Segíthetünk?

Blog

2021. május 03.

Készülj fel az Apple új ATT-házirendjéből

Az Apple bejelentette,  hogy április 26-át követően a felülvizsgálatra benyújtott iOS-alkalmazásoknak meg kell felelniük az App Tracking Transparency (ATT) irányelveinek. Ez megköveteli a fejlesztőktől, hogy akkor is engedélyt kérjenek bizonyos, más cégek alkalmazásaiból vagy webhelyeiről származó információk hirdetési célokra való felhasználására, ha már megkapták a felhasználó hozzájárulását.

Annak érdekében, hogy könnyebben tudj alkalmazkodni és elérd kampánycéljaid az iOS rendszerben, megosztjuk a legfrissebb útmutatásokat, forrásokat és bevált módszereket.

Ismerd meg az ATT hatását a Google Click ID, a webhely és az offline konverziók kapcsán

A Google a továbbiakban már nem fogja elküldeni a Google kattintási azonosítót (GCLID) a Google-alkalmazásokban megjelenő hirdetések kapcsán, amelyek iOS 14-ből származnak. Ez nem érinti az egyéb Google-forrásokból származó forgalmat, melyekben továbbra is lesz a GCLID-azonosító.

Hogyan érint ez engem?

Egyes Google iOS-alkalmazások jelenleg olyan adatokat használnak (például az Apple IDFA-azonosítót), amelyek használatához ATT szükséges. Miután az Apple ATT-irányelvei érvénybe léptek, az Apple iránymutatásának megfelelően a Google többé nem használja fel ezt az információt, és így nem jeleníti meg az üzenetet az adott alkalmazásokban.

Ennek eredményeként kevesebb GCLID-azonosító lehet a céloldal URL-jeiben az érintett iOS-alkalmazásokból származó forgalomban. Csak az érintett forgalmat illetően:

  • A &gclid={GCLID} paraméter nem kerül bele a hirdetéskattintásokba, és a {gclid} ValueTrack-paraméter üres szöveg „” értékre lesz állítva.
  • Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő webhelykonverziók számában.
  • Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő offline konverziók számában (kattintásokból importálva).

Milyen módon segít a Google?

2021 márciusától kezdődően a Google új URL-paramétert vezetett be annak érdekében, hogy elősegítse az Apple irányelveinek való megfelelést, és hogy segítsen megfelelően mérni a hirdetések iOS rendszeren elért eredményeit.

Ez az új paraméter segít abban, hogy a konverziókat visszarendelhesd a hirdetési kampányokhoz, és a konverziós modellezéssel együttműködve pontosabb mérést biztosít az iOS rendszeren.

Az új paraméter támogatásához a globális webhelycímke (gtag.js), a Google Címkekezelő (gtm.js) és a kapcsolt Google Ads-fiókkal rendelkező Google Analytics (analytics.js) új belső cookie-t állít be domain-jeiden az alapértelmezés szerint. Ezáltal a konverziók újból az ATT-irányelvek által érintett hirdetésekhez fognak tartozni.

De továbbra is leiratkozhatsz a belső cookie-k követéséről, ha a megfelelő konfigurációban letiltod a konverziók összekapcsolását.

Felkészülés az iOS 14 rendszert érintő változásokra

Javasoljuk a következő műveletek elvégzését:

  • Győződj meg arról, hogy a globális webhelycímke (gTag.js és/vagy Google Címkekezelő) megfelelően van-e elhelyezve a webhelyeden.
  • Habár a legtöbb hirdetőnek nem kell módosítania a webhelyét, előfordulhat, hogy a kampánymérés folytonosságának megőrzése érdekében engedélyezni kell a tetszőleges URL-paraméterek használatát a webhelyeden.
  • A videó- és Discovery-kampányok esetén engedélyezni kell a közönségbővítést a remarketingnél és az Ügyfélegyezési kampányoknál, továbbá ki kell választani az összes hirdetéscsoportban a hasonló közönségek szerepeltetését.

Az érintett kampányokkal kapcsolatos ajánlattételi szempontok

Az Intelligens ajánlattételt használó kampányok továbbra is a rendelkezésre álló legpontosabb mérés alapján állítják be az ajánlatokat. Azonban azt javasoljuk, hogy készülj fel a fenti módosításokra azáltal, hogy figyelemmel követed az iOS-forgalmat használó összes kampányod teljesítményét és megjelenítését, valamint szükség esetén módosítsd a költségkeretet és az ajánlatokat a kampány céljainak elérése érdekében.

Segítség az alkalmazásfejlesztőknek

Ezen a linken találod azokat a lépéseket, amelyeket fejlesztőként meg kell tenned a zökkenőmentes átállás érdekében.

További információkért ajánljuk ezt a videót, az iOS 14-gyel kapcsolatos gyakran ismételt kérdések megtekintését, illetve korábbi cikkünket arról, hogy milyen változásokat hozhat az iOS14 a Facebook hirdetések célzásában.

Cikkünk forrása:

https://support.google.com/google-ads/answer/10635155

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vegye fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseire legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérjen ingyenes konzultációs időpontot!