Új funkciók a Performance Max-ban
A legújabb Google Ads kampánytípusban, a Performance Max-ban új funkciókat jelentett be a Google, amelyek 3 kulcsfontosságú területen is segíthetik az optimalizálást.
- Optimalizálási pontszám, avagy javaslatok az eredmények javítására
A már teljes mértékben elérhető optimalizálási pontszám segítségével új módszereket találhatunk a teljesítmény javítására. Segítségével láthatjuk, hogy a kampánynak hol kell még fejlődnie, és olyan javaslatokat találhatunk, amelyek hozzájárulnak a jobb eredményhez. Alkalmazhatunk például javaslatokat az új ügyfélszerzés optimalizálásához vagy egy ROAS-cél alkalmazásához.
Idővel folyamatosan új ajánlások kerülnek a rendszerbe, érdemes ezekre figyelni!
- Új lehetőségek az automatizálás irányításához
Szezonális korrekciók
A szezonális korrekciók is rendelkezésre állnak már, hogy tájékoztassák a Pmax ajánlattételi stratégiáját azokról a változásokról, amelyeket a jövőbeni események, például promóciók vagy értékesítések konverziós arányában várunk.
Ne feledjük, hogy az Intelligens ajánlattétel már figyelembe veszi az előre jelzett szezonális eseményeket! Ezért csak akkor használjuk a szezonális korrekciókat, ha a konverziós arányban jelentős, hirtelen vagy atipikus változásokat látunk már előre.
A szezonális korrekciót használata rövid, 1-7 napos promóciós időszakokhoz és akciókhoz javasolt.
Adatkizárások
Használjunk adatkizárásokat, hogy megakadályozzuk, hogy a konverziókövetéssel kapcsolatos nem szándékolt problémák befolyásolják az ajánlattételi stratégiát. Ez az eszköz arra utasítja az Intelligens ajánlattételt, hogy hagyja figyelmen kívül az olyan napok adatait, amikor problémák merültek fel a konverziókövetés során – például címkézési problémák vagy webhely kimaradások.
Speciális helybeállítások
A Performance Max új speciális helybeállításai segítségével pontosabb célzást végezhetünk. A kampánybeállításokban a „Helybeállítások” alatt várhatóan majd megtalálhatjuk a fizikai „Jelenlét” és a „Jelenlét vagy érdeklődés” alapján történő célzást is.
3. Szerezzünk mélyebb betekintést a teljesítménybe
Magyarázatok
Az elkövetkező hetekben a Performance Max kampányokhoz magyarázatok érkeznek. A kampányok értékelésekor fontos megérteni a teljesítménybeli változásokat, hogy gyorsan reagálhassunk. A magyarázatok megkönnyítik a teljesítmény-ingadozások azonosítását és a problémák diagnosztizálását. Még javaslatokat is adhatnak a teljesítmény javításához.
A feed-del rendelkező Performance Max kampányokban olyan magyarázatok várhatóak, amelyek elemzést kínálnak a termékállapotról, valamint a legnépszerűbb termékekről, terméktípusokról.
A Magyarázatok használatával időt takaríthatunk meg, jobban megérthetjük a teljesítmény változásait, és elháríthatjuk a problémákat anélkül, hogy órákat kellene manuálisan kereszthivatkozásokkal tölteni a jelentések és egyes táblázatok között.
Diagnosztikai betekintések / Insights
Amikor először állítunk be egy Pmax kampányt, az Insights menüpontban egyszerűen ellenőrizhetjük, hogy a kampányok zökkenőmentesen futnak-e. Így gyorsan azonosíthatjuk a hirdetési irányelvekkel, számlázással, költségkerettel és egyebekkel kapcsolatos lehetséges problémákat. Már személyre szabott javaslatokat is tartalmazhat, amelyek segítenek az esetlegesen felmerülő problémák megoldásában.
A Performance Max fentebb leírt új funkciói segítségével tehát még inkább testre szabhatjuk kampányainkat, hogy azok még jobb eredményeket érhessenek el!
Cikkünk forrása: https://support.google.com/google-ads/answer/12351101