A Google egy újabb tartalom irányelvet indít “kikerülő hirdetés tartalom” néven. Az új Envasive irányelv kiterjeszti a hirdetési szövegben szereplő védjegyekkel kapcsolatos tiltott manipulációkat a domainekre, aldomainekre és a logókra is. Az új irányelv megtiltja a láthatatlan UNICODE karakterek használatát a hirdetésekben, mivel ezek nem jelentenek értékes tartalmakat a felhasználók számára. Ezeken felül az új irányelv tiltani fogja az olyan képek és videók manipulálását, amik rejtett módon próbálnak az irányelvekkel szemben hirdetni.
Ez az új irányelv 2021. május 4-én lép életbe.
A Google a következőt nyilatkozta: “a vállalat újraszervezi a hirdetési irányelveivel kapcsolatos visszaéléseket az olvashatóság és érthetőség javítása érdekében. A változtatásokról és információkról a Google tájékoztatja a felhasználókat.”.
Az új irányelvek megsértése nem jár azonnali fiók felfüggesztéssel. A felfüggesztés előtt 7 nappal a rendszer figyelmezteti a hirdetőt, hogy az irányelvek megszegése miatt a fiókot felfüggesztik, hasonlóan a többi irányelv megszegésével kapcsolatban is teszi a rendszer.