Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Orvosolták a Google Ads riportok főbb problémáit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.12.06.

November 11-20. Között fennakadás volt tapasztalható a konverziós riportokkal az Ads API-n, Google ADS API bétán és Google Ads scripts-en keresztül lehívott riportokkal. Ezeket a hibákat orvosolta most a Keresőóriás.

A probléma azt eredményezte, hogy helyenként a valósnál több konverziót láthattunk a fiókban. Ez a bug azokat a kampányokat érintette, amelyek NEM az “utolsó kattintás” attribúciós modellt alkalmazták. A probléma csak a jelentéseknél volt megfigyelhető, az intelligens ajánlattételeket nem befolyásolta, ám így is bosszantó volt és sokan panaszolták.

ads-riport

A napokban ezt a hibát oldotta meg a Google, azonban az alábbi mutatóknál még mindig fennakadás van:

  • Keresési kifejezések riport
  • Földrajzi elhelyezkedés alapú riport
  • Kulcsszó nélküli riport (pl. DSA kampánynál)
  • Kulcsszó nélküli kategória riport

Milyen esetekben fontos ez számunkra?

  • Ha API-n vagy Ads scripten keresztül töltöttünk le riportot november 20. Este 21 óra és november 24. Reggel 9 óra között
  • Ha a riport NEM az ‘utolsó kattintás’ attribúciós modellt alkalmazó kampányt elemez

Amennyiben az esetek valamelyike fennáll, akkor érdemes még egyszer lehívni a jelentést azért, hogy megbizonyosudjunk róla, a valós adatokat kapjuk meg. A még mindig hibás jelentéseket pedig akkor érdemes újból lekérni, amikor a Google véglegesre visszaigazolja, hogy nem áll már fent a probléma. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet