A Google új specifikációja már elérhető a Gmail fejlesztői előnézetén keresztül, a későbbiekben pedig kiterjesztésre is kerül majd.
A Google egy amszterdami konferencián bejelentette, hogy a fejlesztőknek új módjuk nyílik az AMP keretrendszer kihasználására.
A fejlesztők bejelentkezve az AMP for Email specifikáció előnézeti hozzáférésébe már elkezdhetik a gazdag, interaktív, vonzó e-mailes élmények fejlesztését a Gmailben.
A következő előnyökkel jár ez például:
- Naprakész tartalom
- Lehetőség a tartalmak böngészésére és az interaktivitásra
- Az email elhagyása nélkül lehetősége van a felhasználóknak több dolgot csinálni, ráadásul kevesebb idő alatt
“Az AMP-vel egyszerűen válhatnak az e-mail üzenetek dinamikussá, naprakésszé és cselekvésre ösztönzővé.”
Fontos újítás ez, ugyanis az e-mail továbbra is elsődleges csatornája a pozitív ROI-nak a digitális marketingben.
A bejelentéstől:
Tegyük fel például, hogy egy külső vállalkozó szeretne ütemezni egy találkozót veled. Naptár hiányában küld egy e-mailt, hogy egyeztessetek a szóba jöhető dátumokról. Az e-mailben egy űrlappal lehetséges a választás: az AMP e-mail használatának köszönhetően interaktívan válaszolhatsz az űrlapon, anélkül, hogy rákattintanál a linkre.
Ez egy nyílt forráskódú megoldás, és a Google ösztönzi a fejlesztőket annak használatára, ahogyan azt olyan nagy nevek is teszik, mint a Pinterest, a Booking.com és a Doodle.
A Gmailben várhatóan az év későbbi szakaszában lesz ez elérhető teljeskörűen.
Írásunk a MerketingLand cikke nyomán készült.