Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Sokszorozd meg bevételed az ünnepi szezonban!

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2023.10.09.

A Google megbízásából készített Ipsos felmérés rávilágít arra, hogy a fogyasztók körülbelül egyharmada több időt tölt a döntésekkel (30%), több márkát (30%), valamint több üzletet/kiskereskedőt (29%) vesz figyelembe. Alkalmazkodni kell ezekhez a változásokhoz, és kapcsolatba lépni a vásárlókkal az útjuk során, így kimaxolhatjuk az ünnepi időszakot. 

Íme a Google javaslatai az ünnepi teljesítmény megsokszorozására! 

Rendezkedj be a sikerre a megfelelő alapelemekkel:

A Merchant Centerben fedezd fel az új lehetőségeket és optimalizáld a termékfeed-ed.

  • Határozd meg üzleti céljaid és a KPI-okat. Akár új ünnepi termékcsaládot szeretnél népszerűsíteni, akár új helyekre szeretnél forgalmat irányítani, egyértelműen előnyben részesítheted az ünnepi célokat. 
  • A Google Merchant Center Teljesítmény listájában válaszokat találhatsz a teljesítménnyel kapcsolatos legfontosabb kérdéseidre. Egy helyen tekintheted meg a legkeresettebb termékeket és márkákat, az ár-összehasonlítást, a piaci versenyhelyzetet, valamint ötleteket kaphatsz a még jobb teljesítmény érdekében.
  • Elemezd a vállalkozásod számára releváns szezonális trendeket és bővülési lehetőségeket a kereslet-előrejelzések megtekintésével, így előre megtervezheted a költségkeretet és az ajánlattételi stratégiákat.
  • Gondoskodjon arról, hogy a kampányokat ne korlátozza a költségkeret. Érdemes lehet először csökkenteni a ROAS-célokat az ünnepi értékesítések számának növeléséhez, majd ezt követően optimalizálni. A Teljesítménytervezővel módosíthatod a költségkeretet az ünnepekre, és megtekintheted, hogyan befolyásolják a hirdetési kiadások változásai a kampány általános teljesítményét. 
  • Növeld a keresletet a csúcsidőszakokban a szezonális korrekciók segítségével a kampányokban. Csak rövid időszakok alatt alkalmazz szezonális korrekciókat (például 3 napos villámakció), amikor a konverziós arány több mint 30%-os növekedésére számítasz.
  • Javítsd a konverziómérés pontosságát a kibővített konverziók beállításával, valamint a kosáradatok hozzáadásával.
  • Optimalizáld a termékfeedet az elutasított termékek és a Merchant Center figyelmeztetéseinek kijavítása révén. 

Tűnj ki az ajánlatok közül

Az idei ünnepi szezonban lebilincselő termékképekkel, akciókkal és teljesítési lehetőségekkel érhetsz el konverziókat.. 

  • Emeld ki termékeid a Merchant Center-feedekben szereplő részletes termékadatok (jó minőségű és változatos képekkel) frissítésével. A legjobb eredmény elérése érdekében minden termékhez tölts fel legalább 3 nagy felbontású képet. A Product Studio díjmentes, mesterséges intelligencián alapuló csomagjával kiváló minőségű ünnepi képeket készíthetsz, jeleneteket generálhatsz, növelheted a képfelbontást és szerkesztheted a háttereket is.
  • Az akciók, a helyi promóciók és az akciós árak hozzáadásával megszólíthatod az ajánlatokat keresőket. 
  • A szállítással  és a visszaküldéssel kapcsolatos információk megadásával a vásárlókban kialakíthatod a vásárláshoz szükséges bizalmat.
  • Vonzd be az ünnepi vásárlókat az üzleteidbe úgy, hogy engedélyezed a helyi készlethirdetéseket, és kiemeled a helyi rendelés-teljesítési lehetőségeket olyan attribútumokkal, mint a “ma átvehető” és a személyes átvétel. 

Hagyatkozz a a Google mesterséges intelligenciájára

A mesterséges intelligencián alapuló kampányok és eszközök segítségével új vásárlókra találhatsz, és maximalizálhatod a ROI-t a Google rendszerében.

  • A teljesítménymaximalizáló kampányok esetén engedélyezd a végső URL kibontását először az automatikusan létrehozott eszközök bekapcsolásával, hogy dinamikusan optimalizáld a keresési hirdetéseket, így relevánsabbak legyenek a felhasználó keresése szempontjából.
  • Váltsd cselekvésre az inspirációt: kapcsold össze a termékfeedeket a cselekvésre ösztönző videókampányokkal és a Discovery-kampányokkal. Azok a hirdetők, akik termékfeedet adnak hozzá a cselekvésre ösztönző videókampányokhoz, átlagosan 74%-kal több konverziót érnek el alacsonyabb CPA mellett.
  • Ha fizikai boltod van, tűnj ki a közelben lévő ünnepi akciókat keresők számára úgy, hogy helyi ajánlatokat adsz hozzá a termékfeedhez.
  • Állítsd be úgy a kampányokat, hogy az ügyfelek élettartamra vetített értékére összpontosítson. A vállalkozás új ügyfelei számára a teljesítménymaximalizáló és a keresési kampányokhoz rendelkezésre álló új ügyfélszerzési célt használhatod. Vagy fokozd az ügyfél-elköteleződési és hűségpromóciókat az alkalmazáskampányok promóciós eszközeivel. 
  • Olvass további információkat a alkalmazások kiskereskedőknek szóló bevált módszereiről.

Forrás:

Google Ads Best Practises hírlevél

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet