőkkel kapcsolatban különösen szűkszavúnak mondható. Így csak találgatni tudunk, hogy pontosan min is változtathatott.

A Search Engine Watch egyik írója, Simon Penson szerint az oldalon töltött idő és a használhatóság mellett a közösségi mutatók is előtérbe kerülhettek az algoritmus változtatásánál. Korábban már megjegyezte a Google, hogy a megosztások száma egy egyértelmű minőségi mutató, így valóban van okunk feltételezni, hogy ez a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kap majd.

A találgatások és összefüggések keresése között egy biztos: a Google továbbra is folyamatosan változtatni fog a fő algoritmusain, ezzel finomhangolva a találati listát. Így jól tesszük, ha ügyelünk oldalunk tökéletesítésére, látogatóink igényeit és az oldalunk minőségét szemelőtt tartva.

company-products

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

Nyakunkon az új Meta algoritmus frissítés: mit jelent az Andromeda a hirdetésoptimalizálásban?

A Meta új Andromeda algoritmusa teljesen átalakítja a hirdetéseidet. Vizsgáljuk meg, miről is van szó és mit jelent mindez a hirdetésoptimalizálásban!
Tovább a cikkhez
Dorottya Somogyi
e-kereskedelem

LLM-ajánlások konverziója vs. Google: e-kereskedelmi tanulmány

A ChatGPT és más AI-asszisztensek már valódi forgalmat hoznak az e-kereskedelembe. De vajon mennyire térül meg ez a forgalom a Google-höz vagy az e-mail csatornákhoz képest?
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Mutass többet