Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Orvosolták a Google Ads riportok főbb problémáit

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.12.06.

November 11-20. Között fennakadás volt tapasztalható a konverziós riportokkal az Ads API-n, Google ADS API bétán és Google Ads scripts-en keresztül lehívott riportokkal. Ezeket a hibákat orvosolta most a Keresőóriás.

A probléma azt eredményezte, hogy helyenként a valósnál több konverziót láthattunk a fiókban. Ez a bug azokat a kampányokat érintette, amelyek NEM az “utolsó kattintás” attribúciós modellt alkalmazták. A probléma csak a jelentéseknél volt megfigyelhető, az intelligens ajánlattételeket nem befolyásolta, ám így is bosszantó volt és sokan panaszolták.

ads-riport

A napokban ezt a hibát oldotta meg a Google, azonban az alábbi mutatóknál még mindig fennakadás van:

  • Keresési kifejezések riport
  • Földrajzi elhelyezkedés alapú riport
  • Kulcsszó nélküli riport (pl. DSA kampánynál)
  • Kulcsszó nélküli kategória riport

Milyen esetekben fontos ez számunkra?

  • Ha API-n vagy Ads scripten keresztül töltöttünk le riportot november 20. Este 21 óra és november 24. Reggel 9 óra között
  • Ha a riport NEM az ‘utolsó kattintás’ attribúciós modellt alkalmazó kampányt elemez

Amennyiben az esetek valamelyike fennáll, akkor érdemes még egyszer lehívni a jelentést azért, hogy megbizonyosudjunk róla, a valós adatokat kapjuk meg. A még mindig hibás jelentéseket pedig akkor érdemes újból lekérni, amikor a Google véglegesre visszaigazolja, hogy nem áll már fent a probléma. 

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet