Úgy néz ki, hogy a Google új keresési szűrőket tesztel a találati listákon termék-specifikus keresésekre: termékjellemzők alapján, valamint bolt-specifikus szűrőket alkalmazva. Utóbbi olyan boltokra vonatkozik, ahol meg lehet vásárolni az adott terméket.
Ezek úgy működnek, hogy rájuk kattintva a kereső kiegészíti a már beírt keresési kifejezést az adott szűrővel: pl ‘túratáska’ esetén ha rákattintunk a ‘kék’ szűrőre, akkor ‘kék túratáska’-jellegű találatokat kapunk.
Magyarán már a találati listán szűrni tudjuk a terméktalálatokat a saját preferenciáink szerint, nem kell ehhez ellátogatni a webshopba és ott megtenni.
Ugyanez a helyzet, ha pl. kiválasztjuk az ‘Amazon’ szűrőt. Ilyenkor olyan releváns (de szűrt) terméktalálatokat kapunk, amelyek megvásárolhatóak az Amazonon. Ez nagy valószínűséggel elő fogja segíteni a vásárlást.
Hasonlót egyébként már láthatunk pl. a szálláspiacon, ahol is már a találati listán megjelennek a releváns szolgáltatók az adott piacon/lokációban, úgy mint a booking.com, szallas.hu, noclegi.pl, Tripadvisor stb. oldalak.
A hír nem hivatalos, 1-2 SEO szakértő vette észre és tweetelte képkivágással. A közeli jövőben meglátjuk, hogy vajon állandósulnak-e ezek az új szűrők, vagy sem.