Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

‘Price competitiveness report’ elérhető a GMC-ben

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.02.21.

Ahogyan lenni szokott, egyelőre még csak béta verzióban és nem minden ügyfél számára, de elérhetővé vált a price competitiveness report GMC-ben.

Amennyiben valaki jogosult a ‘Market insights programra’, a ‘growth szekció alatt GMC-ben be kell kapcsolni azt és ezután elérhetővé válnak a price competitiveness és best seller reportok.

google-merchant-center-blog-1

Ez a következőket fogja megmutatni:

PL: 

  • A te árad a benchmark alatt vagy felett volt 1%-kal, ha nem 1-et mutat, akkor azt jelenti, hogy több mint 1%-kal volt magasabb/alacsonyabb az árad (lesz olyan, hogy nincs benchmark adat, ha az adott termékre nem volt elegendő adat)
  • A product-level report megmutatja, hogy az adott termék hány kattintást kapott a kiválasztott időszak alatt, ehhez mutatja a te áradat, a benchmark árat és historikus benchmark ár mozgást is mutatni fog.

Az ilyen adatokhoz való hozzáférés főleg azért fontos, mert Shoppingnál már szó van róla egy ideje, hogy az ár döntő faktor lesz a megjelenési aukciók során. Ha a shopping kampány esetleg nem teljesít jól, érdemes lehet tehát a nem megfelelő árazásra gyanakodni.

Ha az account nem jogosul a market insights programra, akkor ezt az opciót nem fogjuk látni sajnos, de ez idővel változhat, így havonta, kéthavonta érdemes lehet ellenőrízni azt.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet