Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Itt az új Google Algoritmus: Speed Update

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2018.07.09.

A Google által hat hónapja bejelentett új algoritmusa, a Speed Update élesedett. A Google korábban bejelentette új algortimusa kizárólag mobil keresések esetén él majd.

A Google még januárban jelentette be új algoritmusát a hivatalos blogján, ma pedig szárnyra kelt a hír, hogy életbe is lépett.

Google-Speed-Update-FeaturedImage

Korábbi bejegyzésük szerint az algoritmus minden oldalra egyformán hat majd, technológiától függetlenül. A felhasználói szándék azonban továbbra is fontos tényező, azaz akár egy lassú oldal is kerülhet előre, ha a felhasználói viselkedés ezt támogatja.

Bár az oldalsebesség bizonyos esetekben korábban is rangsorolási tényező volt, de az sokkal inkább az asztali gépeken mért sebességet vette alapul.

A leggyakrabban felmerült kérdéseket és az azokra adott válaszokat a SEL oldala gyűjtötte össze, érdemes ezeket is átolvasni mielőtt megijedünk a változástól.

Egy biztos, ezentúl még fontosabb odafigyelni a megfelelő mobilos oldalra és annak sebességére. A Google ugyanis azt is megerősítette hírében, hogy ez egy automatikus algoritmus, ami azt jelenti, hogy az érintett weboldalak semmilyen értesítést nem kapnak egy esetleges hátrébb sorolás esetén.

Ennek ellenére ez nagyon jelentős tényező, amit az is alátámaszt, hogy egyre több Google Search Console tulajdonnál érkezik meg az értesítő üzenet, miszerint a Google átállt a honlap mobilverziójának indexelésére.

Persze, ha felhasználói szemmel gondolunk saját oldalunkra, az édes kevés, ha átmegy a Google tesztjén az oldal, ha a látogatóknak ugyanis lassú, ők türelmetlenek lesznek, és esetleg el is navigálnak onnan.

Kapcsolódó szolgáltatások:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet