A Google megbízásából készített Ipsos felmérés rávilágít arra, hogy a fogyasztók körülbelül egyharmada több időt tölt a döntésekkel (30%), több márkát (30%), valamint több üzletet/kiskereskedőt (29%) vesz figyelembe. Alkalmazkodni kell ezekhez a változásokhoz, és kapcsolatba lépni a vásárlókkal az útjuk során, így kimaxolhatjuk az ünnepi időszakot.
Íme a Google javaslatai az ünnepi teljesítmény megsokszorozására!
Rendezkedj be a sikerre a megfelelő alapelemekkel:
A Merchant Centerben fedezd fel az új lehetőségeket és optimalizáld a termékfeed-ed.
- Határozd meg üzleti céljaid és a KPI-okat. Akár új ünnepi termékcsaládot szeretnél népszerűsíteni, akár új helyekre szeretnél forgalmat irányítani, egyértelműen előnyben részesítheted az ünnepi célokat.
- A Google Merchant Center Teljesítmény listájában válaszokat találhatsz a teljesítménnyel kapcsolatos legfontosabb kérdéseidre. Egy helyen tekintheted meg a legkeresettebb termékeket és márkákat, az ár-összehasonlítást, a piaci versenyhelyzetet, valamint ötleteket kaphatsz a még jobb teljesítmény érdekében.
- Elemezd a vállalkozásod számára releváns szezonális trendeket és bővülési lehetőségeket a kereslet-előrejelzések megtekintésével, így előre megtervezheted a költségkeretet és az ajánlattételi stratégiákat.
- Gondoskodjon arról, hogy a kampányokat ne korlátozza a költségkeret. Érdemes lehet először csökkenteni a ROAS-célokat az ünnepi értékesítések számának növeléséhez, majd ezt követően optimalizálni. A Teljesítménytervezővel módosíthatod a költségkeretet az ünnepekre, és megtekintheted, hogyan befolyásolják a hirdetési kiadások változásai a kampány általános teljesítményét.
- Növeld a keresletet a csúcsidőszakokban a szezonális korrekciók segítségével a kampányokban. Csak rövid időszakok alatt alkalmazz szezonális korrekciókat (például 3 napos villámakció), amikor a konverziós arány több mint 30%-os növekedésére számítasz.
- Javítsd a konverziómérés pontosságát a kibővített konverziók beállításával, valamint a kosáradatok hozzáadásával.
- Optimalizáld a termékfeedet az elutasított termékek és a Merchant Center figyelmeztetéseinek kijavítása révén.
Tűnj ki az ajánlatok közül
Az idei ünnepi szezonban lebilincselő termékképekkel, akciókkal és teljesítési lehetőségekkel érhetsz el konverziókat..
- Emeld ki termékeid a Merchant Center-feedekben szereplő részletes termékadatok (jó minőségű és változatos képekkel) frissítésével. A legjobb eredmény elérése érdekében minden termékhez tölts fel legalább 3 nagy felbontású képet. A Product Studio díjmentes, mesterséges intelligencián alapuló csomagjával kiváló minőségű ünnepi képeket készíthetsz, jeleneteket generálhatsz, növelheted a képfelbontást és szerkesztheted a háttereket is.
- Az akciók, a helyi promóciók és az akciós árak hozzáadásával megszólíthatod az ajánlatokat keresőket.
- A szállítással és a visszaküldéssel kapcsolatos információk megadásával a vásárlókban kialakíthatod a vásárláshoz szükséges bizalmat.
- Vonzd be az ünnepi vásárlókat az üzleteidbe úgy, hogy engedélyezed a helyi készlethirdetéseket, és kiemeled a helyi rendelés-teljesítési lehetőségeket olyan attribútumokkal, mint a “ma átvehető” és a személyes átvétel.
Hagyatkozz a a Google mesterséges intelligenciájára
A mesterséges intelligencián alapuló kampányok és eszközök segítségével új vásárlókra találhatsz, és maximalizálhatod a ROI-t a Google rendszerében.
- A teljesítménymaximalizáló kampányok esetén engedélyezd a végső URL kibontását először az automatikusan létrehozott eszközök bekapcsolásával, hogy dinamikusan optimalizáld a keresési hirdetéseket, így relevánsabbak legyenek a felhasználó keresése szempontjából.
- Váltsd cselekvésre az inspirációt: kapcsold össze a termékfeedeket a cselekvésre ösztönző videókampányokkal és a Discovery-kampányokkal. Azok a hirdetők, akik termékfeedet adnak hozzá a cselekvésre ösztönző videókampányokhoz, átlagosan 74%-kal több konverziót érnek el alacsonyabb CPA mellett.
- Ha fizikai boltod van, tűnj ki a közelben lévő ünnepi akciókat keresők számára úgy, hogy helyi ajánlatokat adsz hozzá a termékfeedhez.
- Állítsd be úgy a kampányokat, hogy az ügyfelek élettartamra vetített értékére összpontosítson. A vállalkozás új ügyfelei számára a teljesítménymaximalizáló és a keresési kampányokhoz rendelkezésre álló új ügyfélszerzési célt használhatod. Vagy fokozd az ügyfél-elköteleződési és hűségpromóciókat az alkalmazáskampányok promóciós eszközeivel.
- Olvass további információkat a alkalmazások kiskereskedőknek szóló bevált módszereiről.
Forrás:
Google Ads Best Practises hírlevél