Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Linkkérés: Tilos vagy sem?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.07.09.

A Google továbbra is ködösít a linkkéréssel kapcsolatban, a jelenlegi állásfoglalása szerint a közkedvelt SEO tevékenység nem tilos egészen addig, amíg azzal a Google irányelveit meg nem sértjük.

Nagy vihart kavart egy nemrégiben megjelent blog bejegyzés: Diogo Botelho, a Google Webmester potugál nyelvű blogján, hosszasan fejtegeti a keresőoptimalizálással kapcsolatos javaslatait, és az egyik bekezdésben arról ír, hogy „ne vásárolj, értékesíts, cserélj és ne is kérj linkeket!

Linkkérés: Tilos vagy sem?

A SEO szakemberek körében ez nagy meglepetést és felháborodást váltott ki, elvégre egy régi, bevett szokásról van szó, ami nagy hatással van a rangsorolási mutatónkra.

A Google legutóbb februárban taglalta a témát, ekkor úgy fogalmaztak, hogy a webmestereknek – a linképítés természetellenes jellege miatt – kerülniük kellene linkkérést. Azonban ez korántsem egyértelmű állásfoglalás, és a mostani közleményükkel tovább növelték a kételyeket. Frissítették a bejegyzést, mely szerint nem lehet vásárolni, eladni vagy kérni olyan linkeket, amelyek megsértik a webmester irányelveket.

„Buy, sell or ask for links that may violate our linking webmaster guidelines.”

A Search Engine Land értelmezése szerint a kijelentés egyenértékű azzal, hogy amennyiben erre nem kerül sor, úgy alkalmazható a linkkérés.

Hogy a fentieket ki hogyan értelmezi, azt mindenki döntse el maga, de a Google állásfoglalása a szakmai véleményünk szerint továbbra sem egyértelmű!

 

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet