Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Új keresési szűrők a találati listán?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.06.28.

Úgy néz ki, hogy a Google új keresési szűrőket tesztel a találati listákon termék-specifikus keresésekre: termékjellemzők alapján, valamint bolt-specifikus szűrőket alkalmazva. Utóbbi olyan boltokra vonatkozik, ahol meg lehet vásárolni az adott terméket.

Ezek úgy működnek, hogy rájuk kattintva a kereső kiegészíti a már beírt keresési kifejezést az adott szűrővel: pl ‘túratáska’ esetén ha rákattintunk a ‘kék’ szűrőre, akkor ‘kék túratáska’-jellegű találatokat kapunk.

Magyarán már a találati listán szűrni tudjuk a terméktalálatokat a saját preferenciáink szerint, nem kell ehhez ellátogatni a webshopba és ott megtenni.

Ugyanez a helyzet, ha pl. kiválasztjuk az ‘Amazon’ szűrőt. Ilyenkor olyan releváns (de szűrt) terméktalálatokat kapunk, amelyek megvásárolhatóak az Amazonon. Ez nagy valószínűséggel elő fogja segíteni a vásárlást.

Hasonlót egyébként már láthatunk pl. a szálláspiacon, ahol is már a találati listán megjelennek a releváns szolgáltatók az adott piacon/lokációban, úgy mint a booking.com, szallas.hu, noclegi.pl, Tripadvisor stb. oldalak.

A hír nem hivatalos, 1-2 SEO szakértő vette észre és tweetelte képkivágással. A közeli jövőben meglátjuk, hogy vajon állandósulnak-e ezek az új szűrők, vagy sem.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

SEO

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba?

Mi az a Google AI Overviews, és mit kell tenni ahhoz, hogy a weboldalad is bekerüljön az összefoglalóba? Segítünk!
Tovább a cikkhez
Levente Asztalos
Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Mutass többet