Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Megérkezett a várva várt Page Speed riport a Search Console-ba

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2019.11.11.

Ahogy az oldalsebesség kritikus rangsorolási tényezővé vált, úgy a Google is igyekszik bővíteni azoknak az eszközöknek a számát, amellyel ezt megfelelően nyomon követhetjük és optimalizálhatjuk.

A Search Console-ban végre elérhetővé vált a Page Speed riport. Maga a riport a mindenki által ismert és használt, Chrome-os felhasználói élményre vonatkozó jelentésből szedi az adatokat. Az adatokat három kategóriába rendezi, mely alapján megkülönböztetünk “Gyors”, “Átlagos sebességű” és “Lassú” csoportokat.

oldal-sebesseg

Ezzel az újdonsággal nem szükséges minden számunkra érdekes URL-t egyesével átnéznünk, ebben segít a Search Console. Már nincs szükség arra, hogy manuálisan böngésszük át az URL-eket, a riport révén kapunk egy összefoglalót az összes oldal állapotáról. 

Ráadásul nem csupán a hibákról kaphatunk teljes képet, láthatjuk azt is, mi van különös rossz hatással az oldalunk sebességére vonatkozóan. 

A riport az egyes probléma/hibatípusok alapján kategorizálja az URL-eket, valamint összeköttetésben is van a PageSpeed Insight oldallal, így az egyes hibákra kattintva optimalizációs javaslatokat is kapunk.

A Seacrh Console természetesen nem csupán a hibákra koncentrál, a lassú oldalak mellett a jó oldalak teljesítményére is találhatunk összefoglalót. Ezzel teljesebb képet kapunk weboldalunkról, és így láthatjuk, hogy a jó oldalak miért teljesítenek jól, mely segítséget nyújt számunkra a rosszul teljesító oldalak javítására.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet