Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

A Safari betiltja az összes third party cookie-t

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.03.30.

Az Apple nemrég bejelentette, hogy az összes third party cookie-t betiltja.

(Mi az a third party cookie? – A first party cookiek azok a sütik, amik közvetlenül arról a domainről érkeznek, amit látogatsz, míg a third party cookiek azok az oldalak, amiket közvetlenül akkor nem látogatsz, de az adott domain az ő szolgáltatásaikat használja, rendszerint advertising céllal. Pl: facebook, ads, adroll, criteo, stb…)

Azokat a cookiekat és beállítási preferenciákat, amiket a user beállított magának, továbbra is engedélyezni fogja, (mint pl paypal, vagy kommentelési funkció) tehát azok a third partyk lesznek blokkolva, amire a user nincs ‘opt-in’elve.

safari

Mindezt a Storage Access API-n keresztül kezeli a Safari, ami egy 2017-es fejlesztésük.

Chrome tervei szerint csak 2022-től vezeti be a third party blockingot, tehát az Apple, ahogyan azt a piac több részén is megfigyelhettük már, jelentősen előrébb tart társainál.

Egyelőre nem tudni, hogy vajon a Google Analyticset is érinti-e a változás, azonban az is third party, tehát lehetséges. Érdemes rápillantani GA-ban a böngésző riportra, és amennyiben magas a Safarisok aránya, kiemelten figyelni kell az adatokat, hogy szükség esetén gyorsan tudjunk reagálni rá.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Adathalász-támadások hulláma éri el a Google Ads rendszerét is

Számos ügynökség arról számolt be, hogy drasztikusan megugrott a Manager Accountok elleni adathalász átvételi támadások száma. A csalók szinte tökéletesen lemásolt, megtévesztő Google-meghívó e-maileket küldenek, amelyekkel megszerezhetik a teljes hozzáférést a Google Ads kezelőfiókokhoz.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

Demand Gen frissítések: okosabb ajánlattétel, AI-videók és jobb YouTube konverziók

A Google Ads legújabb Demand Gen frissítése teljesítményorientált fejlesztéseket hoz a hirdetőknek – az intelligensebb ajánlattételtől az AI-alapú videókészítésig.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet