Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.12.01.

Az IAB (Interactive Advertising Bureau) legújabb kutatása szerint a felnőtt lakosság fele a telefonján böngészi azokat a termékeket, amiket aztán az üzletekben megvásárol. A jelenséget úgy nevezték el, hogy “showrooming”és főleg a fiatal felnőttek között elterjedt. A lényege, hogy vásárlás közben ellenőrzik a ténylegesen látott termékek árát és felkeresik más boltok weboldalait.

Az is kimutatható, hogy a telefonos árösszehasonlítás ellenére a vásárlás nagyobb részben valós boltegységben jön létre, de sok esetben nem ott, ahol a böngészés történt. Az is jellemző, hogy miután az illető elhagyja a boltot, mégiscsak interneten keresztül vásárol, akár számítógépről akár telefonról.

Vásárlási szokások 2015 ünnepek
Kép forrása.

Ez azonban nem igaz az Y generációra, akiknek több mint kétharmada csakis ott vásárol, ahol a legmegfelelőbbnek találja az árat, ha ez egy teljesen másik bolt, akkor azt részesítik előnybe. Ugyanerre a generációra igaz, hogy ha online végzik el a vásárlást, akkor legnagyobb százalékban okostelefont használnak, nem tabletet vagy asztali számítógépet. A vásárlók nagy része igazán az ünnepek környékén fordul a készülékek felé az ajándékok utáni hajszában.

Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword - összehasonlítás 1
Kép forrása.
Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword - összehasonlítás 2
Kép forrása.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet