Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Készülj fel az Apple új ATT-házirendjéből

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.05.03.

Az Apple bejelentette,  hogy április 26-át követően a felülvizsgálatra benyújtott iOS-alkalmazásoknak meg kell felelniük az App Tracking Transparency (ATT) irányelveinek. Ez megköveteli a fejlesztőktől, hogy akkor is engedélyt kérjenek bizonyos, más cégek alkalmazásaiból vagy webhelyeiről származó információk hirdetési célokra való felhasználására, ha már megkapták a felhasználó hozzájárulását.

Annak érdekében, hogy könnyebben tudj alkalmazkodni és elérd kampánycéljaid az iOS rendszerben, megosztjuk a legfrissebb útmutatásokat, forrásokat és bevált módszereket.

Ismerd meg az ATT hatását a Google Click ID, a webhely és az offline konverziók kapcsán

A Google a továbbiakban már nem fogja elküldeni a Google kattintási azonosítót (GCLID) a Google-alkalmazásokban megjelenő hirdetések kapcsán, amelyek iOS 14-ből származnak. Ez nem érinti az egyéb Google-forrásokból származó forgalmat, melyekben továbbra is lesz a GCLID-azonosító.

Hogyan érint ez engem?

Egyes Google iOS-alkalmazások jelenleg olyan adatokat használnak (például az Apple IDFA-azonosítót), amelyek használatához ATT szükséges. Miután az Apple ATT-irányelvei érvénybe léptek, az Apple iránymutatásának megfelelően a Google többé nem használja fel ezt az információt, és így nem jeleníti meg az üzenetet az adott alkalmazásokban.

Ennek eredményeként kevesebb GCLID-azonosító lehet a céloldal URL-jeiben az érintett iOS-alkalmazásokból származó forgalomban. Csak az érintett forgalmat illetően:

  • A &gclid={GCLID} paraméter nem kerül bele a hirdetéskattintásokba, és a {gclid} ValueTrack-paraméter üres szöveg „” értékre lesz állítva.
  • Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő webhelykonverziók számában.
  • Előfordulhat, hogy csökkenést tapasztalsz a jelentésekben szereplő offline konverziók számában (kattintásokból importálva).

Milyen módon segít a Google?

2021 márciusától kezdődően a Google új URL-paramétert vezetett be annak érdekében, hogy elősegítse az Apple irányelveinek való megfelelést, és hogy segítsen megfelelően mérni a hirdetések iOS rendszeren elért eredményeit.

Ez az új paraméter segít abban, hogy a konverziókat visszarendelhesd a hirdetési kampányokhoz, és a konverziós modellezéssel együttműködve pontosabb mérést biztosít az iOS rendszeren.

Az új paraméter támogatásához a globális webhelycímke (gtag.js), a Google Címkekezelő (gtm.js) és a kapcsolt Google Ads-fiókkal rendelkező Google Analytics (analytics.js) új belső cookie-t állít be domain-jeiden az alapértelmezés szerint. Ezáltal a konverziók újból az ATT-irányelvek által érintett hirdetésekhez fognak tartozni.

De továbbra is leiratkozhatsz a belső cookie-k követéséről, ha a megfelelő konfigurációban letiltod a konverziók összekapcsolását.

Felkészülés az iOS 14 rendszert érintő változásokra

Javasoljuk a következő műveletek elvégzését:

  • Győződj meg arról, hogy a globális webhelycímke (gTag.js és/vagy Google Címkekezelő) megfelelően van-e elhelyezve a webhelyeden.
  • Habár a legtöbb hirdetőnek nem kell módosítania a webhelyét, előfordulhat, hogy a kampánymérés folytonosságának megőrzése érdekében engedélyezni kell a tetszőleges URL-paraméterek használatát a webhelyeden.
  • A videó- és Discovery-kampányok esetén engedélyezni kell a közönségbővítést a remarketingnél és az Ügyfélegyezési kampányoknál, továbbá ki kell választani az összes hirdetéscsoportban a hasonló közönségek szerepeltetését.

Az érintett kampányokkal kapcsolatos ajánlattételi szempontok

Az Intelligens ajánlattételt használó kampányok továbbra is a rendelkezésre álló legpontosabb mérés alapján állítják be az ajánlatokat. Azonban azt javasoljuk, hogy készülj fel a fenti módosításokra azáltal, hogy figyelemmel követed az iOS-forgalmat használó összes kampányod teljesítményét és megjelenítését, valamint szükség esetén módosítsd a költségkeretet és az ajánlatokat a kampány céljainak elérése érdekében.

Segítség az alkalmazásfejlesztőknek

Ezen a linken találod azokat a lépéseket, amelyeket fejlesztőként meg kell tenned a zökkenőmentes átállás érdekében.

További információkért ajánljuk ezt a videót, az iOS 14-gyel kapcsolatos gyakran ismételt kérdések megtekintését, illetve korábbi cikkünket arról, hogy milyen változásokat hozhat az iOS14 a Facebook hirdetések célzásában.

Cikkünk forrása:

https://support.google.com/google-ads/answer/10635155

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Hírek

Mit jelent a Generative Engine Optimization (GEO) a márkád jövője szempontjából? Kiderül új KLIKKTALK adásunkból! – 5. epizód

A keresők világa forradalmi átalakuláson megy keresztül – és aki nem készül fel időben, az lemaradhat a legnagyobb lehetőségekről! Legújabb KlikkTalk adásunkban Varga Balázst, a Profession.hu marketingigazgatóját hívtuk vendégül, aki elsőként kezdett itthon érdemben foglalkozni a GEO-val, vagyis a Generative Engine Optimization-nel.
Tovább a cikkhez
Klikkmánia
Hajókerék illusztrációja középen céltáblával, stratégiai elemekkel körülvéve: vágólap célokkal, sakkfigura, folyamatábra szimbólumok, céldiagram és irodai tárgyak. A "stratégia" szó jobbra megjelenik egy ingyenes online email küldő eszköz mellett. kék háttér.

Google Marketing Live 2025

Idén a Google Marketing Live nemcsak egy esemény volt, hanem egy valódi élmény: pezsgő hangulat, inspiráló beszélgetések és rengeteg „wow-pillanat” a szakma legjobbjaitól. 
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet