Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Új funkciókról számolt be a Google, a Facebook és a Snapchat

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.07.29.

90 másodperces videók, új lehetőségek – új oldalt fejlesztett a Google. A cél az azonnali vásárlás.

A Google ShopLoop egy egészen új, szórakoztató online vásárlási lehetőséget kínál az online vásárláshoz. Az új szolgáltatás ötlete egy metrós utazásból indult. Lax Poojary A ShopLoop vezérigazgatója New Yorkban utazott a metrón, amikor felfigyelt egy utasra, aki a telefonján vásárolt. Az illető három oldalt váltogatott: nézte a közösségi médiát, ahol rátalált egy influencer által reklámozott termékre. Mivel ez felkeltette az érdeklődését, átváltott a YouTube-ra, ahol megnézett egy videót ugyanarról a termékről, majd rákeresett, hogy hol tudja megvásárolni amit a videóban látott, és így jutott egy webáruházba. Ez volt az a történet, amely elindította a Google Area 120 kísérletet, és így született meg az a mobil platfom, amit ShopLoopnak neveztek el, és amely valójában egy “video shopping” felület.

online vásárlás

Egy olyan oldal, amin hétköznapi emberek 90 másodperces videókban mutatják be a terméket, vagy akár gyakorlati tanácsokat láthatunk azok használatáról. Az érdeklődő elmentheti a terméket, vagy azonnal meg is vásárolhatja úgy, hogy rákattintva azonnal a kereskedő webhelyére jut. A felhasználók lájkolhatják, meg is oszthatják ismerőseikkel a termékeket, és követhetik a videók készítőit, akár a YouTube-on.

Az oldal itt lesz elérhető: shoploop.app , egyelőre csak mobilon, de a fejlesztők azt ígérik, mindent megtesznek, hogy asztali gépen is hamarosan elérhető legyen. Kérdés, hogy app készül-e a közeljövőben.

Facebook Pay-fizetési lehetőség az Instagramon

Az Instagram egy ideje elkötelezett amellett, hogy “kereskedelembarátabbá” tegye a platformot és a felhasználók ne lépjenek ki az appból, a vásárlás során. Ennek érdekében hozták létre az alkalmazáson belüli fizetési opciót is, és most egy újabb lépést tesznek a cél érdekében.

A Facebook múlt héten jelentette be, hogy az Instagram Shop átalakul az Egyesül Államokban és a Facebook Pay a következő hetekben elérhető lesz. Ez kulcsfontosságú eleme a Facebook e-kereskedelmi stratégiájának.

Fontos, hogy aki használja az Instagram Shop alkalmazást, címkézze a termékeit, és hozzon létre gyűjteményt.

Új lehetőséget kapnak a márkák a Snapcheten

A Snapchat pár napja bemutatta a Brand profilokat. A zárt béta verzióban a márkák lehetőséget kapnak, hogy bemutatkozzanak, Story postok, kiemelt bejegyzések használatával, vagy akár az AR lenses használatával.

A Snapchat új eszközökkel segíti az üzleteket, hogy megkönnyítsék a tartalom menedzsmentet. Az Analyticsből pedig ki tudják olvasni a célközönség demográfiai adatait, és érdeklődési köreit. 

A Pinterest küzdelme a problémás tartalmakkal

A Pinterest nem szűri tökéletesen a nem kívánatos tartalmakat, ezért azok gyakran megjelennek az ajánlatok között.

A Pinterest a felhasználók korábbi böngészési előzményei alapján ajánlja a tartalmait. Így előfordul, hogy az ajánlatok között olyan képek is megjelenhetnek, melyek nem oda valók.  A Pinterest mindent megtesz, hogy a márkákat kiszolgálja, ezért számos fejlesztést végzett a problémás tartalmak kivédése érdekében. 

A TikTok Business Ads Managere

Miközben világszerte elterjedt a híre, hogy a TikTok nem biztonságos, és egyre több vállalat jelentette ki, hogy az alkalmazást mindenkinek törölnie kell, a cég TikTok globálisan bevezette a Business Ads Manager hirdetési platformját. Az AppAnnie szerint a TikTok volt a legtöbbször letöltött alkalmazás az utolsó negyedévben, és úgy tűnik, nem adja fel, fejleszt és bővíti a hirdetési üzletágát.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet