A Google Ads legújabb oktató videójából megtudhatjuk, hogyan állítsunk be konverziónövekedési vizsgálatot a Google Ads rendszerében.
A konverziónövekedés azt méri, hogy hány olyan konverziót eredményeztek a hirdetéseink, amelyek hirdetés nélkül nem valósultak volna meg.
A Google konverziónövelő megoldása többféle mérési taktikát ötvöz, és 2 csoportra osztja a közönséget:
· Az egyik csoport hirdetéseket kap (kontroll)
· A másik csoport nem kap hirdetéseket (kísérlet)
A közönségeket véletlenszerű felhasználóválasztás vagy földrajzi elhelyezkedés alapján választhatjuk szét.
A Konverziónövekedés a videó-, a Discovery- és az alkalmazáskampányoknál érhető el.
Miért érdemes a konverzió növekedést használni?
A Google oktatóvideója szerint 3 fő fájdalompont van manapság a marketing mérések során.
· Az ügyfélutak összetettebbek. Mivel az emberek több platformon is interakcióba lépnek a hirdetésekkel, néha nehéz vagy lehetetlen összekapcsolni a pontokat egyetlen egyedi felhasználói úttal.
· A cookie-alapú mérés is eredmény-csökkenéshez vezet. Ezáltal a marketingszakemberek kevésbé láthatják, hogy mi működik (és mi nem).
· Továbbá a marketingesektől azt várják, hogy kevesebbel többet érjenek el, miközben egyre jobban vizsgálják a jövedelmezőséget.
A konverziós növekedés beállítása
Fontos, hogy a kezdéshez Google-kapcsolattartónktól hozzáférésre lesz szükségünk, mivel ez még nem került bevezetésre minden fiókban!
1. lépés:
A Google Ads felső menüjében az Eszközök és beállítások >> Mérés >> Emelésmérés lehetőséget választjuk.
Ezután kattintsunk a „+” gombra egy új vizsgálat indításához.
2. lépés:
Válasszuk ki, hogy a vizsgálat felhasználókon vagy földrajzi elhelyezkedésen alapuljon:
Ezután kiválaszthatjuk azt is, hogy mely kampány(oka)t szeretnénk futtatni ebben a tanulmányban, majd a kezdési és befejezési dátumot kell beállítani.
Végül tekintsük át a megvalósíthatóságot, hogy megbecsüljük, mekkora valószínűséggel fog eredményt elérni a vizsgálatunk.
A mentést követően a rendszer automatikusan megkezdi a növekedés mérését a kiválasztott kezdési dátumon.
A teljes oktatóanyagot ezen a linken lehet megtekinteni:
Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-conversion-lift-tutorial-for-advertisers/473042/#close