Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Safari betiltja az összes third party cookie-t

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.30.

Az Apple nemrég bejelentette, hogy az összes third party cookie-t betiltja.

(Mi az a third party cookie? – A first party cookiek azok a sütik, amik közvetlenül arról a domainről érkeznek, amit látogatsz, míg a third party cookiek azok az oldalak, amiket közvetlenül akkor nem látogatsz, de az adott domain az ő szolgáltatásaikat használja, rendszerint advertising céllal. Pl: facebook, ads, adroll, criteo, stb…)

Azokat a cookiekat és beállítási preferenciákat, amiket a user beállított magának, továbbra is engedélyezni fogja, (mint pl paypal, vagy kommentelési funkció) tehát azok a third partyk lesznek blokkolva, amire a user nincs ‘opt-in’elve.

safari

Mindezt a Storage Access API-n keresztül kezeli a Safari, ami egy 2017-es fejlesztésük.

Chrome tervei szerint csak 2022-től vezeti be a third party blockingot, tehát az Apple, ahogyan azt a piac több részén is megfigyelhettük már, jelentősen előrébb tart társainál.

Egyelőre nem tudni, hogy vajon a Google Analyticset is érinti-e a változás, azonban az is third party, tehát lehetséges. Érdemes rápillantani GA-ban a böngésző riportra, és amennyiben magas a Safarisok aránya, kiemelten figyelni kell az adatokat, hogy szükség esetén gyorsan tudjunk reagálni rá.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet