Az Adobe legutóbbi előrejelzése alapján, az amerikai piacon könnyen előfordulhat, hogy az év végi ekereskedelmi szezonban már többen fognak online vásárolni mobil eszközről, mint desktopról. Az amerikai kiskereskedelemben és így az ekereskedelemben is, három meghatározó dátum létezik, a Hálaadás napja (Thanksgiving, november 4. csütörtöki nap), a Fekete Péntek (Black Friday, hálaadás utáni pénteki nap) és a Kiber Hétfő (Cyber Monday, Fekete péntek utáni első hétfő). Ebből Magyarországon néhány évvel ezelőtt a Fekete Pénteket vették át, főleg az ekereskedők, de a legtöbb bevásárlóközpont is.
Az Adobe felmérése, miszerint a szezonban elérheti a mobilról érkező vásárlások aránya elérheti az 51%os részesedést azért is érdekes, mert eddig minden egyes elemzésben azt olvashattuk, hogy a mobilról rengeteg érdeklődés érkezik, de a konkrét vásárláskor már átváltanak inkább desktopra, notebookra.
Az előrejelzés szerint változik a kereskedők által preferált online marketing csatornák megoszlása is a teljes marketing mixen belül. A Display 23%al, a Social 14%al lesz a két legerősebb felület, ami egyben azt is jelenti, hogy a Display a Searchnek a háromszorosa. Ez természetesen egy eléggé leegyszerűsített megközelítése az online vásárlási folyamatoknak.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy az Adobe nem a levegőbe beszél, hiszen számításaiknak alapjául szolgál az USA top100 kereskedő, összes online tranzakciójának a 80%-a.