Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Kik lettek a Mobilegeddon nyertesei?

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2015.08.13.

A KKV weboldalak átlagosan 11 százalékos oldalmegtekintéssel növekedtek a mobilbarát frissítést követően!

Úgy tűnik, a Mobilegeddon legnagyobb nyertesei a legalacsonyabb forgalommal rendelkező oldalak voltak. Több vita is folyt arról, hogy a mobilbarát algoritmus frissítése milyen hatással volt a weboldalakra. Ennek keretében készült egy olyan tanulmány, amely a kisvállalatok esetében jelentős forgalomnövekedést mutat a Mobilegeddon utáni időszakban.

A Duda egy olyan cég, mely elsősorban kisvállalati webfejlesztésre szakosodott és közel 4700 már eleve mobilbarát website tárolásáért felelős. A cég 6 héttel a mobilbarát algoritmus frissítés előtt és után nyomon követte a weboldalak „sorsát”, és a frissítést követően 10.8%-os oldal megtekintésbeli növekedést észlelt.

Érdekes eredmény született: a frissítés előtt a legalacsonyabb forgalommal rendelkező oldalaknál lettek a legjobb eredmények. A Duda vezérigazgatója, Itai Sadan szerint ez egy nagyon érdekes, ugyanakkor váratlan felfedezés.

 mobilegeddon

A fenti ábrán jól látható, hogy azok az oldalak, amelyek heti 100-200 látogatóval rendelkeztek, közel 14%-os forgalom növekedést értek el. A nagyobb látogatottságú oldalak forgalma már nem nőtt ilyen mértékben, de ugyanakkor továbbra is jó láthatóságnak örvendenek. A vezérigazgatónak címzett levélben, melyben arról faggatták, hogy volt-e valami különbség a csak mobil, valamint a reszponzív KKV oldalak között a tesztjeiket követően, ezt válaszolta: „Nem találtunk adatot, amely statisztikailag elég szignifikáns ahhoz, hogy bármilyen következtetést levonjunk ebben a témában.”

Sok alacsony forgalmú KKV-nál a láthatóság növelése lényeges hatással lehet az eladásokra a sokkal  minőségibb mobil kereséseknek köszönhetően a desktop keresésekkel szemben.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet