Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Új, környezetbarát keresési szűrők a Google-ben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.10.18.

Előző cikkünkben említettük a Google klímaváltozáshoz kapcsolódó változtatásait. A keresőóriás viszont nem áll meg ennyinél.

A Google Flights-on belül mostantól mindegyik repülési útvonalnál a Google ad egy becslést az adott út szén-dioxid lábnyomára is. Ezáltal befolyásolni tudja a vásárlási döntést, és akiknek fontos a fenntarthatóság, azok nyilván olyan utat fognak választani, amelynek a legkisebb a carbon lábnyoma. Ezt az információt a találati listán fogjuk látni, ülőhelyre lebontva.

Ezen felül a Google más területekre is kiterjeszti majd a fenntarthatósággal kapcsolatos információkat. Szállások keresése esetében pl. a hulladékgazdálkodásról és a vízgazdálkodásról fogunk majd információkat kapni.

A nagyon energiaigényes termékek, mint pl mosogatógépek esetében a ‘Shopping’ fülön szintén plusz információkat fogunk találni azok környezetbarát voltáról.

2022-től az amerikai és európai piacon lehetőségünk lesz arra, hogy 1-1 útvonaltervezés során lássuk a legkörnyezetbarátabb útvonalat a Google Maps-en. Ez némely esetben eltérhet a leggyorsabb útvonaltól, ezekben az esetekben a felhasználók dönthetnek arról, hogy melyiket választják.

A zöld törekvéseket fogja még támogatni pl. a biciklisek számára készülő ún. ‘Lite navigation’. Ennek segítségével a biciklisek sokkal könnyebben tudnak majd navigálni a városon belül úgy, hogy minél kevesebbszer nézzenek a telefonjukra. Ezzel tehát a Google elősegíti a biciklis közlekedést, egy újabb pozitív löketet adva a fenntartható közlekedésnek. Ami az elektromos autózást illeti: ettől az évtől kezdve az amerikai piacon addicionális információkat láthatunk majd az elektromos és hibrid autókról a találati listákban.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet