A hagyományos keresési technológiák nem működnek az online kiskereskedelem modern korában, amikor egyetlen e-kereskedelmi webhelyen több tíz vagy akár több százezer cikk érhető el. Ezen segíthet a Google Cloud új eszköze.
Manapság az emberek azt várják a keresőmotoroktól, hogy mélyebben megértsék szándékaikat, gyorsabban adják vissza a releváns találatokat, és személyre szabott ajánlásokkal segítsenek új termékeket könnyen felfedezni.
A Google erre találta ki a Retail Search eszközt, amelyet arra terveztek, hogy az e-kereskedők a Google keresőmotorjának képességeit biztosíthassák vele a saját domainjükön. A Retalil Search segítségével a kereskedők világszerte feltölthetik webhelyeiket és mobilalkalmazásaikat Google-minőségű kereséssel. A Google technológiáira épülő megoldás megérti a felhasználói szándékot és a kontextust, és segít a vállalkozásoknak javítani a keresést és az általános vásárlási élményt minden digitális kapcsolati pontjukon.
A rossz felhasználói élmény sokba kerül
A The Harris Poll és a Google Cloud 2021- es felmérése szerint az amerikai fogyasztók 94%-a felhagyott a vásárlással, mert irreleváns keresési eredményeket kapott . Ez a „keresés elhagyása” néven ismert jelenség. Valójában a rossz termékfelfedezési tapasztalatok megállíthatják a vásárlást, és frusztrálttá tehetik a vásárlókat. Az amerikai kiskereskedők évente 300 milliárd dollártól esnek el, amikor a vásárolni akarók felhagynak a kereséssel.
Ezzel szemben a jó keresési tapasztalatok összefüggést mutatnak a magasabb vásárlási konverzióval, a nagyobb rendelésekkel és a márkahűséggel, mivel az ügyfelek 69%-a számolt be arról, hogy a sikeres keresést követően további termékeket vásárolt.
A Retail Search segítségével megoldható a probléma mindkét oldala: minimalizálja a „keresés felhagyást”, és az ügyfelek élményének javításával ösztönzi az értékesítést.
Jobb vásárlói élmények létrehozása
A teljesen felügyelhető és személyre szabható Retail Search lehetővé teszi a cégek számára, hogy vásárlóközpontú keresési élményt hozzanak létre. A keresőmotor indexelésére, lekérésére és rangsorolására építve igyekszik megkönnyíteni a termékek felfedezését a vásárlók számára, miközben optimalizálja a kiskereskedők üzleti céljait.
A kereskedők üzleti szabályokat alkalmazhatnak a vásárlók által látott termékek finomhangolására, változatossá tehetik a termékmegjelenítéseket, szűrhetnek elérhetőség szerint, és saját belátásuk szerint egyéni címkéket adhatnak hozzá. Ez lehetővé teszi számukra, hogy elérjék a kívánt elköteleződés, bevételi- vagy a konverziós eredményt.
A Retail Search képességei a következők:
· Speciális lekérdezés – A keresők igényeinek pontosabb megértése jobb eredményeket eredményez.
· Szemantikus keresés – A termékattribútumok és a webhely tartalmának hatékony párosítása gyors, releváns termékfelfedezést eredményez.
· Optimalizált eredmények – Az eredmények kihasználják a felhasználói interakciót és a rangsorolási modelleket a konkrét üzleti célok elérése érdekében.
· Speciális biztonság és adatvédelem – Erős hozzáférés-szabályozások védik a kiskereskedők adatait, és biztosítják, hogy azokat csak releváns keresési eredmények biztosítására használják fel saját tulajdonukon.
Google Cloud Product Discovery Solutions
A Google Cloud Product Discovery Solutions olyan eszközök gyűjteménye, amelyek célja a kiskereskedelmi működés hatékonyságának növelése, a digitális vásárlási élmények egyszerűsítése, és a változó fogyasztói preferenciák kezelése. Ennek a rendszernek az új tagja a Retail Search.
További információért keresd fel a Discovery Solutions for Retail oldalt, vagy fordulj a Google Cloud helyszíni értékesítési képviselőjéhez.
Ha pedig a vásárlói élmény javításáról szeretnél többet olvasni, ajánljuk figyelmedbe ezt a hasznos webáruház-tervezési tippekről szóló cikket.
Források:
https://www.searchenginejournal.com/google-retail-search/444288/