Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Szpemmel-verés: mesterséges intelligenciával küzd a Google a spam ellen

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.05.13.

A Google mesterséges intelligenciára épülő algoritmusa 99%-os hatékonysággal gyomlálja ki a spam-es tartalmakat a találati listából.

A keresőóriás vélekedése szerint ez forradalmi változást hozhat magával. Főleg a különösen érzékeny témakörökben igyekszenek az ilyen jellegű tartalmakat blokkolni, például az orvosi tanácsokat tartalmazó weboldalakkal is kiemelten foglalkoztak. Az olyan spam-trendekkel szemben tudnak így sikeresen fellépni, mint az automatikusan, különböző algoritmusok által generált tartalom, de nem ússzák meg a “scraped content”-re, azaz más oldalak lemásolására épülő site-ok sem. 

A Google felhívta rá az emberek figyelmét, hogy az ilyen jellegű webszemét legnagyobb része egyébként teljesen validált oldalak meghackelése után keletkezik. Tehát hackerek feltörnek egy-egy teljesen hétköznapi honlapot, és szétspammelik, ezért mindenképp figyeljünk oda a honlapunk védelmére. A támadók a GSC-fiókunk felett is átvehetik az irányítást, érdemes arra is odafigyelnünk.

A spam blokkolása három területen történhet meg, feltérképezéskor, indexeléskor, és létezik manuális blokkolás is.

Az ezt segítő AI-eszközök egyébként már 2020-ban elkezdték a munkájukat. Arról nincs adat, hogy az elmúlt évben hogyan befolyásolták egyes oldalak rangsorolását a találati listában.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-spam-fighting-ai/405682/#close 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet