Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Megjelent a Retail Search – a Google Cloud új e-commerce eszköze

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2022.04.13.

A hagyományos keresési technológiák nem működnek az online kiskereskedelem modern korában, amikor egyetlen e-kereskedelmi webhelyen több tíz vagy akár több százezer cikk érhető el. Ezen segíthet a Google Cloud új eszköze.

Manapság az emberek azt várják a keresőmotoroktól, hogy mélyebben megértsék szándékaikat, gyorsabban adják vissza a releváns találatokat, és személyre szabott ajánlásokkal segítsenek új termékeket könnyen felfedezni. 

A Google erre találta ki a Retail Search eszközt, amelyet arra terveztek, hogy az e-kereskedők a Google keresőmotorjának képességeit biztosíthassák vele a saját domainjükön. A Retalil Search segítségével a kereskedők világszerte feltölthetik webhelyeiket és mobilalkalmazásaikat Google-minőségű kereséssel. A Google technológiáira épülő megoldás megérti a felhasználói szándékot és a kontextust, és segít a vállalkozásoknak javítani a keresést és az általános vásárlási élményt minden digitális kapcsolati pontjukon. 

A rossz felhasználói élmény sokba kerül

A The Harris Poll és a Google Cloud 2021- es felmérése szerint az amerikai fogyasztók 94%-a felhagyott a vásárlással, mert irreleváns keresési eredményeket kapott . Ez a „keresés elhagyása” néven ismert jelenség. Valójában a rossz termékfelfedezési tapasztalatok megállíthatják a vásárlást, és frusztrálttá tehetik a vásárlókat. Az amerikai kiskereskedők évente 300 milliárd dollártól esnek el, amikor a vásárolni akarók felhagynak a kereséssel.

Ezzel szemben a jó keresési tapasztalatok összefüggést mutatnak a magasabb vásárlási konverzióval, a nagyobb rendelésekkel és a márkahűséggel, mivel az ügyfelek 69%-a számolt be arról, hogy a sikeres keresést követően további termékeket vásárolt.

A Retail Search segítségével megoldható a probléma mindkét oldala: minimalizálja a „keresés felhagyást”, és az ügyfelek élményének javításával ösztönzi az értékesítést.

Jobb vásárlói élmények létrehozása

A teljesen felügyelhető és személyre szabható Retail Search lehetővé teszi a cégek számára, hogy vásárlóközpontú keresési élményt hozzanak létre. A keresőmotor indexelésére, lekérésére és rangsorolására építve igyekszik megkönnyíteni a termékek felfedezését a vásárlók számára, miközben optimalizálja a kiskereskedők üzleti céljait.

A kereskedők üzleti szabályokat alkalmazhatnak a vásárlók által látott termékek finomhangolására, változatossá tehetik a termékmegjelenítéseket, szűrhetnek elérhetőség szerint, és saját belátásuk szerint egyéni címkéket adhatnak hozzá. Ez lehetővé teszi számukra, hogy elérjék a kívánt elköteleződés, bevételi- vagy a konverziós eredményt.

A Retail Search képességei a következők:

·   Speciális lekérdezés – A keresők igényeinek pontosabb megértése jobb eredményeket eredményez.

·   Szemantikus keresés – A termékattribútumok és a webhely tartalmának hatékony párosítása gyors, releváns termékfelfedezést eredményez.

·   Optimalizált eredmények – Az eredmények kihasználják a felhasználói interakciót és a rangsorolási modelleket a konkrét üzleti célok elérése érdekében.

·   Speciális biztonság és adatvédelem – Erős hozzáférés-szabályozások védik a kiskereskedők adatait, és biztosítják, hogy azokat csak releváns keresési eredmények biztosítására használják fel saját tulajdonukon.

Google Cloud Product Discovery Solutions

A Google Cloud Product Discovery Solutions olyan eszközök gyűjteménye, amelyek célja a kiskereskedelmi működés hatékonyságának növelése, a digitális vásárlási élmények egyszerűsítése, és a változó fogyasztói preferenciák kezelése. Ennek a rendszernek az új tagja a Retail Search.

További információért keresd fel a Discovery Solutions for Retail oldalt, vagy fordulj a Google Cloud helyszíni értékesítési képviselőjéhez.

Ha pedig a vásárlói élmény javításáról szeretnél többet olvasni, ajánljuk figyelmedbe ezt a hasznos webáruház-tervezési tippekről szóló cikket. 

Források:

https://www.searchenginejournal.com/google-retail-search/444288/

https://cloud.google.com/blog/topics/retail/retail-search-product-discovery-increased-conversion-shopping-ecommerce-global-launch

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet