Az intelligens ajánlattétel konverziós arányokat használ az aukció ideje alatt. Ugyanakkor a konverziós arányok nem mindig pontosak, előfordulhat címkézési problémák vagy webhely kimaradások is. Annak érdekében, hogy megkönnyítsék az intelligens ajánlattételnél, ezekre a problémákat a Google bevezette az új adatok kizárása lehetőséget az intelligens ajánlattételi stratégiáknál a Search, Display és Shopping kampányoknál.
Ez az új eszköz segíthet abban, hogy az intelligens ajánlattételi stratégia pontos adatokat használjon a megfelelő ajánlatok beállításakor.
Tegyük fel, hogy egy webhely konverzió követése 3 napig szüneteltetheti és alábecsüli a konverziókat. Ezzel az új eszközzel kizárhatjuk majd, hogy a fent említett időszakot ne vegye figyelembe a rendszer.
Vizsgáljuk meg jobban, hogyan kell eljárni:
- Jelentkezzen be a Google Ads-fiókba.
- Kattintson a csavarkulcs ikonra.
- A „Megosztott könyvtár” területen válassza az Ajánlattételi stratégiák lehetőséget.
- Kattintson a Speciális vezérlők lehetőségre, és válassza az Adatkizárások lehetőséget.
- Kattintson az Új adatkizárás lehetőségre.
- A „Beállítások” elem mellett adjon meg egy nevet és leírást.
- Adja meg a kizárni kívánt adatok kezdő dátumát és időpontját, valamint befejező dátumát és időpontját. Mivel a konverziókat múltbeli kattintásokhoz is hozzá lehet rendelni, válasszon olyan dátumtartományt, amely figyelembe veszi a szokásos konverziós késést.
- A „Hatókör” mellett válassza ki a kampányokat és az eszközöket a korrekcióhoz. Kiválaszthat egyedileg kizárni kívánt kampányokat, vagy akár a teljes fiókot is.
- Válassza ki a kizárni kívánt eszközöket. Előfordulhat például, hogy a konverziós probléma csak a mobilos nyomon követést érintette.
- Kattintson a Mentés gombra, és válassza az Adatkizárás létrehozása lehetőséget.
Miután az adat kizárás életbe lépett “Aktív” lesz.