Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mobilról több online vásárlás érkezhet, mint asztali gépről

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.10.29.

Az Adobe legutóbbi előrejelzése alapján, az amerikai piacon könnyen előfordulhat, hogy az év végi e­kereskedelmi szezonban már többen fognak online vásárolni mobil eszközről, mint desktopról. Az amerikai kiskereskedelemben és így az e­kereskedelemben is, három meghatározó dátum létezik, a Hálaadás napja (Thanksgiving, november 4. csütörtöki nap), a Fekete Péntek (Black Friday, hálaadás utáni pénteki nap) és a Kiber Hétfő (Cyber Monday, Fekete péntek utáni első hétfő). Ebből Magyarországon néhány évvel ezelőtt a Fekete Pénteket vették át, főleg az e­kereskedők, de a legtöbb bevásárlóközpont is.

Az Adobe felmérése, miszerint a szezonban elérheti a mobilról érkező vásárlások aránya elérheti az 51%­os részesedést azért is érdekes, mert eddig minden egyes elemzésben azt olvashattuk, hogy a mobilról rengeteg érdeklődés érkezik, de a konkrét vásárláskor már átváltanak inkább desktopra, notebookra.

kep1

Az előrejelzés szerint változik a kereskedők által preferált online marketing csatornák megoszlása is a teljes marketing mixen belül. A Display 23%­al, a Social 14%­al lesz a két legerősebb felület, ami egyben azt is jelenti, hogy a Display a Search­nek a háromszorosa. Ez természetesen egy eléggé leegyszerűsített megközelítése az online vásárlási folyamatoknak.

kep2

Ugyanakkor fontos tudni, hogy az Adobe nem a levegőbe beszél, hiszen számításaiknak alapjául szolgál az USA top100 kereskedő, összes online tranzakciójának a 80%-­a.

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Megérkezett a Google AI Mode Magyarországra – új korszak a keresésben

A Google bejelentette, hogy 2025 októberétől az AI Mode már Magyarországon és magyar nyelven is elérhető. Fedezd fel, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a keresési élményt!
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Hírek

AI használata a cégedben: szabályok, felelősség és biztonság 2025-ben – hallgasd meg a KLIKKTALK podcast 8. epizódját

A mesterséges intelligencia ma már mindennapi eszköz a cégek működésében. De vajon milyen keretek között lehet és kell használni az AI-t? Milyen felelőssége van a vállalatnak, és hogyan lehet biztonságosan valamint jogszerűen integrálni a ChatGPT-t vagy más AI-alkalmazásokat a mindennapokban?
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Mutass többet