Éves, fejlesztőknek szánt konferenciáján jelentette be a Google az alkalmazások hirdetésének leegyszerűsítését szolgáló hirdetési formátumot.
A Universal App Campaigns névre hallgató formátum automatikus elérést biztosít a Google Keresési Hálózatán, az AdMob mobilos hirdetési hálózaton, a Mobil Display Hálózat oldalain, a YouTube Android és iOS alkalmazásában, valamint a Google Play áruházban.
A hirdetők elkészíthetik, és élesíthetik a kampányokat az AdWords-ben, de akár a Google Play Developer Console-on keresztül is. Az utóbbi tulajdonképpen egy gyorsabb, egyszerűbb változata az AdWords-nek, mely a fejlesztők életét hivatott könnyíteni. Megadhatunk 4 különálló sornyi szöveget, melyek tetszőleges és véletlenszerű sorrendben fognak megjelenni, és akár videót is tölthetünk fel a YouTube-on megjelenő videós hirdetés gyanánt.
Ezután beállíthatjuk a földrajzi és nyelvi célzásokat, a költségkeretet, az ajánlattételi stratégiát, valamint a cél CPI (cost-per-install/telepítésenkénti költség) értéket is. Amint elkészültünk a kampányunkkal, a Google dinamikusan generálja a hirdetéseket és a megadott CPI értéket alapul véve licitál a megjelenésekre.
A színfalak mögött a Google fogaskerekei elintézik, hogy a generált hirdetések a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki a kampányunkból, így több időnk marad az alkalmazásunk tökéletesítésére. A tervek szerint a Google Play áruház keresési hirdetései, illetve az Universal App Campaigns kampánytípus az elkövetkezendő hónapokban válik elérhetővé a fejlesztők és hirdetők számára – reméljük hazánkra is gondol majd a Google.