Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Új, ingyenes képelemző eszközzel rukkolt elő a Google

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.07.26.

A Google új, felhő alapú és mesterséges intelligencia alatt futó eszköze, aminek segítségével megtudhatjuk, hogy hogyan értelmezi a képünket a Google algoritmusa.

Ez az eszköz lényegében a Google Vision API demo verziója – amivel viszont jól skálázható módon számos képet is elemezni tudunk. Ennek segítségével ha feltöltünk egy képet, akkor a Google megmutatja, mit gondol az adott képről. Például hogy mit ábrázol, mik vannak rajta, milyen színek vannak rajta stb. Még azt is, hogy mi van ráírva.

Valamint a Google által észlelt minőséget is megtudhatjuk – ez roppant fontos, hiszen egy homályos kép alacsony minőségű tartalmat sugall, ami nem rangsorol hatékonyan.

Miért hasznos ez?

Azért, mert így jobban elemezni tudjuk, hogy vajon a Google milyen témában látja relevánsnak a weboldalunkra helyezett képet. Ez roppant fontos, főleg az értelmezés miatt – és minél jobban tudja az oldalunkat értelmezni a Google, annál jobban fog rangsorolni egy adott témára (és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakra).

A másik oldalról pedig: így megtudhatjuk, ha a Google rosszul értelmezi a képünket. Ebben az esetben ezt le kell cserélnünk.

A Google eszköze 5-féle módon osztályozza a képeket:

  1. Arcok
  2. Objektumok
  3. Címkék (labels)
  4. Tulajdonságok
  5. Biztonságos keresés

1: Arcok

A Google az arcon található mimika alapján meg tudja határozni, hogy milyen érzelmet mutat az adott arc.

2: Objektumok

Ennek során megvizsgálja a képet, hogy pontosan milyen “objektumok” találhatóak a képen. Pl egy állat, egy konkrét állat (ló), személy stb.

3: Címkék (labels)

Ez megmutatja, hogy milyen részleteket tudott kinyerni az algoritmus, és miként értelmezte őket. Ez lehet pl egy fül, sportruházat, lóversenypálya stb.

4: Tulajdonságok

Ez egy igen érdekes fül, ugyanis itt láthatjuk, hogy pl milyen domináns színeket fedezett fel egy adott képen. Ezt azért érdemes tüzetesebben is megvizsgálni, mert különböző kutatások alapján tudvalevő, hogy a sötétebb színekkel rendelkező képeket kevésbé veszik észre a felhasználók, alacsonyabb a CTR-jük. Ezáltal pedig a rangsorolásunk se lehet olyan hatékony, ha a Google ennek margójára kevésbé minőségibbnek aposztrofálja a képet.

Vagy ha pl a képen található színek skálája túl széles: ez azt jelzi az algoritmus számára, hogy valószínűleg túlságosan is nagy a kép mérete, a rajta látható vizuális tartalomra túlságosan is rá van fókuszálva. Emiatt pedig alacsony minőségűnek látja.

5: Biztonságos keresés

A Google algoritmusa nagyon rossz jelnek veszi (és/vagy legalábbis kiemelten kezeli), ha a képen felnőtt tartalom, átverés, egészségügyi témával kapcsolatos tartalom, erőszak, vagy rasszizmussal kapcsolatos vizuális tartalom található. Az eszközzel azt is kideríthetjük, hogy vajon a Google észlel-e a képünkön ilyen jellegű tartalmat. Ha igen, és nem állt szándékunkban, akkor mielőbb egy másik képet válasszunk!

+1: Képen lévő szöveg

Ez az algoritmus már képes arra, hogy a képen található szöveget is értelmezze. Igen jól tudja ezt csinálni, azonban a hivatalos irányelvek között még mindig azt találjuk, hogy a kép körüli szöveg roppant fontos a Google számára a kép megértésében. Ezt semmiképpen se spóroljuk ki!

Nagyon fontos, hogy ez NEM egy rangsorolási tényező! Csupán egy elemző algoritmus, tehát alapvetően abban tud nekünk segíteni, hogy megvizsgálhassuk az image SEO-nk hatékonyságát. De konkrét, rangsorolást javító javaslatokat nem ad, és nem is végez ilyen rangsorolás-jellegű feladatokat.
Az eszközt itt lehet kipróbálni: https://cloud.google.com/vision/docs/drag-and-drop

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet