Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Közösségi szignálok hatása a SEO-ra

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.26.

A SEO szakembereket napi szinten foglalkoztatja, hogy vajon mi lehet hatással az organikus találati listára, vajon milyen alkotóelemei vannak a Google algoritmusának. John Mueller, a Google Webmaster Trends elemzője múlt héten választ adott az egyik leggyakrabban felmerülő kérdésre.

kozossegi-jelzok

Gyakran üti fel fejét a következő kérdés a SEO világában: hatással vannak a közösségi szignálok, jelzők (social signals) az organikus találatokra?

John Mueller a napokban, egy Google+ hangout keretein belül tért ki erre a kérdésre is, és tett pontot az i-re. És a válasz? Nincsenek közvetlen hatással a közösségi szignálok a talalátokra. Kifejtette azonban, hogy a nem nofollow linkek esetleg gyakorolhatnak valamilyen hatást az eredményeinkre. Tény az is, hogy a közösségi hálózatok tartalmai is szerepelhetnek a találati listákon, aminek legfőbb előnye, hogy többször is felbukkanhatunk a keresési eredmények között.

Noha a megosztások, likeok, +1-ek közvetlen hatással nincsenek a találati listán elért helyezésünkre, nincs okunk megfeledkezni ezek jelentősségéről. A Google célja ugyanis, hogy a keresést végrehajtó felhasználói a lehető legjobb, számára legmegfelelőbb tartalomhoz jussanak. Ha pedig valamit rengetegen likeoltak és osztottak meg, az feltételezhetően jó tartalom, így valószínű, hogy előkelő helyet kap a találati listán egy releváns keresés alkalmával.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet