November 11-20. Között fennakadás volt tapasztalható a konverziós riportokkal az Ads API-n, Google ADS API bétán és Google Ads scripts-en keresztül lehívott riportokkal. Ezeket a hibákat orvosolta most a Keresőóriás.
A probléma azt eredményezte, hogy helyenként a valósnál több konverziót láthattunk a fiókban. Ez a bug azokat a kampányokat érintette, amelyek NEM az “utolsó kattintás” attribúciós modellt alkalmazták. A probléma csak a jelentéseknél volt megfigyelhető, az intelligens ajánlattételeket nem befolyásolta, ám így is bosszantó volt és sokan panaszolták.
A napokban ezt a hibát oldotta meg a Google, azonban az alábbi mutatóknál még mindig fennakadás van:
- Keresési kifejezések riport
- Földrajzi elhelyezkedés alapú riport
- Kulcsszó nélküli riport (pl. DSA kampánynál)
- Kulcsszó nélküli kategória riport
Milyen esetekben fontos ez számunkra?
- Ha API-n vagy Ads scripten keresztül töltöttünk le riportot november 20. Este 21 óra és november 24. Reggel 9 óra között
- Ha a riport NEM az ‘utolsó kattintás’ attribúciós modellt alkalmazó kampányt elemez
Amennyiben az esetek valamelyike fennáll, akkor érdemes még egyszer lehívni a jelentést azért, hogy megbizonyosudjunk róla, a valós adatokat kapjuk meg. A még mindig hibás jelentéseket pedig akkor érdemes újból lekérni, amikor a Google véglegesre visszaigazolja, hogy nem áll már fent a probléma.