Vissza a cikkekhez

Blog

Tartalomjegyzék

Illusztráció egy számítógép-monitorról, amely különféle online médiaelemeket, például dokumentumokat, felfelé mutató hüvelykujjat, csevegési buborékokat és piros szívet jelenít meg, amely a különféle internetes hírtartalmakat és kommunikációt szimbolizálja kék alapon – tökéletes a SEO stratégiák változásainak kiemelésére.

Így védi a Facebook a fiatalkorúakat

Tartalomjegyzék

Klikkmánia
2021.08.02.

Jelentős változtatásokat jelentett be a Facebook azt illetően, ahogyan a hirdetők Facebookon, Instagramon és Messengeren a fiatalokat elérhetik. A cél az ő védelmük.

A következő hirdetési módosítások várhatók:

Néhány hét múlva a 18 év alattiakat (néhány országban ennél idősebbeket is) már csak életkor, nem és lokáció alapján lehet hirdetésekkel megcélozni. Tehát onnantól ez a korosztály már nem lesz elérhető a korábban magától értetődő célzási opciók alapján, mint például érdeklődés vagy más appokon és weboldalakon való viselkedés. Ezek a változások globálisan érintik az Instagram, Facebook és Messenger platformját egyaránt.

A Facebook a bejelentésében kifejtette az álláspontját, mely szerint hisz a releváns hirdetések felhasználók számára való megjelenítésében, hiszen ez alapján az embereknek lehetőségük van az általuk legérdekesebbnek talált termékek és szolgáltatások alapján válogatni. Ehhez pedig a hirdetőknek lehetőséget kell biztosítani arra, hogy a felhasználókat az érdeklődésük alapján célozzák meg, amelyről pedig az általuk és más partnerek által megosztott információk alapján áll rendelkezésre adat.

Már most is lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak annak eldöntésére, hogy kívánnak-e személyre szabott hirdetéseket látni, ezt a beállításokban módosíthatja bárki. Azonban gyermekvédők állítása szerint egy bizonyos kor alatt az ember még nem feltétlenül képes az adatai ilyen módon való felhasználásáról szóló döntést kellő tudatossággal és felelősséggel meghozni. Ezért, a fentiek ellenére, elővigyázatosságból szükség van bizonyos változtatásokra a hirdetések célzási lehetőségeiben.

Amikor a fiatalok betöltik a 18 évet, a rendszer értesíti őket arról, hogy innentől a hirdetőknek módjukban áll őket érdeklődésük alapján is elérni, így lehetőségük van módosítani a beállításaikon.

Kapcsolódó szolgáltatások:
Címkék:

Tetszett a cikk?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?
Feliratkozom a hírlevélre

Kapcsolódó cikkek

Social marketing

SEO meets Social: Az Instagram posztok mostantól megjelennek a Google találatok között

A Google mostantól indexeli az Instagram üzleti és creator profiljainak posztjait beleértve a Reels-eket is. Ez nemcsak technikai újítás, hanem stratégiai mérföldkő a SEO és a közösségi média világában.
Tovább a cikkhez
Zoltán Keresztessy
Illusztráció egy táblagépre kattintó kézről, vásárlási ikonokkal, érmékkel és pénzzel a háttérben, amely a 2020-as PPC kampányokat ábrázolja. A bal oldalon megjelenik a "pay per click" szöveg. Narancssárga háttér.

AI Max for Search, az első tapasztalatok és tippek a bevezetéshez

A Google Ads kampányok alapjai és működése most már véglegesen átalakultak. A Google az új, AI Max for Search kampányai nemcsak a hirdetések elérését szélesíti, hanem alapjaiban változtatja meg a keresési hirdetések működését is.
Tovább a cikkhez
Tamás Solcz
Mutass többet