Egy új közönség riporttal jelentkezett a Google Analytics. A közönséget mi magunk állítjuk össze, az adott vállalkozás szempontjából hasznosnak ítélt attribúciókombinációk alapján.
Annak érdekében, hogy a jelentés összegyűjtse az adatokat, először meg kell adnunk tehát a közönségeket a Google Analytics-fiókban. Ellenkező esetben a jelentés üresen jelenik meg.
A közönségek adatai attól a naptól kezdve állnak rendelkezésre a jelentésekben, amelyen közzétesszük a közönséget az Analytics szolgáltatásban.
Mi az a közönség? Az egyéni közönség azon látogatók csoportja, amelyek megfelelnek az előre meghatározott feltételeinknek. Ilyen lehet például: új látogatók, visszatérő látogatók, múltbeli vásárlók, stb. Szabadon és akár egészen összetetten van lehetőségünk meghatározni és létrehozni azt.
Miután a közönségek létrehozásra és közzétételre kerültek a Google Analytics szolgáltatásban, a Közönségek jelentés a következő mutatókat jeleníti meg: Ügyfélszerzés, Viselkedés, Konverziók.
Annak tudatában, hogy egy-egy közönség hogyan teljesít, vagy nem teljesít, könnyebben meg tudjuk határozni, hogy mennyi időt és költséget allokáljunk adott szegmensekre. A lényege tehát ennek az új menüpontnak a költésünk optimalizálásának segítése. Köszönjük Google!
Egyelőre túl sok visszajelzés nem érkezett az új jelentést illetően, ami arra enged következtetni, hogy még kevesen élnek vele.
Ha több infora vagy kiváncsi az új riportot illetően, kattints ide.