Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Mit várhatunk a májusi algoritmus frissítéstől?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2020.05.18.

Eredetileg a Google idén márciustól vezette volna be, hogy a nofollow attribútumot is felhasználja a feltérképezésben, és az indexelésben. Azonban a legutóbbi frissítéssel kapcsolatban nem erősítette meg a hírt, hogy valóban életbe lépett-e ez. 

Az eddigi tapasztalatok alapján azok vesztettek a legnagyobbat a májusi Google alap algoritmus-frissítésen, akiknek az ún negatív ‘link sebessége’ (link velocity) nagyon magas volt.

Link sebesség alatt azt az ütemet értjük, amellyel egy oldal növeli a site-ra mutató linkek számát. Ebből következően a negatív link sebesség annak üteme, amilyen mértékben egy site elveszti az oldalra mutató linkeket.

Ennek van ugyan egy természetes mértéke, de ha a növekedés és csökkenés mértéke és trendje növekvő tendenciát mutat, az azt jelenti, hogy az oldal nem minőségi, ezért veszít több linket, mint amennyit nyer.

A májusi algoritmus-frissítés tanulságai alapján azok az oldalak, amelyeknek ez a száma magas volt, nagyobb forgalomcsökkenést szenvedtek el.

digital-marketing-1725340_1920

Érdekes, hogy a COVID betett az algoritmusnak is.

Ugyebár ennek az AI-nak van egy logikája, különböző mintázatokat és logikai kapcsolatokat alakít ki, és ezek alapján dönti el + tökéletesíti, hogy mit hogy rangsoroljon. A járvány viszont teljesen felborította a keresések mögötti szándékot, ezért sikerült megzavarnia az AI-t is.

Az eredmény: sokszor rossz találatokat dob fel a Google. Fontos tudni, hogy az algoritmus ugyan elég rugalmas, és képes arra, hogy hatékonyan reagáljon a változásokra. Ugyanakkor nagyon törékeny is, a nagyobb mértékű (gyökeres) változásokat nem tudja jól kezelni. Ha az új adatok nagyon nagymértékben eltérnek az eddigi adataitól. Egy külső makro tényező tehát elég ahhoz, hogy akkora változást generáljon a felhasználók viselkedésében, hogy az már a kereső hatékonyságát is befolyásolja.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet