Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.12.01.

Az IAB (Interactive Advertising Bureau) legújabb kutatása szerint a felnőtt lakosság fele a telefonján böngészi azokat a termékeket, amiket aztán az üzletekben megvásárol. A jelenséget úgy nevezték el, hogy “showrooming”és főleg a fiatal felnőttek között elterjedt. A lényege, hogy vásárlás közben ellenőrzik a ténylegesen látott termékek árát és felkeresik más boltok weboldalait.

Az is kimutatható, hogy a telefonos árösszehasonlítás ellenére a vásárlás nagyobb részben valós boltegységben jön létre, de sok esetben nem ott, ahol a böngészés történt. Az is jellemző, hogy miután az illető elhagyja a boltot, mégiscsak interneten keresztül vásárol, akár számítógépről akár telefonról.

Vásárlási szokások 2015 ünnepek
Kép forrása.

Ez azonban nem igaz az Y generációra, akiknek több mint kétharmada csakis ott vásárol, ahol a legmegfelelőbbnek találja az árat, ha ez egy teljesen másik bolt, akkor azt részesítik előnybe. Ugyanerre a generációra igaz, hogy ha online végzik el a vásárlást, akkor legnagyobb százalékban okostelefont használnak, nem tabletet vagy asztali számítógépet. A vásárlók nagy része igazán az ünnepek környékén fordul a készülékek felé az ajándékok utáni hajszában.

Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword - összehasonlítás 1
Kép forrása.
Showrooming az új e-kereskedelmi buzzword - összehasonlítás 2
Kép forrása.
Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet