Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Top internetes trendek 2016-ban

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2016.06.23.

Mary Meeker a Kleiner Perkins elemzője éves jelentésében idén is publikálta, hogy mik az aktuális internetes trendek. 213 diás és 30 perces prezentációjából a legfontosabb trendeket a Search Engine Journal szedte össze.

5 éven belül a keresések 50%-a kép- vagy hangalapú lesz

A hangalapú keresések elterjedésével az amerikai piacon már idén is számolni kell, de a képes keresés egy érdekes előrejelzés. A képes keresések fontosságát már ugyan korábban is hangsúlyozták, de az elmúlt évben a fókusz átterelődött a hang és videós keresésekre. Mindenesetre a webáruházaknak a termék bemutató képes és videós stratégiáját érdemes újragondolniuk és a száraz bemutatás helyett, kicsit emocionálisabb módon prezentálni azokat, hogy aztán a keresők találati listáján is inkább őket válasszák.

Internet trendek

Az online hirdetések működésének a veszélye

Mary Meeker kimutatása szerint az internetfelhasználók 91%-a már fontolóra vette, hogy használjon hirdetés blokkoló megoldást, ami hatalmas veszélyt jelent minden online értékesítés fókuszú cégnek. Illetve felértékelődik a natív hirdetések és az aktív keresőmotorok szerepe, ahová éppen azért mennek az internetezők, hogy választ kapjanak a felmerülő igényükre, problémájukra.

Az Internet boom a végéhez közelít

Tulajdonképpen, ha Indiát kivesszük a számításokból, akkor már ma is érzékelhető, hogy egyre kisebb az a mindenevő internetes közönség, mely ugyanúgy fogyasztja a minősíthetelten online tartalmat, hirdetést, mint a minőségit és nem tesz különbséget.

Az okostelefon felhasználók számának növekedése lassul

Fontos kiemelni, hogy ez csak egy lassulás a növekedésben, tehát még mindig nagy szerepe van a mobil stratégiának. Arról nem is beszélve, hogy az Andriod-os készülékek esetében továbbra is erős növekedés tapaszatalható, az iOS készülékeknél érzékeltek először lassulást.

A globális vásárlások 10%-a Interneten zajlik

Ez két dolgot mutat azonnal. Az első, hogy a 2000-ben mért 2%-hoz képest ez egy hatalmas emelkedés, amihez ugyan 16 év kellett, de az elmúlt években gyorsult fel drasztikusan. A másik, hogy az eladások 90%-a még ma is személyesen történik, tehát hatalmas robbanás előtt áll továbbra is az e-kereskedelem.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet