Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Safari betiltja az összes third party cookie-t

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.30.

Az Apple nemrég bejelentette, hogy az összes third party cookie-t betiltja.

(Mi az a third party cookie? – A first party cookiek azok a sütik, amik közvetlenül arról a domainről érkeznek, amit látogatsz, míg a third party cookiek azok az oldalak, amiket közvetlenül akkor nem látogatsz, de az adott domain az ő szolgáltatásaikat használja, rendszerint advertising céllal. Pl: facebook, ads, adroll, criteo, stb…)

Azokat a cookiekat és beállítási preferenciákat, amiket a user beállított magának, továbbra is engedélyezni fogja, (mint pl paypal, vagy kommentelési funkció) tehát azok a third partyk lesznek blokkolva, amire a user nincs ‘opt-in’elve.

safari

Mindezt a Storage Access API-n keresztül kezeli a Safari, ami egy 2017-es fejlesztésük.

Chrome tervei szerint csak 2022-től vezeti be a third party blockingot, tehát az Apple, ahogyan azt a piac több részén is megfigyelhettük már, jelentősen előrébb tart társainál.

Egyelőre nem tudni, hogy vajon a Google Analyticset is érinti-e a változás, azonban az is third party, tehát lehetséges. Érdemes rápillantani GA-ban a böngésző riportra, és amennyiben magas a Safarisok aránya, kiemelten figyelni kell az adatokat, hogy szükség esetén gyorsan tudjunk reagálni rá.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet