Előző cikkünkben említettük a Google klímaváltozáshoz kapcsolódó változtatásait. A keresőóriás viszont nem áll meg ennyinél.
A Google Flights-on belül mostantól mindegyik repülési útvonalnál a Google ad egy becslést az adott út szén-dioxid lábnyomára is. Ezáltal befolyásolni tudja a vásárlási döntést, és akiknek fontos a fenntarthatóság, azok nyilván olyan utat fognak választani, amelynek a legkisebb a carbon lábnyoma. Ezt az információt a találati listán fogjuk látni, ülőhelyre lebontva.
Ezen felül a Google más területekre is kiterjeszti majd a fenntarthatósággal kapcsolatos információkat. Szállások keresése esetében pl. a hulladékgazdálkodásról és a vízgazdálkodásról fogunk majd információkat kapni.
A nagyon energiaigényes termékek, mint pl mosogatógépek esetében a ‘Shopping’ fülön szintén plusz információkat fogunk találni azok környezetbarát voltáról.
2022-től az amerikai és európai piacon lehetőségünk lesz arra, hogy 1-1 útvonaltervezés során lássuk a legkörnyezetbarátabb útvonalat a Google Maps-en. Ez némely esetben eltérhet a leggyorsabb útvonaltól, ezekben az esetekben a felhasználók dönthetnek arról, hogy melyiket választják.
A zöld törekvéseket fogja még támogatni pl. a biciklisek számára készülő ún. ‘Lite navigation’. Ennek segítségével a biciklisek sokkal könnyebben tudnak majd navigálni a városon belül úgy, hogy minél kevesebbszer nézzenek a telefonjukra. Ezzel tehát a Google elősegíti a biciklis közlekedést, egy újabb pozitív löketet adva a fenntartható közlekedésnek. Ami az elektromos autózást illeti: ettől az évtől kezdve az amerikai piacon addicionális információkat láthatunk majd az elektromos és hibrid autókról a találati listákban.